• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.161 votes
Profile

Films waarin een videogame wordt gespeeld

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Uit mijn blote hoofd ken ik er een paar:

Piranha (1978): Actrice Heather Menzies speelt arcade game "Shark Jaws"

Monster House (2006): de gekke pizzaboy Skull speelt "Conan the Barbarian"

Bloodsport (1988): Acteurs Jean-Claude Van Damem en Donald Gibb spelen arcade game "Karate Dô" oftewel "Karate Champ"

Kung Fu Master! (1988): de gelijknamige arcade game wordt geregeld gespeeld door Mathieu Demy

Beethoven (1992): broer en zus spelen een versie van Mario Bros op hun console maar ik weet niet welke , ik denk Super Mario Land

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Back to the Future II in het café in 2015.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Galaga in The Avengers schiet me zo te binnen

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Wit Licht (van de Gamestation )

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Bedoel je alleen gamende mensen in een film. Lijkt me een eindeloze en ook nogal oninteressante lijst. Moet wel onderdeel uitmaken van de plot...?

R U There (2010)

Films waarin de game onderdeel is van de gehele film en niet alleen maar gamende mensen.

Avalon (2001)

Sungnyangpali Sonyeoui Jaerim (2002)

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Leuk dat je die laatste noemt MR, moest zelf denken aan Nappun Yeonghwa (1997) van dezelfde regisseur, waar de personages zich volgens mij inbeelden hoe het is om ergens in te breken (oid) als zijnde in een game, wat dan ook zo wordt getoond. Andere films waarin de game onderdeel is van de gehele film (inderdaad interessanter): Asaruto Gâruzu (2009) (vervolg op Avalon), eXistenZ (1999), Samâ Uôzu (2009). Al is het oppassen niet 'gewone' virtual reality films te noemen.

De TRON films zeker ook (heb ik nog niet gezien)?

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Shaun of the Dead met een PS2 dacht ik en in Terminator 2 in een arcade hall.

Stay Alive (2006)

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Nieuwe Belgische jeugdfilm 'Labyrinthus'.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Gamende mensen zie je zo vaak in films, maar in Heli (2013) werd het toch wel interessant genoeg gebruikt om het hier te vermelden. Dat loopje op het eind van de game dat de hele tijd als martelsoundtrack fungeert

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Weet niet of ie telt, maar Hackers (1995)

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Laten we Elephant (2003) niet vergeten.

king squad

• 27 messages
  • 12 votes

Duck Hunt in Bro's before Ho's

MerrittWells

• 1 messages
  • 0 votes

You can watch this series Ender's Game

Several films feature characters playing video games, such as Tron (1982), Ready Player One (2018), and Free Guy (2021). These movies showcase immersive digital worlds and gaming culture. If you love gaming, check out for endless creativity and adventure!

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik hou toch vooral van films van voor de brede ontarming van games. Denk aan iemand die als een bezetene een controller aan het indrukken is.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.