• 177.896 movies
  • 12.200 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.891 votes
Profile

Filmvoornemens 2013

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Door mijn liefde voor tv series lastig om een aantal aan te plakken maar zal komend jaar niet meer proberen alles te kijken. Wat vanuit Hollywood probeer ik zeer nauwkeurig te selecteren en wil ik me meer richten op de independent films, daar heb ik toch wel een pijnlijke achterstand opgelopen. Ook mijn zwak voor de Iraanse cinema moet meer gevoed gaan worden en helemaal los gaan op het IFFR.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Wil de 2500 stemmen halen! (nu 2358)

Top 100 maken.

1 op 3 lopen qua meningen. Loop nu iets meer dan 1 op 4.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Als ik kijk naar mijn voornemens van 2012:

Film Pegasus wrote:

* vooral genieten van film natuurlijk, dat blijft de hoofdzaak

Ik geniet nog altijd van film

* op naar de 2000 'meningen'. Zit nu aan 1697 dus dat moet wel lukken.

Ik heb momenteel 2072 meningen. Quota bereikt dus.

* genres aansnijden waar ik minder neiging had om die te proberen: documentaires, komedie, romantiek, SF

Iets meer gezocht op vlak van westerns (wat ik dan nog helemaal niet had geschreven). Dit kan toch beter...

* tips halen uit de top 10'en van gebruikers die ik wat volg, kijken waarom die volgens hen tot de 10 beste films ooit (gezien) horen

Ook niet echt gelukt. Onbewust dan misschien wel. Ik kijk bij films toch altijd even naar de meningen van bekende gebruikers. En op den duur weet je wel welke smaken passen en welke je net tegenovergesteld moet interpreteren.

* de top 250 verder afwerken, in 2011 ging dat al vrij vlot. Ik moet ze tenslotte nog vinden ook

Hier mag ik niet klagen. Ik kan er geen cijfer op plakken, maar heb toch wel wat films uit de top 250 gezien.

* wat meer naar de bioscoop. Een paar keer gedaan in 2011, meer dan in 2010. En dat is me zo goed bevallen dat het een voornemen wordt voor 2012.

Was al iets beter, maar mag gerust nog meer. Hoofdzakelijk de blockbusters om de film op het grote scherm te zien.

Plannen voor 2013:

* Evengoed genieten van film natuurlijk zoals de voorbije jaren.

* Nog wat meer naar de bioscoop.

* Films opzoeken van 80's en 90's actiehelden. De film van The Expendables doet wel verlangen naar meer materiaal. Vooral films van Jackie Chan (voor zover ik ze nog niet gezien heb), Jean-Claude Van Damme, Steven Seagal, Bud Spencer, Jet Li en Donnie Yen staan op het lijstje. Maar zeker die van Chuck Norris. Heb er nog nooit een film van gezien en dat wordt hoog tijd.

* Nederlandse films. Ik merkte bij de KO dat er veel Nederlandse films zijn die ik zelfs nog niet ken van titel. Tijd dus om daar wat meer te ontdekken.

* Verder de top 250 afschuimen en eventueel aanvullend andere MM-lijstjes.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

Ik dacht het kort te houden, maar hier ga ik weer… Sorry.

Ook ben ik een beetje v/h onderwerp afgeweken, maar after all gaat deze site over films en wat ze met je doen. Dus eigenlijk wil ik mij niet excuseren voor iets dat een heel groot deel van mijn leven in beslag neemt.

Ik wilde in 2012 veel filmrecensies kunnen schrijven, maar ben maar geraakt aan een dikke 50-tal.

Daarom wil ik in 2013 meer recensies kunnen schrijven (als de tijd mij dit toelaat, want de laatste keren dat ik heb gecheckt, was hij niet echt mijn vriend). Ik heb nog veel half afgewerkte recensies klaarstaan, dus het is niet dat ik geen enkele film meer heb gezien sinds mijn laatste review, want dat zou ik heel moeilijk hebben overleefd. Alleen belet de tijd me mijn favoriete bezigheid te kunnen verwezenlijken.

Veel films zien, blijft een vaste waarde in mijn voornemens en die verwaarloos ik ook niet. Alleen wil ik wel méér films achter de kiezen hebben die me aan het huilen maken van hoe mooi ze wel niet zijn (stilistisch of qua verhaal zelf). Ik wil een hele zee bijeen wenen door de breekbaarheid van een personage of een verhaal die zó fragiel is, dat hij elk moment ineen lijkt te zakken. Ik wil films waaruit ik kan leren, waaruit ik weet dat ik t.o.v. anderen niets te klagen heb, hoewel ik vaak de neiging heb ernaar. Ik wil psychologisch zodanig geschud worden dat ik niet meer weet waar ik het heb. Ik wil de schoonheid van de verbeelding en van het denken kunnen zien…

En personages zijn nu eenmaal de beste proefkonijnen om te laten zien hoe het met de wereld en zijn mentaliteit is gesteld.

