• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.349 votes
Profile

Animatie

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Hm tja, op je 10e zou je toch al op AVI 9 moeten zitten. Als je het een beetje kunt op je 8e of 9e al. Maar jonger gaat dat inderdaad niet lukken nee. Dan nog blijft het eeuwig zonde dat een Cartoon Network alle tekenfilms naar het Nederlands omzette op een gegeven moment.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Kan me herinneren dat ik op m'n 7e al niet te veel problemen meer had met subtitles, net als de mensen waarmee ik toen TV keek. Als je ze natuurlijk tot hun 8e enkel gedubde rommel geeft wordt het wat lastiger. Vroeg geleerd is snel gedaan?

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Op je 7e leer je toch net lezen? Althans, wij in Nederland pas wel. Je kent wel een paar woordjes, maar die subs lijken me daarvoor nog te lastig.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Zoals ik al zij. Ze kunnen wel lezen; maar de subs zijn te kort in beeld. Ze lezen iets te langzaam. Ik kan zelf echter niet meer herinneren dat ik er ooit moeite mee heb gehad.

Met de Nederlandse Disney dubs van vroeger is ook helemaal niets mis. Sinds begin jaren '90 vind ik de Nederlandse dubs wel heel erg slecht ge worden. En dat Harry Potter is gedubt kan er bij mij niet in.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

mjk87 wrote:

Op je 7e leer je toch net lezen?

Geen idee ... ik had een NES op m'n 6de en dat waren gewoon Engelstalige games. Nooit veel problemen mee gehad. Kan me niet voorstellen dat kinderen tegenwoordig op hun 7e pas leren lezen?

Daarbij kunnen heel wat kinderen een film gewoon volgen zonder meteen elk woordje te moeten begrijpen. Zusjes van een vriend van mij hebben gebiologeerd naar Totoro zitten kijken, in het Japans. Zal niet voor iedereen opgaan, maar ik heb vaak de indruk dat kinderen sterk onderschat worden.

Lennert

• 2412 messages
  • 1400 votes

Ik keek vroeger tekenfilms op zowel de Nederlandse als Duitse, Engelse en Franse zenders, nooit problemen gehad met het begrijpen wat er gebeurde. Ik herinner me Darkwing Duck in het Duits ook nog alsof het gisteren was, dus voor mijn taalkennis is het nog handig geweest ook

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Saibi (2013)

Van de regisseur van Dwae-ji-ui Wang (2011)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Otto Er et Næsehorn (2013) - vanaf 21 november in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Free Birds (2013) - vanaf 11 december in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Korte animatiefilm gemaakt door Balder Westein. Jochem Myjer deed alle stemmen. Te zien in alle Pathe-bioscopen en op het Nederlands Film Festival 2013.

Ultrakort - Pommes Frites | Animatie - animatie.blog.nl

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Zarafa (2012) - vanaf 9 oktober in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The Boxtrolls (2014) - vanaf 9 oktober 2014 in de bioscoop

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Lennert wrote:

Ik keek vroeger tekenfilms op zowel de Nederlandse als Duitse, Engelse en Franse zenders, nooit problemen gehad met het begrijpen wat er gebeurde. Ik herinner me Darkwing Duck in het Duits ook nog alsof het gisteren was, dus voor mijn taalkennis is het nog handig geweest ook

Ja, ook veel Duits gedubt gezien dus mijn Duits is goed.

Maar in Nederlands veel ondertitels gelezen. Juist omdat alles hier ondetiteld werd ga je beter je best doen om te leren lezen. Nu alles gedubt wordt hoeft dat niet meer.

Dus zet ik ze altijd de originele versies op, lol. Leer maar lezen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Mr. Peabody & Sherman (2014) - vanaf 26 februari 2014 in de bioscoop

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Nieuwe anime's uit Japan die we volgend jaar kunnen verwachten:

Giovanni's Island (2014)

Omoide no Marnie (2014)

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Planes: Fire & Rescue (2014) - vanaf 16 juli 2014 in de bioscoop.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Deze heb ik in de bioscoop gezien in Spanje, en ik was verbaasd over de zeer hoge beeldkwaliteit van de animatie. Wel een must om deze met een hoge resolutie te zien (bioscoop, of misschien ook blue-ray), de Pixars die ik gezien heb halen dit kwaliteitsniveau niet.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.