• 177.901 movies
  • 12.202 shows
  • 33.970 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.003 votes
Profile

Welke films kijken jullie?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Wat kijken jullie nu eigenlijk? Een willekeurige film die op tv komt? Of gaan jullie toch wat gerichter te werk?

Ik hou de releases op de volgende sites in de gaten:

- New Movie Releases - New DVD Releases - AllMovie

- http://www.dvd-home.nl/release/week.asp / http://www.dvd-home.nl/release/hd/week.asp

- New and Upcoming Movies on DVD and Blu-Ray - Metacritic

- New DVD Releases - moviefone.com

- http://www.rottentomatoes.com/dvd/new_releases.php

En de films die mij aanspreken (o.g.v. genre, setting, verhaal, reacties/stemmen van gebruikers die ik respecteer, kritieken in de media) kijk ik dan. Hetzelfde geldt voor de films die in mijn gebruikersupdates langskomen en voor de films die door de Nederlandse of Vlaamse publieke omroep worden uitgezonden. Al moet ik in dat laatste geval wel net op het juiste moment in de juiste stemming zijn dus dat komt wat minder vaak voor.

Verder wil ik van deze lijst alles gezien hebben:

http://www.theyshootpictures.com/21stcentury.htm

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Ik volg eigenlijk gewoon "de releases van de dag", daaruit pik ik dan de meest interessante film. Interessant vertaalt zich naar een balans van films die ik echt graag zelf wil zien (45), films die ik samen met Linn kan kijken (45) en films die wel interessant zijn omdat ze in allerlei toplijsten te vinden zijn (10).

Héél af en toe pik ik nog wel eens iets mee op TV, maar dat is nooit uit eigen beweging.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Bij mij is het praktisch altijd een acteur/actrice/regisseur of een reeks (de Shaw Brothers collectie bijvoorbeeld) die mijn aandacht trekt. Ik heb wat mijn vast lijstje van mensen die ik erg graag zie spelen en probeer daar dan ook zoveel mogelijk van mee te pikken. Toplijsten boeien me op zich niet zo hard. Ik ben wel een fervente kijker van Cinema op ATV die de nieuwe bioscoopfilms bespreken dus daar haal ik mijn nieuwe films uit.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Kijk de laatste tijd eigenlijk alleen nog de grote releases/blockbusters. Als ik een leuke cultfilm tegenkom probeer ik die nog wel te zien, maar echt actief naar films zoeken is er al een tijdje niet meer bij. Handvol regisseurs die ik nog in de gaten hou, maar daar blijft het wel bij.

Observator

• 18281 messages
  • 3578 votes

Uit mijn gebruikersupdates doe ik veel tips op. Verschilt per periode welke gebruikers ik actiever volg.

Sowieso gaat het film kijken bij vaak in periodes, zoals dat ik nu in een periode zit waarin ik veel Europese en Zuid-Amerikaanse films kijk en de VS wat schuw. Een andere keer kijk ik weer veel blockbusters en de volgende periode alles uit Azië.

Ik maak daarbij veel gebruik van de zoekfunctie, met een selectie op land, genre en jaartal.

Films uit een zelfde serie vind vaak ook wel prettig om (binnen een korte termijn) af te werken, maar ontstaat toch vaak uit een gebrek aan fantasie in filmkeuze.

Een film op TV kan aanleiding zijn om de film in huis te halen. De film op tv kijken doe ik echter zelden.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Ik heb een erg brede smaak, dus dan kijk je sowieso al erg veel.

Ik kijk zowel nieuwe alsmede ook veel oude films die ik graag wil zien en ga daarbij behoorlijk gericht te werk. Zo zijn er bepaalde regisseurs van wie ik graag veel wil zien en daarnaast kom ik via diverse lijsten bij een hoop films uit.

Of ik een bepaalde film ook op een bepaalde dag zie, hangt ook van thuis af. Er zijn een hoop films die ik ook samen met mijn vrouw kijk, en ook films met mij vrouw dochters samen. Voor elke "situatie" heb ik dan ook genoeg liggen, zodat ik altijd wel wat te zien heb.