Ook wil ik veel beter worden in mijn schrijven. Er is niets zo moois als mensen die je complimenteren met je kunnen en dat je hen nog kan inspireren ook.

Verder zou ik graag filmscenario's willen schrijven, maar door tijdsgebrek raak ik nog niet eens aan mijn boek af te werken, dus dat zal wel even wachten worden.

Mijn ultieme droom is een film maken (wie niet?) die mensen zich nog decennia kunnen herinneren als iets heel emotioneels, psychologisch eng, maar vooral inspirerend, origineel en dat het de mensen grotendeels heeft kunnen maken tot wat ze nu zijn, want it certainly heeft dat gedaan met mij.

Films zijn een niet te verwaarlozen tijdverdrijf en ik denk dat iedereen op deze site dit kunnen beamen. Het kruipt in je, doet iets met je ziel en manier van denken. Films zijn mijn afleiding en hebben mij gemaakt tot wat ik nu ben. Ze proberen me nog steeds de moeilijke momenten te laten vergeten door hun humor, maar vooral door hun buitengewoon inspirerende verhalen, verbeelding, setting... Ik zou niet weten wat ik zonder films zou doen. Het voelt aan als mijn dagelijkse zuurstof. Het voelt gewoon geweldig aan en het is iets tijdloos. Nog jaren na een bepaalde film te hebben gekeken, ben ik nog steeds verbluft door zijn manier van denken en de boodschap die de mensen daarachter wilden/willen overbrengen.

Ze laten gewoon de harde realiteit zien, maar kunnen anderzijds ook dromen of illusies weerspiegelen.

En laat mijn top 10 je niet in de war brengen, want dit zijn NIET de 10 beste films in mijn ogen, maar een voorlopige lijst van films die iets voor me betekenen/betekend hebben in het verleden. Net zoals jezelf groeien ze mee tot perfectie. En hoewel deze heel dichtbij lijkt te zijn, zullen we nooit tot het perfecte komen. Zo ook niet bij een film… maar soms staan ze er verbazingwekkend gruwelijk dicht bij.

Deze regels zijn niet genoeg om mijn passie voor films en verhalen uit te drukken, maar het is een (klein) begin.

Ik wil nog even de aandacht vestigen aan een (en anderen waar je misschien weet van hebt) MM-lid/leden die dit jaar niet meer mocht zijn ; Spade VI had nog de droom om dit jaar The Dark Knight Rises te zien. Jammer genoeg heeft hij dit niet meer kunnen meemaken, maar in deze eindejaarsperiode wil ik hem even de aandacht geven die hij (EN andere MM-leden) verdient/verdienen.

Kris, je was één van ons en dat blijf je ook. Ook al kende ik (en anderen) je niet, we zijn een hechte groep en een verdriet van 1 MM-lid is een verdriet van ons allemaal.

May you be happy wherever you are! Rest in Peace…

Ook als je zelf iemand kent (binnen of buiten de MM-groep), zet hij/zij nog eens in de kijker en laat deze persoon weten dat je die niet bent vergeten. Liefde is iets wat je NOOIT mag verwaarlozen…

Veel liefs van ons allemaal, Moviemeter.

Aan allen een Zalig kerstfeest en een VERY VERY HAPPY new year toegewenst!

Dat 2013 een begin mag betekenen van iets heel moois en onvergetelijks.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Zo.. ff snel last minute;

- +/- 1,250 stemmen (het liefst 1,500 maar dit red ik denk ik niet).

- +/- 8,500 berichten.

- Meningen/recensie's is het beetje tricky. De ene keer doe ik het niet en de andere keer wel. Ik hoop wel dat ik van 550 meningen de 750 - 800 haal.

Fijne dagen!!

Sanvean

• 173 messages
  • 2584 votes

Wat een SMART-doelstellingen heeft iedereen toch.

Ik herken dat wel hoor, ik deed jarenlang precies hetzelfde. Alleen maar meer en meer en dan nog wat meer kijken.

Voor dit jaar heb ik andere plannen: minder nieuwe films zien, en dan alleen nog degenen waarvan ik echt denk dat ze nog iets toevoegen aan mijn culturele referentekader, om het zo maar even simpel te zeggen. Ze moeten ook iets toevoegen aan de duizenden films die ik gezien heb. Dus niet meer: meer van hetzelfde.

Verder wil ik veel mooie, oude (moderne) klassiekers eens herzien.

En heel misschien wel weer eens wat berichtjes of stukjes schrijven ergens.

