• 177.901 movies
  • 12.202 shows
  • 33.970 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.996 votes
Profile

Films die zich in Tokyo afspelen

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Ik vind Tokyo een bijzondere stad .

Ik zoek moderne films die zich zoveel mogelijk in de straten van Tokyo afspelen . Ik heb enkele films van Naruse , Ozu en Kurosawa gezien die zich in Tokyo afspelen . Echter , Tokyo is de laatste 50 jaar heel erg veranderd . Ik heb ook enkele Kitano films gezien , maar dikwijls laat Kitano niet echt veel van de stad zien .

De beste moderne Tokyo-films die ik gezien heb zijn niet door de Japanners gemaakt . Enkele films die ik heel erg bijzonder vind zijn : Like Someone in Love (2012) en Black Rain (1989)

Ik zoek films zoals Mean Streets of Taxi Driver , maar dan gesitueerd in Tokyo .

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Net als Lost in Translation (2003) , maar dan nog meer beelden van de straten van Tokyo .

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Map of the Sounds of Tokyo (2009) . Tien jaar geleden vond ik deze film veel beter . Deze film is in 10 jaar tijd heel erg verouderd .

Deze film van Herzog wil ik nog heel erg graag zien .

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Helaas ben Ik nog nooit in Tokyo geweest , maar ik wil deze stad ooit heel erg graag bezoeken . Tokyo ziet er geweldig uit !

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Tenten (2007)

Tôkyô Sonata (2008)

Tokyo-Ga (1985)

Sans soleil (1983) ( speelt zich voor een deel af in Tokyo )

Ik ben ook heel erg benieuwd naar Tokyo Vice van Michael Mann .

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

6 berichten zonder Enter the Void te noemen?

Buitenlandse producties hebben over het algemeen natuurlijk een andere gaze en laten de stad meer visueel/toeristisch zien met veel neon en zo, en richten zich dan ook vooral op Shinjuku en Shibuya. Er zijn ook zeker wel Japanse films die Tokio heel mooi vangen, maar de stad wordt zo vaak als decor gebruikt dat ik daar even over na zou moeten denken.

Black Rain wil ik nog heel graag zien, heeft ook enkele van mijn favoriete Japanse acteurs.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Ik heb opzettelijk niet alle films genoemd om zo ruimte te laten voor andere gebruikers .

Om eerlijk te zijn dacht ik dat Enter the Void (2009) voor een groot deel uit CGI bestond .

Daarom heb ik bijvoorbeeld ook The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006) niet genoemd , omdat veel locaties gewoon fake zijn .

Wat denk je van de films van Hirokazu Koreeda ? Manbiki kazoku (2018) is zijn bekendste film en die speelt zich ook af in Tokyo , maar helaas zien we weinig van Tokyo ( toeristisch ) terug in deze film .

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Tokyo is waarschijnlijk de meest geavanceerde metropool op aarde . Tokyo is een hele fotogenieke , boeiende , drukke en mysterieuze stad . Misschien zelfs boeiender dan New York .

Tôkyô Monogatari (1953) is o.a. een magistrale ode aan Tokyo van Ozu en de beste Tokyo-film ooit . Maar de stad in Tôkyô Monogatari is wel verouderd . Tokyo ziet er anno 2020 heel erg anders uit . Jammer dat er geen hedendaagse Japanse cineasten zijn die de essentie van Tokyo kunnen vangen zoals Ozu dat kon . Of heb ik het mis ?

Ik daag jullie uit om het tegendeel te bewijzen !

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

ghostman wrote:

Helaas ben Ik nog nooit in Tokyo geweest , maar ik wil deze stad ooit heel erg graag bezoeken . Tokyo ziet er geweldig uit !

Ik ben er geweest en kan alleen maar positief zijn. Van de grote, met neon-verlichte kruispunten, tot kleine sfeervolle steegjes waar ze dicht op elkaar in en bij barretjes zitten. Eén van de mooiste steden waar ik ooit geweest ben (al zijn er in Japan heel veel mooie, ook kleinere stadjes). Drukker dan New York qua mensen, maar het doet zoveel rustiger (het lijkt soms stil) aan, op Shibuya bijv. ook. Bizar. Komt natuurlijk ook door de normen en waarden daar, niet zoals in NY toeterende auto's en andere luidruchtige zaken.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Ik kan er uren naar kijken :

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Michael Mann over het filmen in Tokyo .

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

ghostman wrote:

Ik ben ook heel erg benieuwd naar Tokyo Vice van Michael Mann .

Trailer

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Tokyo-Ga (1985)

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Het is wel niet als antwoord op de vraag maar speelt zich (grotendeels) af in Tokyo Wasabi (Film, 2001)

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4509 votes

ghostman wrote:

Tokyo is waarschijnlijk de meest geavanceerde metropool op aarde . Tokyo is een hele fotogenieke , boeiende , drukke en mysterieuze stad . Misschien zelfs boeiender dan New York .

Tôkyô Monogatari (1953) is o.a. een magistrale ode aan Tokyo van Ozu en de beste Tokyo-film ooit . Maar de stad in Tôkyô Monogatari is wel verouderd . Tokyo ziet er anno 2020 heel erg anders uit . Jammer dat er geen hedendaagse Japanse cineasten zijn die de essentie van Tokyo kunnen vangen zoals Ozu dat kon . Of heb ik het mis ?

Ik daag jullie uit om het tegendeel te bewijzen !

Kôhî Jikô (Film, 2003) , bedoeld als ode aan Ozu. Wat mij betreft een perfecte sfeerschets van het Tokyo van de 21e eeuw.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.