- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
centurion81
-
- 2066 messages
- 1988 votes
Ik zou het niet weten, ik kijk misschien 5 keer per jaar tv
Mmmm..ik probeerde een grapje te maken..Pauw...peacock? ?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Aaaah, ja dat is waar. Zie je zó weinig tv kijk ik dat ik dat niet kon bedenken 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Iedereen ziet de noodzaak van een gezamenlijk Nederlands videoplatform, maar hoe? - Emerce
En ze stonden erbij en keken ernaar.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
(betaalartikel)
centurion81
-
- 2066 messages
- 1988 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
badfans69
-
- 3963 messages
- 6126 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Sony trekt stekker uit PlayStation Vue - Emerce
Sony sluit zijn bijna vijf jaar oude streamingdienst PlayStation Vue in januari 2020 omdat het geen koper voor de onlinedienst heeft kunnen vinden. De kosten zijn echter te hoog om de dienst zelfstandig voort te zetten. Het bedrijf wil zich nu concentreren op gaming.
Nooit van gehoord...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Mediabazen zien rol voor Nederlanders in ‘Vlaamse Netflix' | De Tijd
Paul Lembrechts, de CEO van de VRT, vindt Vlaanderen te klein voor een lokale Netflix-concurrent. Hij ziet meer in een Vlaams-Nederlandse samenwerking.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Mediaminister Benjamin Dalle herhaalt dat Vlaamse regering werk wil maken van Vlaamse Netflix | HLN
Hoe vaak hebben ze dit al gezegd...
Quentin
-
- 10202 messages
- 8544 votes
"Companies build their subscriber base by offering lip-smacking inducements, like Netflix’s once much broader film selection, that will gradually be withdrawn as the platform pivots away from providing what you might want to watch to what the corporate entity wants you to watch."
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
En hoe is dit juist verschillend van het verleden?
Er staan uiteraard wel een paar rake opmerkingen in, maar als Netflix er uiteindelijk voor kiest om z'n eigen bibliotheek aan films op te bouwen, is dat omdat het hele rechtenspel waarmee de filmproducenten nog steeds hun kassa proberen spekken hen daartoe dwingt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
badfans69
-
- 3963 messages
- 6126 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Slechts 21 procent van alle abonnees van Videoland kiest voor deze dienst vanwege het filmaanbod. Bij Netflix ligt dit met 30 procent een stuk hoger. Netflix speelt hier zelf ook op in met de productie en het aanbieden van steeds meer 'Netflix Original Movies'. Videoland, onderdeel van RTL, is vooral sterk op het gebied van series, mede vanwege het aanbod aan bekende Nederlandse tv-series.
Klanten van Ziggo die gebruik maken van één van de Movies & Series pakketten, geven het vaakst aan dit vooral voor het filmaanbod te gebruiken (42%).
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
‘Netflix voor miljonairs’ kost tot 2.700 euro per film - Het Nieuwsblad
Als miljonairs thuis gezellig een filmpje willen kijken, hebben ze daar tegenwoordig een nieuwe dienst voor. Want naast Netflix, HBO of andere platformen, is er nu Red Carpet, een Amerikaanse start-up die films aanbiedt voor honderden tot duizenden euro’s pér stuk. Wat daar dan zo speciaal aan is?
De films van Red Carpet spelen op dat moment nog in de bioscoop, zelfs op het moment dat ze in première gaan. Luxe, dus.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Wordt tv zo voorspelbaar als film? - De Standaard
In 2020 gaan de streamingreuzen een titanenstrijd aan. Die wordt vooral gevochten met megaproducties gebaseerd op megafranchises. Zal dat toptelevisie opleveren, of wordt tv straks even voorspelbaar als de bioscoop?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Als dat gebeurt, hoop ik dat er snel A24, Annapurna en Bleecker Street achtige tv producties komen. Maar ik zie het niet zo snel gebeuren dat het alleen megaproducties zijn, ook al zou het toenemen. Je wint ook kijkers door prijswinnende series als Fleabag te hebben, het hoeft niet perse GoT of The Mandalorian te zijn. Sterker nog, ik denk dat The Mandalorian niet noodzakelijkerwijs blijvend loyaliteitsgevoel heeft gekweekt zoals een The Wire of Deadwood dat destijds bij de HBO kijkers wel deden. Al die jaren later heeft de naam HBO daardoor nog steeds een zeker cachet, dat Netflix niet heeft.
Ik verwacht dat er voor echte kwaliteit altijd een plek zal bestaan. Hopelijk niet te niche 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja ik denk ook dat het wel mee zal vallen.
Netflix is tamelijk vooruitstrevend en zal dat ook wel blijven. Kwaliteit blijft niet onopgemerkt.
Strangers Things was een gok en dat was op voorhand ook niet zeker of dit zou slagen. Streamingdiensten hebben juist zulke gokken nodig, al zal Disney+ wel vooral meer hun franchises uitmelken, maar what's new...
AppleTV+ is matig ontvangen, en het bewijs dat een zak geld en dure producties met grote sterren niet automatisch kwaliteit opleveren.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Streamingoorlog op Vlaamse wijze - Waarom VTM negen nieuwe fictiereeksen bestelt - De Standaard
DPG Media investeert massaal in nieuwe fictieprojecten. Die zijn wellicht niet bestemd voor VTM, maar moeten het menu van een ‘Vlaamse Netflix’ spijzen, als het even kan samen met het aanbod van de VRT. Maar de VRT is geen vragende partij en Telenet al helemaal niet. Dat wordt nog een robbertje vechten.