En als laatste: proberen minder tijd aan film te besteden en meer aan andere zaken die eigenlijk veel belangrijker zijn.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Op 1 januari dit jaar had ik staan:

Aantal stemmen: 1321 (gemiddelde: 2,92, standaardafwijking: 0,92)

Aantal berichten: 4830 (waarvan 1057 als mening gemarkeerd)

Aantal toevoegingen: 1

Doelstellingen:

- Over de 1550 stemmen gaan moeten mogelijk zijn.

- IFFR en Imagine bezoeken

- vervolledigen van de top 100 van de top 250, al probeer ik dat al een paar jaar.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Filmvoornemens; tsjah. Heb een bewogen jaar achter de rug op gebied van verhuizen, nieuwe baan, gezondheidsproblemen. Verder nog een maand in Thailand rond getrokken. Zodoende ook niet al te vaak naar de bios kunnen/willen gaan. Heb het al in een ander topic aangehaald, in 2011 woonde ik 30km van een Pathe bioscoop af en ging ik 52x. Vorig jaar woonde ik er 3km vanaf en ging ik 36 keer.

Voornemen voor 2013 is om toch weer boven de 50 uit te komen (gemiddeld 1x per week is wel lekker, al maak ik er meestal een marathon van door 2/3x achter elkaar te gaan op één dag). Zal me trouwens ook aan series gaan geven, wellicht nog meer dan aan films.

MatthijsGr00t

• 14031 messages
  • 1342 votes

Van die lijst kijk ik het meest uit naar Only God Forgives, The Grandmasters, Elysium en Stoker. Verder verwacht ik dat ik de meeste films uit die lijst wel ga zien.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Geen Spring Breakers .

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Voornemens van dit jaar zijn dezelfde als vorig jaar. Ik zal ze hier maar weer neerzetten.

Dick2008 wrote:

Ik vind het wel jammer om allemaal films in de kast te hebben en er verder niets mee te doen. De meeste heb ik allemaal al eens gezien, ga ik die weer eens opzetten en een bericht plaatsen hier op de site, behalve als er al een bericht staat en dat klopt nog wel aardig. En verder series en dvd's met korte films. Hiervoor zal ik dan wel weer terug moeten naar IMDb. Maar dat is ook wel leuk, hier stemmen op films en daar op de rest.

Verder ook nog wat films herkijken uit het verre verleden (maar dat hangt ervan af of ze op tv komen, etc.)

En niet zo veel nieuwe films, maar ja dat zei ik vorig jaar ook.

Ik zit toch vooral op deze site. IMDb gebruik ik meer voor achtergrondinformatie, maar stemmen doe ik daar bijna niet meer. Korte films, zoals cartoons doe ik een schrift. Tv-series kijk ik nauwelijks, behalve dan steeds dezelfde die ik op dvd heb. En verder gebruik ik nog steeds de speelfilmencylopedie. Maar de meeste films die ik heb gezien staan nu inmiddels allemaal op de site.

Ik heb oude films sinds ik op MM zit altijd wat ontzien maar sinds dit jaar niet meer. Films moeten me gewoon weten te vermaken oud of niet. Het herkijken valt vaak erg tegen, ook heeft het te lang geduurd voordat ik ze weer eens heb kunnen zien dus het meeste laat ik maar gewoon voor wat het is. En ik stem daarom zo laag mogelijk. Mochten mensen zich hierdoor gekwetst voelen of kan het vervelend uitpakken voor lijstjes hier op de site dan is dat niet mijn bedoeling.

Een enkele keer heb ik nog wel een meevaller.

Dvd's zijn goedkoop, hierdoor kijk ik vaak toch nog vrij veel nieuwe films, maar ik zal toch proberen te minderen. Ik heb nog tijdelijk Nostalgienet en TCM, maar dat is voor mij geen aanwinst.

Ik vind het leuk om films op dvd te hebben maar dan moet het wel de moeite waard zijn om vaker te bekijken. Dat is nu eigenlijk ook al maar ik denk dat ik toch steeds vaker dezelfde films weer ga bekijken.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

We hebben nog even.....

Dk2008 wrote:

Ik zit toch vooral op deze site. IMDb gebruik ik meer voor achtergrondinformatie, maar stemmen doe ik daar bijna niet meer

Dat eerste nog wel. Maar stemmen niet meer. Zie hier. De Site >> Gebruikers >> Stemmen jullie ook op IMDb?.