Op televisie kijk ik bijna nooit films, of het moet een keer toevallig gebeuren, maar zo'n film kijk ik in ieder geval nooit alleen.

ibendb

• 5034 messages
  • 3212 votes

Ik gebruik hier de zoekrobot. Die is namelijk zeer handig. Vooral Horror en komedie spreken mij aan. Verder zie ik ook graag foute films. Films van mijn favoriete regisseur(s) en acteur(s) hou ik ook goed in de gaten. Ik kijk nooit echt uit naar nieuwe releases. Wat er in de bioscoop draait en er enigzins goed uitziet, ga ik zien. Verder laat ik me ook graag verrassen, zoals ik bij Prometheus en TDKR deed. Ook probeer ik nu meer klassiekers te kijken.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Ik kijk het grootste deel van de tijd films waar Onderhond mee komt, al kom ik vaak ook wel met ideeën wat we nog kunnen kijken of wat ik nog graag wil zien. Een paar jaar geleden keek ik nog erg veel Japanse films, maar meestal vind ik die nu wat te traag en laat ik die aan Onderhond over om ze alleen te kijken. Vaak pikken we er ook een acteur of actrice uit waar we dan een tijdje alle films van kijken als de inspiratie een beetje op is (zoals nu bij Adam Sandler)

Op tv kijk ik enkel films als ik bij mijn ouders ben aangezien Niels en ik geen tv aansluiting hebben, maar meestal vind ik dat te lang duren vanwege de reclameblokken en het filmaanbod is ook best slecht. We gaan wel vaak naar de cinema (als er iets leuks draait) en soms ga ik ook weleens met mijn moeder in Tilburg.

Ik kijk voornamelijk graag : Horror,( romantische) (fratpack) komedies en MGM musicals met Gene Kelly

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Momenteel kijk ik vooral Aziatische films (vnl. uit Japan en Hongkong), Amerikaanse low budget films en af en toe iets op tv. Ik volg geen lijstjes ofzo, maar probeer een soort 'netwerk' te vormen . Van regisseurs die ik goed vind op zoek gaan naar inspiratiebronnen en verwanten, die kijken, enzovoort. Dat is de gedachte althans. In realiteit kijk ik drie vierde van de tijd naar willekeurig spul.

Recente films kijk ik bijna helemaal niet meer. Uit 2012 heb ik misschien 1 of 2 films gekeken. Ik loop altijd wat achter omdat ik geen zin heb om door een hoop rommel te ploeteren om één interessante

film te zien. Of misschien is het gewoon luiheid van mijn kant.

Number23

• 8638 messages
  • 5676 votes

Eerst keek ik films op tv en huurde ik elke week films, nieuwe releases. Maar in de loop der jaren is mijn smaak veel veranderd, vooral in de breedte. Ook ben ik veel meer films gaan kijken sinds een jaar of 2, 3.

Tegenwoordig heb ik mijn Pathe-abonnement, waar ik goed gebruik van maak en ik doe goed me best om mijn kennis op te vijzelen door 'oude' films te kijken, had laatst bijvoorbeeld een jaren 70-periode.

Nu ik ook de cultvideotheek in Breda heb ontdekt zullen hier veel films bij gaan komen, ik focus me eerst op regissseur-lijstjes, dan gaan ik me op genres richten. Ik ga die tent leeg huren(eigenlijk onmogelijk)!!

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Een tijd geleden de IMDB Top 250 doorgenomen en de AFI 100 years 100 movies, maar die heb 'k nu bijna compleet. Laatste tijd gebruik ik voornamelijk de zoekfunctie en zoek ik op decennium en land, en alles wat dan enigszins een goede waardering krijgt (pak 'm beet 3,35 of hoger) en waarvan de plotbeschrijving me aanspreekt, voeg ik toe aan m'n to see list. Heb van die dagen dat ik de lijst dan weer met een stuk of 50 á 100 films aanvul, zodat ik weer een tijdje vooruit kan.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Even een update.

