- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Filmquiz fanaten in Groningen
Filmquiz fanaten in Groningen
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Net zoals er pubquiz is, zijn er in Groningen meerdere filmquizzen, primair de USVAfilmquiz maar sinds kort ook een Pathé filmquiz.
Net als bij pubquiz speel je in een team van 4 of 5 spelers onder het genot van een drankje een aantal rondes met allerlei vragen over het mooiste dat er is: film. Zelf doe ik met een team vanaf bijna het begin mee aan de usvafilmquiz en een van mijn teamgenoten maakt de pathefilmquiz, waaraan ik maandag voor het eerst zelf mee ga doen. Nu het punt:
We hebben vaak een of twee plekken over in ons team omdat onze vaste opstelling niet altijd kan. Dat kost je dan net de winst, ook al komen we met 3 man best een eind. Toch is met 5 spelers vaak leuker dan 2-4 spelers in je team en je weet dan natuurlijk ook gewoon meer. Wij (Teamnaam: Cor Stonanus, don't ask...) hebben een leuke harde kern die graag biertjes drinkt en na de quiz vaak nog wat met andere filmliefhebbers gaat naborrelen. Lijkt het je leuk om ook eens mee te doen, PM me dan even of schrijf een berichtje hieronder...
Mocht je daarna denken 'ik wil een eigen team' dan is dat natuurlijk prima. Misschien denk je dat nu al. En dat kan natuurlijk ook.Wij hebben iig vaak een plekje over voor een gezellige avond. Je hoeft echt geen wandelende encyclopedie te zien, maar enige filmkennis is natuurlijk mooi meegenomen
De Pathé filmquiz is momenteel nog niet goed online te vinden, maar in de bios zelf is extra info beschikbaar
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Ik heb hier op zich wel trek in. Wellicht niet elke week, maar ben er wel nieuwsgierig naar. Wanneer begint het seizoen weer?
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Hey harco,
Op een of andere manier zie ik je bericht nu pas... Helaas is de quiz opgehouden te bestaan. Een vriend van mij is wel een andere quiz begonnen dit jaar, de Pathé Filmquiz. Maar ik woon nu in Utrecht, dus aan mij heb je weinig meer 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3030 votes
Dat is jammer, leek me ook wel interessant 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Check de Pathe Quiz zou ik zeggen, wordt gemaakt door een vriend van mij en het is een leuke quiz, hoog niveau wel, maar erg leuk!