Dk2008 wrote:

Films moeten me gewoon weten te vermaken oud of niet. Het herkijken valt vaak erg tegen, ook heeft het te lang geduurd voordat ik ze weer eens heb kunnen zien dus het meeste laat ik maar gewoon voor wat het is. En ik stem daarom zo laag mogelijk

Het eerste is altijd zo geweest. Leve het internet, heb erg veel oude films via het internet kunnen bekijken, waardoor mijn lijstje, van die en die film zou ik graag nog eens willen zien, bijzonder klein is geworden. Dat ze tegenvallen, nou ja, raak je aan gewend, liever dat, dan het "romantiseren" van je nostalgische gevoelens. Bij IMDb stem ik niet lager dan 2.0. Verder gebruik ik daar 3.0 / 4.0 / 5.0 meer niet.

Dk2008 wrote:

Dvd's zijn goedkoop, hierdoor kijk ik vaak toch nog vrij veel nieuwe films, maar ik zal toch proberen te minderen. Ik heb nog tijdelijk Nostalgienet en TCM, maar dat is voor mij geen aanwinst..

Het eerste gaat redelijk. Die zenders zijn allang uit mijn pakket. Tv heeft wat films betreft voor mij toch al grotendeels afgedaan.

Dk2008 wrote:

Ik vind het leuk om films op dvd te hebben maar dan moet het wel de moeite waard zijn om vaker te bekijken. Dat is nu eigenlijk ook al maar ik denk dat ik toch steeds vaker dezelfde films weer ga bekijken.

Dat zal volgend jaar nog wel meer het geval zijn. Die dingen zijn bedoeld om te draaien, anders kan ik wel een stel oude boeken in de kast zetten.

Ik zal nu nog proberen zoveel mogelijk films af te kijken, die nog in de "voorraad" staan. En een aantal films herkijken waarvan de berichten erg kort / niet duidelijk zijn. Dit betreft dan alleen, De Site >> Algemeen >> Recensies

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat laatste is toch nog aardig gelukt. Was vorig jaar al van plan korte films te gaan kijken, shorts, cartoons... Ga ik nu daaraan beginnen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Film Pegasus wrote:

Plannen voor 2013:

* Evengoed genieten van film natuurlijk zoals de voorbije jaren.

* Nog wat meer naar de bioscoop.

* Films opzoeken van 80's en 90's actiehelden. De film van The Expendables doet wel verlangen naar meer materiaal. Vooral films van Jackie Chan (voor zover ik ze nog niet gezien heb), Jean-Claude Van Damme, Steven Seagal, Bud Spencer, Jet Li en Donnie Yen staan op het lijstje. Maar zeker die van Chuck Norris. Heb er nog nooit een film van gezien en dat wordt hoog tijd.

* Nederlandse films. Ik merkte bij de KO dat er veel Nederlandse films zijn die ik zelfs nog niet ken van titel. Tijd dus om daar wat meer te ontdekken.

* Verder de top 250 afschuimen en eventueel aanvullend andere MM-lijstjes.

Tja, misschien heb ik niet al mijn voornemens volgehouden voorbije jaar. Al heb ik wel genoten van film en af en toe naar de bioscoop geweest. De actiefilms heb ik ondertussen al enkele op DVD of Digibox, maar moet er nog wel enkele zien. Nederlandse films is niet echt gelukt. Van God Los heb ik al op het lijstje.

Wat de top 250 betreft zit ik momenteel aan 218 van de 250 gezien. Dat lijkt me niet slecht bezig. Toch iets dat wat gelukt is. Al blijft het vooral belangrijk om te blijven genieten van film natuurlijk.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Montorsi wrote:

Op 1 januari dit jaar had ik staan:

Aantal stemmen: 1321 (gemiddelde: 2,92, standaardafwijking: 0,92)

Aantal berichten: 4830 (waarvan 1057 als mening gemarkeerd)

Aantal toevoegingen: 1

Doelstellingen:

- Over de 1550 stemmen gaan moeten mogelijk zijn.

- IFFR en Imagine bezoeken

- vervolledigen van de top 100 van de top 250, al probeer ik dat al een paar jaar.

Precies 200 nieuwe stemmen uitgebracht dit jaar, iets minder dan verwacht. Ik schat dat ik ook zo'n 30 films herzien heb in die periode, dus dat verklaart eea. De festivals zijn ook weer goedgekomen, maar van die top 100 zal ik er misschien 1 of 2 hebben kunnen wegstrepen in 2013.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

In 2013 geen filmvoornemens neergepend doch terugkijkend moet ik concluderen dat het vooral recente mainstream (Aziatische) cinema was wat de klok sloeg.

Excl. enkele herzieningen was de hoogste score voor Pk.com.cn (2008) (dikke 4,0* en een top100 notering), gevolgd door Ai no Mukidashi (2008) Love Exposure en Tsuitô no Zawameki (1988) Noisy Requiem. Geen enkele 5* of zelfs 4,5* hoewel toch ruim 500 nieuwe films de revue zijn gepasseerd. Genoeg ruimte voor verbetering zou ik dus zeggen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.