• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.161 votes
Profile

Seriemoordenaars

karilem

• 208 messages
  • 935 votes

The Deliberate Stranger (1986)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Der Goldene Handschuh (2019) - vanaf 20 juni in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

bugels

• 115 messages
  • 551 votes

Zo even een paar uit mijn hoofd die er niet bij staan:

Cobra

Disturbia

Perfume

Summer of 84

The girl with the dragon tattoo

Bad boy bubby

Audition

Maniac (2012)

The clovehitch killer

The summer of sam

bugels

• 115 messages
  • 551 votes

Serial mom

Killers anonymous

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De sterrenstatus van de seriemoordenaar - Filmkrant

Filmkrant wrote:

De cultstatus van Charles Manson is vijftig jaar na de Manson-moorden onverminderd groot: deze zomer duikt de sekteleider op in Quentin Tarantino’s Once Upon a Time… in Hollywood en in het tweede seizoen van Mindhunter. Zijn seriemoordenaars sterren geworden?

Sol1

• 581 messages
  • 261 votes

Gesche Gottfried (1978)

'Effigie: Das Gift und die Stadt' uit september 2019 van de Duitse regisseur Udo Flohr. Die film is zojuist ingezonden voor toevoeging. Ook daarin komt Gesche Gottfried terug.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nog een Ted Bundy film:

No Man of God (2021)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Omdat er nog niet genoeg films over Ted Bundy zijn (ahum):

Ted Bundy: American Boogeyman (2021)

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

En nog eentje, al een wat oudere, over de beruchte Dennis Nilsen zaak.

Cold Light of Day - Limited Edition | Zavvi.nl (staat in de wacht)

Heeft inmiddels zelfs een blu-ray release: Cold Light of Day - Limited Edition | Zavvi.nl

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Fatal Attraction: Women on the Serial-Killer Movies That Thrill Them | Current | The Criterion Collection

Filmkrant wrote:

Criterion nodigde zes vrouwelijke filmcritici uit om te reflecteren op hun liefde voor gewelddadige films over seriemoordenaars – waarin vrouwen vaak de slachtoffers zijn.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1830 votes

Al een tijd zijn seriemoordenaars populair onder film-kijkend publiek. Ook voor mij is dit een genre waar ik graag naar kijk. Vaak gaan de films gepaard met een sterke regie, naargeestige sfeer of soms juist absurdistische humor. In ieder geval, films konden op verschillende manieren de kijker bedwelmen, beroeren of interesseren.

De afgelopen jaren heeft Netflix hiermee een gat in de markt gevonden en als je wil kun je 24/7 een jaar lang naar content over seriemoordenaars kijken. De wereld smult ervan.

Wat vinden de moviemeter-gebruikers van dit fenomeen? Gewoon een rage die vast weer voorbij gaat? Razend interessant? Gevaarlijk?

Ik heb momenteel gemixte gevoelens bij deze overvloed aan informatie over seriemoordenaars, het zit me net niet zo lekker. Of is dit hetzelfde wanneer je vroeger naar de bibliotheek ging om over één onderwerp zoveel mogelijk informatie te verkrijgen? Het zit me toch niet helemaal lekker dat de geesten van zoveel mensen gevuld worden met de meest duistere materie, zonder dat er aandacht wordt besteed aan het maken van een mooie film zoals bijv een Zodiac, Henry IV. Ook denk ik dat Netflix zijn aandeel in de maatschappij wat onderschat.

Maar vooral ben ik benieuwd naar de mening van jullie en hopelijk een interessante discussie uit te lokken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Criminologist Reviews Serial Killers From Movies & TV | Vanity Fair

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

kappeuter wrote:

(embed)

(quote)
Ik moest even denken, maar die David Wilson komt ook regelmatig voorbij in Born to Kill? (Serie, 2005 - 2016) - MovieMeter.nl.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.