- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Filmvoornemens 2015
Filmvoornemens 2015
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
en nog eentje, proberen iedere week iets op Mubi te kijken wat ik anders niet zou kijken!
pfff daar is nog weinig van gekomen. Nieuwe poging!
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Ik ga proberen the story of film nu eens volledig te zien. We zijn weer begonnen. ?
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
- Ik blijf meedoen aan de "worldcup" aldaar (ICM)
- Met wat ik nog in de kast heb staan moet het mogelijk zijn om tot de top 10 van Junpo door te dringen
-De drie regisseurs die ik dit jaar écht wil ontdekken zijn: Epstein, Chabrol en Demirkubuz
met 5/6 van het jaar er min of meer op, kijk ik even hoe het met mijn doelstellingen stond
- de worldcup ben ik mee gestopt
- de top 10 van Kinema Junpo is gehaald
- Chabrol is verder verkend. Ik zag tot nu toe 6 films van hem dit jaar
- maar de andere twee heb ik steeds maar weer uitgesteld! ook de rest van de regisseurs, Herzog uitgezonderd, heb ik niet heel hard aangepakt.
Daarnaast zag ik wel veel uit India en Portugal (Ray en de Oliveira beide 6 films tot nu toe). Veel Japan waaronder veel anime en 5x Naruse. Ook zag ik voor het eerst iets van Gosha dit jaar en ook daar staat de teller ondertussen al op 5! Van favorieten Godard en Resnais zag ik dit jaar tot nu toe ook weer elk 5 films. Ook heel voorzichtig eindelijk met Kaurismaki bezig.... en heb toch opvallend veel Arabisch en Egyptisch gezien dit jaar.
Qua doelstellingen ga ik Epstein echt nog proberen te doen
De eerste Wheatley moet ook echt nog bekeken worden
verder ga ik door met de focus op ICM lijstjes Rosenbaum (+47 checks tot nu toe), 500<400 (+70), Doubling the Canon (+117) en Cahiers du Cinema Yearly top 10s (+36) zoals ik dat eigenlijk al het hele jaar doe.
en hopelijk krijg ik het lijstje van 33 klassiekers die ik gisteren al postte gezien!
Film >> Algemeen >> Klassiekers/oudere films die ik deze maand wil gaan zien
(heb er tenminste alweer twee van afgetikt, moet lukken!
)
NB dit jaar ook nog 10 jaar MM gevierd en de grens van 8000 stemmen overschreden!
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Die Turk die ik dit jaar - anders volgend jaar - met je mee. 
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Heb begin dit jaar geen voornemens geplaatst maar had voor mezelf wat wat in het hoofd. Toch een kleine recap.
Heb dit jaar een behoorlijke dip achter de rug en helaas niet kunnen waarmaken wat ik zelf voor ogen had. Wilde weer wat meer foreign films gaan kijken. Helaas dit jaar alleen veel Hollywood producties gezien, waar ik trouwens heel erg van heb genoten. Dit jaar wilde ik net als vorig jaar wat meer reviews gaan neerzetten bij de films. Dit is behoorlijk goed gelukt. Heb hier mijn draai weer in gevonden. Wilde ook mijn koopgedrag wat minderen en de kijkachterstand wat wegwerken. Deels gelukt.
Niet gelukt. Veel films zien. Dit jaar staat de teller door de dip op "maar" 272 films. Heel veel nieuwe releases gemist en daardoor loop ik ook wat achter op de alternatieve/buitenlandse cinema dit jaar.
Weer niet gelukt: Series kijken. Wel aan veel begonnen maar niet door kunnen trekken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Niet gelukt. Veel films zien. Dit jaar staat de teller door de dip op "maar" 272 films.
Het is maar wat je weinig noemt 
Ik vind mezelf een regelmatige filmkijker, maar zulke aantallen haal ik meestal niet in een jaar. Maar goed, ik kan dan wel weer erg veel series.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Is dan ook gebaseerd op mijn kijkgedrag van alleen de laatste 7 maanden. Dan is dit relatief weinig aangezien ik begin dit jaar weinig tot niets heb gezien. Moet toegeven dat ik dus wel een inhaalslag heb gemaakt en had daar ook weer echt plezier in. Had ik die dip niet gehad, hadden dat er dus veel meer kunnen zijn. Neemt niet weg dat ik dat volgend jaar niet ga halen aangezien mijn gemiddelde over de afgelopen jaren zelfs iets lager ligt. En het verschilt echt per jaar. Geloof dat ik in 2013 maar iets van 50 films had gezien.
