• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.810 votes
Profile

Plex

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

Dit is heel zuur.......

In mijn spreadsheet staan 11370 unieke Plex-urls. Bij elke url, waarvan de film op IMDb staat, is de IMDb-url verzameld. Ik kopieer maandelijks alle urls van het filmoverzicht op Plex naar mijn spreadsheet en koppel de verzamelde info daaraan. Vreemd genoeg hebben alle films opeens een nieuwe url gekregen. Dus kan ik geen enkele koppeling obv de url leggen.

Voorbeeld:

In mijn spreadsheet heb ik deze url voor The General.

Plex - app.plex.tv

De url werkt nog wel. Maar als ik nu in het filmoverzicht de url van The General kopieer, krijg ik dit:

Plex - app.plex.tv

Oftewel, nieuwe ID in de url.

Nog geen idee wat ik hiermee moet......

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

joachimt

Zolang het allebei maar werkt toch?

Als ik via Plex (site) klik op copy link krijg ik trouwens een veel simpeler url:

https://ibb.co/WxFYWW4

https://watch.plex.tv/movie/the-general?utm_source=app.plex.tv&utm_medium=share

En een gelijknamige film uit 1998 krijgt dan de volgende url:

https://watch.plex.tv/movie/the-general-1998?utm_source=app.plex.tv&utm_medium=share

De titel staat hier dus heel herkenbaar in de url en er staat geen code in. Lijkt me vrij universeel.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

kappeuter

Ik verzamel altijd de urls van deze pagina:

Plex - app.plex.tv

Ik ga elk van die 13 tegels af en op elke pagina kopieer ik in batch alle film-urls en filmtitels. Die urls gebruik ik om te koppelen in mijn spreadsheet. In de afgelopen paar jaar heb ik bij elk van die url een IMDb-url verzameld. Als nu alle urls van die pagina's veranderd zijn, ben ik de koppeling van 11370 pagina's kwijt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

joachimt

Ik snap het. Bedankt voor je toelichting. Als het oude format nog blijft werken, ben je ze nog niet kwijt toch?

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

Om updates te maken wel. Als ik alle urls van die pagina's kopieer, dan zijn die films op dat moment de beschikbare films en die wil ik op mijn iCM-lijst zetten. Dus ik heb dan in één tabblad alle zojuist gekopieerde urls. In een ander tabblad heb ik de verzameling koppelingen tussen Plex-urls en IMDb-urls. Die gebruik ik om de juiste IMDb-urls te krijgen bij het eerste tabblad, zodat ik een lijst met IMDb-urls heb voor alle op dat moment beschikbare films. IMDb-urls kan ik gebruiken om de iCM-lijst te updaten. Aangezien de Plex-urls veranderd zijn, heb ik die koppeling niet.

Ik moet nu dus wat bedenken om de nieuwe Plex-urls te koppelen aan de IMDb-urls zonder dat handmatig voor duizenden films te moeten doen. Dat ga ik dus proberen obv titel. Dat kan dan alleen voor alle titels die maar één keer in mijn lijst voorkomen. Als een film meer dan één keer voorkomt, moet ik handmatig nagaan welke het is. Ik denk dat dit de snelste manier is om het meeste te redden.

joachimt (crew films)

• 3795 messages
  • 9718 votes

9116 koppelingen kunnen herstellen op die manier. Een deel van die 11370 is inmiddels ook niet meer beschikbaar, dus die hebben geen nieuwe url. 761 beschikbare titels die handmatig gezocht moeten worden. Zal wel even duren voordat ik weer bij ben.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen mijn lijst op iCM daadwerkelijk gebruiken........

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Plex verhoogt vanaf april prijs van Pass-abo met 2 dollar per maand - Computer - Nieuws - Tweakers

Plex verhoogt vanaf 29 april de prijzen van het Pass-abonnement. Het bedrijf zegt dit te moeten doen vanwege de inflatie en om te kunnen blijven investeren in het platform. Om deze redenen wordt remote playback ook een Pass-functie.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton

Plex is op weg een winstgevend bedrijf te worden, dat moet wel een geruststelling zijn.

Streaming media company Plex raises $40M as it nears profitability | TechCrunch

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Dat scheelt wel inderdaad. Er zijn wat ik lees alternatieven in jellyfin en Infuse, maar dan moet ik me daar weer in verdiepen. En die kosten ook weer geld (Infuse), Plex heb ik reeds lifetime

Laat ze maar lekker winstgevend worden!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.