Ik blijf weliswaar vooral recente films kijken, en ik zal ook nog steeds af en toe films die op de Nederlandse of Vlaamse publieke omroep worden uitgezonden meepikken, maar daarnaast ga ik weer wat meer klassiekers gaan kijken. Vorig jaar heb ik slechts vier films uit de vorige eeuw gezien... Ik begin met Singin' in the rain: van de films die ik nog moet zien de film met de meeste toplijstnoteringen op icheckmovies.com.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik kijk films aan de hand van tips op deze site, lijstjes waarbij men hoopt goeie films al dan niet in een bepaald genre op te noemen, filmprijzen.... Ik moet bekennen dat ik deels gevoelig ben aan lijstjes en prijzen. Wat niet wil zeggen dat die dan daarmee ook beter zijn dan andere films. Maar ik laat me bij wijze van spreken vangen om die films te gaan kijken. Ik denk aan de MM top 250, de nieuwe MM top 1000, Oscarwinnaars, ... Al zal ik toch nog altijd eerst kijken naar de recensies om een beeld te scheppen.

Soms laat ik me ook wel gaan op het gevoel. Een korte inhoud, een genre dat me wel ligt, een goeie acteur(cast), een trailer, ...

Verder zal ik ook wel eens zien naar de films die in het weekend op TV gegeven worden, omdat men daar tegenwoordig naast de standaard blockbusters wel eens films uit de ouwe doos, documentaires of art house films durft uit zenden. Film op tv komt wel op de 2e plaats omdat daar de film door eventuele reclame, geknipte versies, dubben van niet-Engelstalige films, ... de film niet altijd tot z'n recht komt en ik dan liever zoek naar een betere versie.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

De laatste film die ik volledig op tv heb gezien is echt jaren geleden denk ik, zonder te overdrijven. Irritante reclameblokken en enorme banners verzieken het vaak en bovendien worden er vaak blockbusters uitgezonden. Niets mis mee op zijn tijd, maar ik wil ook wat anders...

Zo blijft mijn favoriete genre horror, dat natuurlijk erg breed is. Ik hou bepaalde users in de gaten en vaak zie ik bij de wat minder bekende horrors dezelfde users dus dan weet ik wel een beetje wat te verwachten. Ik gebruik vaak de zoekoptie om achter wat vergeten filmpjes aan te gaan.

Grindhouse62

• 2065 messages
  • 16580 votes

Ik ben een veelzijdige kijker. Ik kijk alle genres van 1920 tot heden. Ik heb in de afgelopen jaren ontzettend en dan ook echt ontzettend veel oude films verzameld, waar ik levenslang uit kan putten. Oude westerns, komedies, misdaad, horror, noir, gangster, avontuur, musicals, slapstick, drama, thriller, scifi en romantiek. Ik heb echt van alles. Grindhousemovies vindt ik ook geweldig. Ik volg geen lijsten via sites. Ik heb schijven ingedeeld met mappen op genre en kijk dus vanaf de harde schijf en hoef dus niet te zoeken in mijn database welke film ik wil zien. Lekker zappen via mijn eigen videotheek. Met het verzamelen ben ik al een tijd gestopt. Films kijken via de tv zenders is voor mij absoluut taboe met al de reclame. Ik wacht wel tot het nieuwe aanbod op Netflix, Videoland of Film1 on Demand komt. Ik overbrug die tijd wel.

Rafasol

• 64 messages
  • 257 votes

Ik kijk ook een beetje vanalles, hangt beetje af van mijn bui.

Als ik toch een favoriet moet geven: drama/waargebeurd.

Waar ik minder tot niet voor te vinden ben: SF en de meeste blockbusters met actiehelden en al zeker niet toestanden zoals 'The fast and the furious', toestanden met Vin Diesel en dergelijke meer. Fantasy mag wel, maar zal ik ook zelden zelf opzoeken.

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Probeer altijd wel zoveel mogelijk te voorkomen dat ik een film ga kijken die ik niet leuk ga vinden. Bekijk genre, omschrijving, gemiddelden, reacties van mm-leden etc. Is denk ik ook een reden dat mijn standaardafwijking niet al te groot is (0,47). Kom gelukkig ook niet veel in de omstandigheid dat ik een film moet meekijken die ik niks vind.

Ik snap soms gebruikers niet dat ze toch aan een bepaalde film beginnen terwijl al uit hun stemgedrag / top10 etc. al blijkt dat ze de film helemaal niks gaan vinden, en dientengevolge ook een enorm lage stem uitbrengen. Wat is dat, alles gezien willen hebben of het gevolg van diensten als Netflix dat alles beschikbaar is? Of inderdaad gewoon mee moeten kijken met fam/vrienden?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.