• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.819 votes
Profile

Hoe bepaal je welke film je (in de bioscoop) wilt zien?

De filosoof

• 2449 messages
  • 1664 votes

Elke dinsdag loop ik het rijtje nieuw uit te komen bioscoopfilms af. Ik lees de korte beschrijving, ik kijk de trailer en ik klik op de IMDb-link om te zien hoe de critici de film waarderen (dat is helaas niet direct te zien op moviemeter.nl). Op grond daarvan is er meestal hooguit één film waarvan ik denk 'ja, die wil zien'. En dan zijn er nog een paar films die meteen afvallen en een paar twijfelgevallen. Voor die twijfelgevallen kijk ik dan naar wat jullie over die film schrijven en welke films de regisseur eerder heeft gemaakt, in de hoop daarmee te kunnen beslissen of ik de film wel of niet (in de bioscoop) ga zien.

Wat is jullie aanpak?

Graaf Machine

• 9787 messages
  • 1412 votes

Soms, de ene tijd vaker dan de andere tijd, heb ik zin om in een bioscoopzaal te zitten. Dan kijk ik wat er draait.

Als ik pech heb draait er echt niets waar ik ook maar een beetje zin in heb, dat gebeurt regelmatig. Maar als ik geluk heb, draait er iets dat ik best zou willen zien. En dan reserveer ik een plek, en ga er vaak nog naar toe ook.

Niet altijd dus, dan heb ik op het moment dat ik die kant op zou moeten gaan toch geen zin meer.

De essentie is eigenlijk dat de film niet bepalend is, maar mijn zin om in een bioscoopzaal te zitten de doorslag geeft.

Een bioscoopzaal heeft altijd die aparte sfeer, die een tijdloos gevoel geeft.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Ik kijk elke maandagavond op de website van Pathé welke films er die week in première gaan en daarvan kies ik - afhankelijk van de kwaliteit - er één of twee uit om in dezelfde week te zien. Hierbij baseer ik me op wat er qua nieuws allemaal bekend is door onder andere sites als: IMDb, JoBlo, MovieMeter en Rotten Tomatoes te bezoeken.

mjk87 (moderator films)

• 14512 messages
  • 4509 votes

Ik kijk op maandagavond vaak de nieuwe agenda van de Vue hier en soms wat bioscopen in de omgeving als ik daar wat verwacht, en het filmhuis hier heeft de hele maand altijd al staan dus dat is makkelijk. Dan maak ik een planning die op die vrijdag al niet meer staat omdat er allerlei zaken veranderen en kijk ik (vaak) op zaterdag geheel iets anders dan eerst de bedoeling was.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.