- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: MM Gebruikers "onbekende" Top 50
Knock-Out: MM Gebruikers "onbekende" Top 50
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Ja je hebt gelijk, ... ik kan er ook wel mee leven hoor ....
Vette Tattoo overigens ....
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Morgen komen de poules. Er kan nog ingeschreven worden 
Voor degene die twijfelen of ze in hebben geschreven:
(in willekeurige volgorde)
The Pope
Rodajc
Merk
Jipt
Yeyo
Jeroentjuhhhhh
Film Pegasus
Simonvinkie
Spetie
The One Ring
13woutie13
Tha-Joker
Onderhond
MVN2
DonOswaldo
Jesse93
Chevy93
Morgana7
JustinW
SnakeDoc
Co Jackso
Elineloves
Goldenskull
AddictedToMovies
Speranza
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ok, het kan beginnen!
Dit is Poule #1:
1. Bronenosets Potyomkin (1925)
De motivaties die ik ingestuurd heb gekregen:
1. Eén van de meest revolutionaire oorlogsfilms ooit.
2. Sfeervol, origineel maar vooral interessant
3. Het zoveelste briljante meesterwerk van Billy Wilder dat werkelijk geen seconde verveelt met uitstekende acteerprestaties van Kirk Douglas en Jan Sterling.
4. Thriller met een goede sfeer (namelijk in een mortuarium) en een mooi plot.
5. Ongekend mooie beelden tijdens een enorm pittige klus, zowel voor regiseur, acteurs en lokale bewoners die mee hielpen dit meesterwerk te maken tot wat het nu is geworden!
Het spreekt voor zich dat, zodra je jouw film ziet, je niet zegt dat die van jou is. En uiteraard ook geen (subtiele) hints. Dat is juist de reden dat ik het anoniem heb laten insturen.
Bij deze ook alvast Poule 2, zodat men ook al opzoek kan gaan die films. Het spreekt voor zich dat die films allesbehalve eerder gekeken moeten worden dan die uit poule 1.
7. Fresh (1994)
9. United States of Leland, The (2003)
(motivaties komen zodra poule 2 aan de beurt is).
Succes en veel kijkplezier! 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Oh ja, jullie hebben 3 weken. Als er verlengd moet worden, is dat geen probleem. (3 weken is dan ook een eerste schatting).
Over hoe het spel werkt, schijnt nog steeds wat verwarring te zijn:
Het is heel simpel.
Van die lijst bekijk je een X aantal films in de komende 3 weken (dit is nog een testtijd, als het te kort/lang is, verander ik het gewoon).
Tegen het eind van die 3 weken, of als je ze allevijf gezien hebt, becijfer je de films die je gezien hebt.
Edit: Je geeft een cijfer, berekent het nieuwe gemiddelde en klaar. De bovenste twee gaan door. 
En wees vooral niet schuftig met het delen van ervaringen die je hebt beleefd. 
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
Als ik jouw ranking goed begrijp, gaan films die meer bekeken worden door. Lijkt mij handiger om gewoon een cijfer te geven (kan ook het zelfde cijfer zijn) en te delen door het aantal deelnemers die de film gezien heeft.
Heb overigens 0 van de eerste 5 gezien. Nattevagten lijkt me echter wel interessant en Dead Girl wil ik ook wel zien. Dolce Vita 'moet' ik sowieso nog zien (poule 2). Is namelijk de tegenstander van één van mijn favorieten in de stemverplichting ko. Ik vrees echter voor een lange Fellini na La Strada (die relatief kort maar vreselijk was).
edit: kom er net achter dat laatst genoemde uit de top250 is verdwenen. Goede zaak.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Dat was dus ook mijn probleem (zie pm). Is inderdaad het beste om een cijfer te geven van 0.5-5,0 en dan delen dus ja.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Films die het meest bekeken worden zouden de grootste kans hebben om door te gaan. Jouw idee lijkt me inderdaad beter.
Wel, met een minimaal aan stemmen uiteraard.
Ik heb trouwens gezocht en vier van de films zijn te vinden via FTD, voor de nieuwsgroepers onder ons. Voor de eerste, zoek op Pantserkruiser Potemkin (1925). Gepost op mijn verjaardag 
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
Ja, oké. Een film moet natuurlijk wel meer dan 2x een 4* krijgen om door te gaan. Anders zou het oneerlijk zijn voor een film die na 15 stemmen 3,8* heeft. Zien wel even hoe het loopt, maar een gem. cijfer lijkt mij op voorhand dus beter.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Precies, eerst moet gekeken worden, wat een film gemiddeld voor aantal stemmen haalt. Ik denk dat het uiteindelijk tussen de 5 en 10 stemmen gaat worden.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
Kunnen ook altijd nog voor een gewogen gemiddelde kiezen als het nodig is. Zien het later wel. 22 juli zou de einddatum zijn. Eventueel misschien handig om op een bepaalde dag te beginnen/eindigen? Op dit moment zou het dus donderdag zijn.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Oke, het klinkt vrij duidelijk (spaar me, ik ben het enige meisje!). Stel ik geef een 4.0, kijk naar het gemiddelde wat de film al had, tel deze er bij op en deel het door het aantal stemmers?
