• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.792 votes
Profile

Cadeaubonnen

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Er is volgens mij nog geen topic over cadeaubonnen.

Dit vind ik toch wel een sneue bedoening:

Waarom wordt een VVV Cadeaukaart elk jaar minder waard? - Radar

Waardevermindering na drie jaar

Een woordvoerder benadrukt dat deze beheervergoeding pas na drie jaar in rekening wordt gebracht. Het volledige saldo op je cadeaukaart is drie jaar geldig, daarna wordt er jaarlijks zes euro afgeschreven.

Amazon cadeaubonnen zijn standaard 10 jaar geldig, dat is een mooie tijd.

Als je dan toch de bon laat verlopen is het je eigen schuld.

Bedrijven verdienen goed met verlopen cadeaubonnentegoed.

Air Miles verlopen nu tegenwoordig ook na zoveel jaar.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kappeuter wrote:

Er is volgens mij nog geen topic over cadeaubonnen.

Dit vind ik toch wel een sneue bedoening:

Waarom wordt een VVV Cadeaukaart elk jaar minder waard? - Radar

(quote)

Amazon cadeaubonnen zijn standaard 10 jaar geldig, dat is een mooie tijd.

Als je dan toch de bon laat verlopen is het je eigen schuld.

Bedrijven verdienen goed met verlopen cadeaubonnentegoed.

Air Miles verlopen nu tegenwoordig ook na zoveel jaar.

Best bizar dat dit kan en mag ja, anderzijds is het voorbeeld in je link wel een beetje een rare hoor.

Je houdt dus 3 jaar je volledige saldo en daarna neemt de kaart met 6 euro per jaar af. Klant had een bon van 40 Euro die nu 0 waard is, dus dat is dan 3 jaar + ongeveer 7 jaar (7x 6 euro) is 10 jaar.

Wie bewaart nou minimaal 10 jaar lang een cadeaubon? Weet niet wat jullie doen, maar bij mij is een bon meestal binnen 6 maanden gebruikt en meestal binnen 1, 2 maanden.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The Oceanic Six

Bij mij is het ook meestal binnen een half jaar, uiterlijk binnen een jaar besteed.

Ik denk dat oude mensen wat verstrooider kunnen zijn en laks met het besteden van bonnen.

Een cadeaubon kan uiterste datum hebben, maar 3 jaar vind ik ook wel wat kort.

Dan kunnen ze er beter 5 jaar van maken en een harde datum gebruiken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kappeuter wrote:

The Oceanic Six

Bij mij is het ook meestal binnen een half jaar, uiterlijk binnen een jaar besteed.

Ik denk dat oude mensen wat verstrooider kunnen zijn en laks met het besteden van bonnen.

Een cadeaubon kan uiterste datum hebben, maar 3 jaar vind ik ook wel wat kort.

Dan kunnen ze er beter 5 jaar van maken en een harde datum gebruiken.

Ja, 5 jaar mag wel het minimum zijn. Maar ik vraag me af hoeveel mensen een cadeaubon langer dan een jaar laten liggen. 5 tot 10 procent van de bezitters van een bon?

Ik vind het soms wel raar, zo heb ik digitaal tegoed gekregen op Coolblue na wat problemen met een aankoop daar. Dat tegoed verloopt na 1 jaar, niet gebruikt is gewoon dat je hele tegoed dan weg is. Dat vind ik wel echt waardeloos.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

1 jaar is wel erg kort ja.

Sowieso bedrijven die bij een geschil geld niet retour geven maar tegoed geven om bij dat bedrijf te besteden, daar houd ik niet van.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.