• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.845 votes
Profile

Hoe lang draaien films in de bios?

Gruffalo

• 207 messages
  • 603 votes

Ik kan niet altijd een moment vinden om naar de bioscoop te gaan, maar wanneer ik ga, ben ik vaak al net iets te laat want dan draait de film vaak niet meer die ik in eerste instantie wilde zien. Weet iemand hoelang films in de bioscoop blijven draaien? Of verschilt het per film? Is er een site waarop de uiterlijke data van films staan oid? Ik kan het maar niet vinden en dat is behoorlijk irritant. Zo heb ik onder andere Gravoty

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Op de site van de Pathé heb ik wel soms 'laatste week' of 'laatste keer' gezien bij films.

mjk87 (moderator films)

• 14512 messages
  • 4509 votes

Tja, de filmhuizen in Apeldoorn en Deventer gaan tussen de één en twee maanden vooruit met hun kalender (gewoon, op hun eigen sites aangegeven). Wel zo fijn, kun je ruim van tevoren boeken. Maar bij JT is het mij soms ook een raadsel of die film de week daarna nog draaien zal.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Voor kleine filmhuizen is dat makkelijk inderdaad, die weten vooraf vaak al dat ze die film voor bijv. drie weken krijgen.

Commerciele bioscopen, filmtheaters en grote filmhuizen kijken wekelijks naar de bezoekersaantallen en weet je logischerwijs niet waar je aan toe bent een langere periode van te voren.. Dat is simpelweg nog niet bekend als het schema voor de week erop nog niet geopenbaard is.

Onderhond

• 87585 messages
  • 12834 votes

Zoveelste minpunt van een bioscoop trouwens.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Mja het is uiteindelijk de keuze die je als consument zelf maakt. Wanneer je nooit kort na de release wil of kan komen is thuis kijken waarschijnlijk beter geschikt voor jou. Bioscopen kunnen niet tot in de lengte van dagen films blijven vertonen waar niemand meer op af komt.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Bij de grote films duurt het wel even. Zo draait de nieuwe Hobbit nog steeds in Pathé Arena en Pathé De Kuip. Die draait nu dus al 3 maanden.

Doorgaans krijg je wel een beetje gevoel welke films 2 weken draaien en welke 3 maanden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.