Edit: Nee, zo zal het wel niet moeten. 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Zondag 25 juli lijkt me een mooie datum. Dan kunnen mensen, mocht dat nodig zijn, op het laatste moment nog een film kijken.
Dus maandag 26 juli is de volgende poule aan de beurt.
@Eline. Er komen 3 getallen achter de film te staan. Eerste cijfer is het gemiddelde cijfer. Het tweede cijfer is het totaal. Het derde cijfer is het aantal stemmers. Je telt jouw punten bij het tweede cijfer op. Bij het derde cijfer tel je er één bij en dan deel ze door elkaar, waardoor je het eerste cijfer krijgt.
Hetzelfde systeem als bij het Super Tip-Topperspel:
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Nog wel het dringende verzoek aan iedereen om niet altijd de film te bekijken die bovenaan staat, omdat die schijnbaar het beste is. (Op dat moment dan).
Kies dan juist voor de film die onderaan staat. Of de minste stemmen heeft. De bovenste 2 gaan door, dus je krijgt daarna toch nog de kans om die te bekijken.
Bovendien zijn het alle 50 superfilms (als het goed is dan
)
Dit is dus het lijstje:
Poule #1:
1. - 0,00* - 0 - 0 - Bronenosets Potyomkin (1925)
2. - 0,00* - 0 - 0 - Deadgirl (2008)
3. - 0,00* - 0 - 0 - Ace in the Hole (1951)
4. - 0,00* - 0 - 0 - Nattevagten (1994)
5. - 0,00* - 0 - 0 - Fitzcarraldo (1982)
Eerste getal: Het gemiddelde. Dit is het twee getal gedeeld door het derde getal.
Tweede getal: Totaal van alle stemmen.
Derde getal: Het aantal mensen dat gestemd heeft.
Zodra jij gestemd heb, tel je je cijfer gewoon bij het tweede getal op. Tel je 1 bij het derde getal op. Deel getal 2, door getal 3 en je hebt een (nieuw) getal één.
Verander de volgorde van de lijst waar nodig. Hoogste gemiddelde uiteraard bovenaan.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Wat is FTD Chevy?
Leuk dat het begonnen is. Ik hoef uit de eerste poule nog maar 3 films te zien, eens kijken of dat gaat lukken.
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
Ik zal vanmiddag is naar de bibliotheek gaan (die veel van dit soort onbekende titels hebben). Leuke organisatie!
Ook gelijk een reden om maar is La Dolce Vita op te zetten, ik had er namelijk nooit zin in.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
FTD is een programma om links naar de bestanden te krijgen die op de nieuwsservers staan. Als je wilt, kan ik het uitleggen, maar dan wel via PM.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Nieuwsgroepen zijn misschien wel een must voor deze KO
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
1. nattevagten
2. deadgirl
3. bronenosets potyomkin
Ace in the Holle en Fitzcarraldo niet gezien.
Is dit de bedoeling?
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Het is inmiddels de bedoeling dat je gewoon elke film een cijfer geeft. Echter is dit geen openbare KO, maar een besloten
. De deelnemerslijst heb ik bovenaan de pagina gepost.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
Wat mij betreft mag iedereen die de moeite neemt stemmen..
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Dan vind ik wel dat hij/zij de moeite moet nemen om daadwerkelijk ook mee te doen. En niet af en toe kijken of je wat gezien hebt van de poule en puur alleen stemmen op wat je gezien hebt.
Want dat is gewoon niet de bedoeling. Juist het tegenovergestelde.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
Heb je gelijk in. Al zullen ook van de 'deelnemerslijst' mensen zijn die bepaalde films gewoon links laten liggen. Ook ik zal als het niet nodig is bepaalde films liever niet kijken.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Dat klopt ook zeker. Maar met 25 deelnemers (misschien wat meer als we wat last-minute mensen hebben) moet het toch makkelijk lukken om een reëel beeld uit de poule te laten komen.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Zeker, als we bij elke film gewoon 10mensen minimaal stemmen is er een goed beeld. En meer is altijd beter.
Morgana7
-
- 1392 messages
- 568 votes
Is het de bedoeling dat je pas gaat stemmen als je alle films gezien hebt (die je van plan bent te kijken) of een voor een?
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Nee hoor, je mag stemmen wanneer je wilt. Graag zelfs, want anders ligt het topic 3 weken stil 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Zal ik het spits dan maar afbijten? 
Poule #1:
1. - 3,80* - 3,8 - 1 - Bronenosets Potyomkin (1925)
2. - 0,00* - 0,0 - 0 - Deadgirl (2008)
3. - 0,00* - 0,0 - 0 - Ace in the Hole (1951)
4. - 0,00* - 0,0 - 0 - Nattevagten (1994)
5. - 0,00* - 0,0 - 0 - Fitzcarraldo (1982)