• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.819 votes
Profile

Filmliefhebbers en dementia praecox

EIGER3970

• 412 messages
  • 1326 votes

Ik keek gisteren naar 'the Machinist', na het beeindigen van de film wou ik de film beoordelen, ik merkte op dat ik al gestemd had in 2014. Ik herinner mij van deze film niks. Soms weet ik het dat ik een film al gezien heb, maar kan ik mij het plot niet meer herinneren. Ja, ik heb dan ook bijna al 1000 films gezien. Ik vraag mij af hoe het gesteld is met filmliefhebbers die al duizenden films gezien hebben. Waarschijnlijk dezelfde ervaring? Gelukkig hebben we moviemeter om alles te noteren!! Eigenlijk wel een studie waard: de films verdwijnen in het persoonlijk onbewuste, soms bereikbaar soms niet.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik check altijd voor ik iets opzet, maar het gebeurt me heel vaak dat ik aan de hand van de titel en of poster denk ‘ hee dat ziet er interessant uit, en dat als ik doorklik hem al gezien blijk te hebben. Maar er zijn zeker films die ik lang geleden zag waar ik bijna niets meer van weet. Genoeg zelfs.

Wat jouw ervaring betreft: The Machinist met een lijkdunne Christian Bale (Batman) lijkt me dan wel weer een film die je bij blijft? Misschien niet het precieze plot (niet de meest makkelijke film), maar wel dat beeld van die ingevallen kop en gratenpakhuis?

https://i.redd.it/hfmizzcqgrq31.jpg

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Het is volgens mij heel erg van de persoon afhankelijk. Mijn vader heeft niet heel veel films gezien, maar die is na een maand al bijna alles vergeten en kijkt soms zonder het te merken voor de tweede keer iets. Bij boeken hetzelfde.

Ik heb dat zelf juist bijna nooit. Laatst toevallig dat ik Swimming Pool opzette omdat ik dacht dat ik die nog niet gezien had, maar dat had ik binnen 10 minuten alsnog door (mijn stem dateert uit 2011). Sommige mensen kunnen erg goed getallen onthouden (ik juist niet, moet drie keer kijken als ik een telefoonnummer intoets) en ik onthoud verhalen/personages goed. Op detailniveau vergeet je natuurlijk sowieso wel veel en dat kan ook best de plotontknoping zijn soms.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.