Elk decennium heeft z'n eigen specifieke look en de meeste films van een bepaald decennium lijken qua uiterlijk een beetje op elkaar . Zo kan ik in principe in één oogopslag het verschil zien tussen een film uit de jaren '70 en een film uit de jaren '80 .
Over het algemeen ben ik geen liefhebber van de filmstijl van het vorige decennium ( en ook niet van de jaren '90 en '00 ) . Maar de films van nu ( de jaren '20) zien er best wel cool uit . Doet mij een beetje denken aan de jaren '80 maar dan scherper en dynamischer qua kleuren en contrast ( komt door de betere camera's ) .
Joker (2019) van Todd Phillips is aan het einde van het vorige decennium uitgebracht , maar de huidige Hollywood look komt wat mij betreft heel erg overeen met de cinematografie van Joker . Joker is als het ware een ' transitiefilm ' en zijn tijd een beetje vooruit . Elke periode heeft haar eigen ' transitiefilms ' .
Ik kan momenteel geen noemenswaardig lijstje plaatsen omdat ik van dit tijdperk nog niet genoeg goede films gezien heb , maar ik ben wel te spreken over de filmlook van de jaren '20 .