• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.843 votes
Profile

Bud Spencer en Terence Hill

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Vroeger uiteraard gezien en wil graag op dvd de films hebben, maar het is nogal een klusje om de juiste keuzes te maken welke box(en) etc. Beetje een bende om dat inzichtelijk te krijgen. Ga op mijn gemak de commentaren hier nog eens langs.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Duke Nukem wrote:

Ik zag gisteren voor het eerst 'Trinity is still my name' via Redline op een HD smart tv. Jammer dat er geen goede versie op dvd of blu-ray beschikbaar is.

Dat is niet wat ik heb verteld, he?

Ik heb gezegd dat de Duitse blu rays kwalitatief beter zijn dan de Nederlandse, maar dat de twee Trinity films stukken beter nog zijn in de Amerikaanse blu ray versie. Die is er dus wel degelijk.

Duke Nukem

• 1777 messages
  • 1980 votes

thunderball wrote:

Dat is niet wat ik heb verteld, he?

Ik heb gezegd dat de Duitse blu rays kwalitatief beter zijn dan de Nederlandse, maar dat de twee Trinity films stukken beter nog zijn in de Amerikaanse blu-ray versie. Die is er dus wel degelijk.

Oh maar ik reageerde niet op jouw bericht hoor. En de Amerikaanse blu-ray versie heb ik nog niet in de winkel zien liggen. De blue-rays die ze hier in Mediamarkt verkopen, zijn waarschijnlijk niet van hoogstaande (beeld)kwaliteit.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Omdat in Nederland al in geen twee jaar meer nieuwe blu ray boxjes zijn verschenen van het olijke tweetal, maar even melden dat eind volgende maand (29 april) er in Duitsland weer een nieuwe blu ray box verschijnt met dit maal de volgende films erin:

God Forgives, I don't

Two Missionaries aka Vier vuisten voor het geloof

Watch Out! We're Mad

Troublemakers aka The Fight Before Christmas

Die laatste verschijnt voor het eerst op blu ray, de rest is al eerder verschenen en een beetje onnodig om die weer opnieuw in een boxje erbij te doen.

Let op! Bij de vorige releases had de eerste film weliswaar behalve Duitse ook Italiaanse audio, maar geen ondertiteling; hadden Two Missionaries en Watch Out! alleen Italiaanse audio (naast uiteraard Duitse) dus GEEN Engelse audio (!) en had bovendien Two Missionaries nog al korrelig beeld.

Toch redelijk belangrijk om voor eventuele aanschaf eerst uit te zoeken of ze er wellicht nog wat aan hebben verbeterd, maar ik vrees van niet, gezien de relatief lage prijs van 22,99 (Op dvd kost het een tientje goedkoper).

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Beetje laat, maar toch nog maar even melden dat sinds dit weekend er de hele week op RTL7 iedere avond twee (!) films van Spencer en/of Hill worden uitgezonden.

De meesten zijn wel de geijkte keuzes, maar er zitten toch ook een paar uitzonderingen bij: zo werd zaterdag b.v. als tweede film "Today We Kill, Tomorrow We Die" uitgezonden, een harde Spaghetti western, waarbij Spencer een bijrol vertolkt.

Voor wie ze nog niet kent, of er gewoon geen genoeg van kan krijgen: veel plezier!

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

De tot nu toe niet op blu ray uitgebrachte "Ace High" krijgt een Amerikaanse release op het Kino Lorber label (regio A), wat bekend staat om zijn goede, mooi opgepoetste releases, denk hier bij aan de Dollar trilogy, die er nog nooit zo mooi uit heeft gezien.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Even een update op de vorige berichten.

De Ace High blu ray van Kino Lorber is van goede kwaliteit al is het beeld in sommige fragmenten wat wazig, maar wellicht is de film zo geschoten. De audio is alleen in het Engels en is vrij matig met overdreven ingesproken stemmen en in die eerste films hoor je nog niet Hills eigen stem.

Het Duitse boxje wat afgelopen april uitkwam heeft inderdaad drie schijfjes, die identiek zijn aan eerder uitgebrachte releases, maar de grootste teleurstelling is het schijfje van Troublemakers aka The Fight before Christmas. Hoewel het beeld echt zeer goed is, blijkt de audio slechts in het Duits te zijn, wat ik persoonlijk toch wel een afknapper vind.

Nu ben ik eens verder gaan zoeken en blijken in Scandinaviƫ ook Spencer/Hill blu ray releases te zijn, die mogelijk een goed alternatief zijn.

Daar hebben ze zowel los als in boxsetjes de films uitgegeven, die wanneer je goed zoekt nog wel voorhanden zijn. Daar ze begonnen zijn met min of meer dezelfde titels als in Nederland en ik ook vermoed dat de kwaliteit niet veel zal verschillen (films zijn alleen in Engels zonder enige extra's), waren voor mij de eerste drie boxjes niet interessant, maar boxje vier bevat drie titels, die nog niet in Nederland zijn uitgebracht.

Voor de volledigheid zal ik ze hier onder even allen zetten.

Volume 1:

Crime Busters

Odds and Evens

Who Finds a Friend, Finds a Treasure

Go For It

Volume 2:

Miami Supercops

Thieves and Robers

Watch Out, We're Mad

Double Trouble

Volume 3:

Bananan Joe

Super Snooper

Blackie the Pirate

Even Angels Eat Beans

Volume 4:

Buddy Goes West

The Troublemakers

God Forgives...I Don't

Today We Kill...Tomorrow We Die

Wel moet ik er nog bij zeggen, dat de Duitse versie van Troublemakers ook de lange uncut versie van de film bevat, de Scandinavische heeft alleen een kortere bioscoop versie, maar dus wel in het Engels met Hills eigen stem.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Terug komend op vorig bericht:

het Scandinavische boxje bevat niet drie, maar vier films, die nog niet op blu ray in Nederland zijn uitgegeven (ik verwarde "Banana Joe" met "Buddy goes West").

Verder heeft de Duitse blu ray van Charleston wel degelijk de mogelijkheid om de film in het Italiaans met Duitse ondertiteling te bekijken, hoewel dit nergens op het hoesje vermeld staat. Ook heeft deze uitgave zowel de gewone bioscoop release als de langere Italiaanse versie. Echt een upgrade t.o.v. de Nederlandse dvd, die alleen de korte versie met een ronduit belabberde Engelse audio dub had.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Eindelijk weer eens wat te melden op het Spencer Hill front.

In Duitsland hebben ze twee films opnieuw uitgebracht, namelijk "De Vier Vuisten op Safari" en "Vier Vuisten de Lucht in", in verbeterde beeld kwaliteit en beide in twee verschillende lengtes, een nieuwe extra lange Duitse en de kortere internationale versie en die laatste is te bekijken in het Italiaans of Engels. Dat is vooral bij "...de lucht in" een sterke verbetering want die film was tot nu toe alleen in het Duits uitgebracht.

Ze zijn behalve in een gewone versie ook in een speciale Mediabook versie uitgebracht.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.