- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Film-noir (2011)
Knock-out: Film-noir (2011)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
24 uur zijn voorbij. Tijd voor de finale!
12 punten, 2 verschil
The Third Man - Double Indemnity
1-0
Een vrij voorspelbare finale, maar het zijn dan ook twee toppers uit het genre.
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
1-2
Mooie finale inderdaad.
Al vind ik het ontbreken van Fritz Lang's M in dit topic een gemis.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Rififi had inderdaad moeten winnen... van The Third Man.
Ik ken maar een zeer beperkt aantal Film-noirs, maar Double Indemnity was tot nu toe de enige me echt heeft kunnen pakken. Misschien dat ik hem vanavond weer eens ga kijken.
1-4 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
3-4 DI vind ik zwaar overrated. Zwakste uit de laatste 8.
DieGo
-
- 5808 messages
- 2365 votes
Wat een prach-ti-ge finale! 2 keer 4,5* en neigen zelfs naar 5*.
3-5
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
1-2
Mooie finale inderdaad.
Al vind ik het ontbreken van Fritz Lang's M in dit topic een gemis.
Ik zou M nooit een film-noir noemen.
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Ik zou M nooit een film-noir noemen.
Als je de grens trekt dat neo-noirs als Kiss Kiss Bang Bang, Blood Simple en Sin City wel deel mogen nemen, dan hoort een voorloper als M er ook zeker bij.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Als je de grens trekt dat neo-noirs als Kiss Kiss Bang Bang, Blood Simple en Sin City wel deel mogen nemen, dan hoort een voorloper als M er ook zeker bij.
'Pre-noirs' mogen ook wel meedoen (Langs Fury deed bijvoorbeeld mee), maar ik vind M zo'n film die het begrip 'film-noir' nogal uit zijn voegen trekt. Het is meer een ander type film met lichte noirelementen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
De 24 uur zijn al weer een tijdje om en de laatste geldige stem is van Observator. De winnaar is:

Double Indemnity!
Hoewel er misschien een stuk of tien film-noirs zijn die ik beter vind krijgt deze nog een solide 4,5* en behoort het zeker tot de betere films van zijn genre. Daarnaast zijn er weinig films die het genre zo gevormd hebben en die zo iconisch zijn als Double Indemnity. Een fijne winnaar dus.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
De beste die ik tot nu toe heb gezien. (hoewel dat vrij weinig zegt
)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Pffff die vond ik dus erg tegenvallen. The Killing was mijn favoriet. (Of eigenlijk Bloods Simple, maar dat is een neo noir)
Trouwens wel een onzinnige overwinning aangezien The Third Man het meeste stemmen heeft.