Series kijken neemt trouwens ook wel behoorlijk wat tijd in beslag. Denk dat je gemiddeld 1 of 2 afleveringen á 40 minuten per avond kijkt? Dat zijn ook behoorlijk wat afleveringen 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Series kijken neemt trouwens ook wel behoorlijk wat tijd in beslag. Denk dat je gemiddeld 1 of 2 afleveringen á 40 minuten per avond kijkt? Dat zijn ook behoorlijk wat afleveringen
Series nemen zeker veel tijd in beslag. Meestal 40 minuten per aflevering, of het zijn sitcoms (22 min). Kom toch wel dagelijks op minimaal 1 tot 2 uur aan series als ik geen verplichtingen heb. Qua kijktijd kom ik minstens aan jouw aantal, maar dan anders verdeeld ja. (en ook nog af en toe de spelcomputer aan haha)
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ook enkele voornemens, benieuwd of het mij gaat lukken:
- bioscoopbezoek: mag wat meer zijn en wil ik zeker terug meer tijd voor nemen.
- ICM-lijstjes bijwerken: heb ik toch al veel tips van opgedaan
- enkele genres eens wat meer opzoeken. Ik merk vooral dat ik zeer weinig titels kende van de SF-KO en ook bij western en documentaire zit ik wat vast met de gekende klassiekers
- terug op zoek naar oudere films. Ik had iets meer recenter werk gezien de laatste tijd en ook al zitten daar goeie films bij, mis ik soms wel de charme van de oudere films. Mag een mooie mix zijn.
Verder natuurlijk vooral genieten van film, af en toe ook films eens herbekijken en zorgen dat ik stap voor stap bij de geziene films een mening kan neerschrijven op MM.
Bioscoopbezoeken kon toch al beter. Nog altijd te weinig voor een echte filmliefhebber. IMC-lijstjes was geen must, maar toch ook weer tips opgedaan. En dat in enkele minder vertrouwde genres. En toch ook weer wat oudere films gezien. Toch 44 films (met enkele herzieningen) van voor 1960.
Nog een maand te gaan, maar best tevreden. Enkel dat bioscoopbezoek. Zal iets zijn voor de goede voornemens van 2016. 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Wat bedoel je? Dat er weinig films uitkomen of dat er weinig mensen zijn die hun voornemens kenbaar maken.
Als het dat laatste is. Bij mij is nu ieder jaar hetzelfde, veel dezelfde films kijken en vooral korte en weinig nieuwe films.
Ik heb nog een maand dus zal ik nog wat films uitzoeken die ik vier, vijf jaar geleden voor het laatst heb gezien.
Ik hoop dit jaar ook alle favoriete films zoveel mogelijk op dvd te hebben. Tijdens dat kopen ben ik ook veel onbekende films tegengekomen dus dat laatste is dit jaar ook weer niet gelukt. 
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Een van mijn filmvoornemens (aller tijden): alle bijdrages van pippo il buffone volgen. Och wat kon deze man vertellen en wat had hij een partij leerzame trivia paraat. Helaas lijkt hij van de radar te zijn.. Pippo Franco-Ciccio come back!!
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ja, die mag van mij ook wel terugkomen! Vaak is hij bij obscure filmpjes de enige met een uitgebreide recensie met achtergrondinfo.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Dat zijn er dan al drie met dezelfde wens heren grunt & Milton, want ik sluit mij er graag bij aan. 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik denk dat, voor de laatste maand van 2015, een leuk voornemen is het getal 1111 aan stemmen te behalen! Dat word dus nog 3 films kijken
.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Misschien moeten we "pippo il buffone" een keer aanbevelen bij Criterion om 'The Closet' te mogen bezoeken. Pippo is mijns inziens klaar voor het grote publiek met zijn filmunterricht. 
alexander038
-
- 957 messages
- 1295 votes
Een van mijn filmvoornemens (aller tijden): alle bijdrages van pippo il buffone volgen. Och wat kon deze man vertellen en wat had hij een partij leerzame trivia paraat. Helaas lijkt hij van de radar te zijn.. Pippo Franco-Ciccio come back!!
Ik kan mij daar ook alleen maar bij aansluiten ..ik vond zijn recensies ook altijd erg cool