• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.277 votes
Profile

De beste Franse misdaadfilms?

Jesse84

• 18 messages
  • 0 votes

Ik wil mijn vader de film ‘Le Cercle Rouge‘ cadeau doen, omdat hij dat een goede film vindt. Wat zijn wat jullie betreft de beste Franse misdaadfilms?

(En waar kun je ze met NL-ondertiteling kopen?)

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Jesse84 wrote:

Ik wil mijn vader de film ‘Le Cercle Rouge‘ cadeau doen, omdat hij dat een goede film vindt. Wat zijn wat jullie betreft de beste Franse misdaadfilms?

(En waar kun je ze met NL-ondertiteling kopen?)

Gangster:

Classe Tous Risques (1960)

Le Clan des Siciliens (1969)

Le Deuxième Souffle (1966)

Le Samouraï (1967)

Un Flic (1972)

Ontsnapping / misdaadfilm:

Le Trou (1960)

Ik koop hier vaak:

Amazon.co.uk:

- Kijk bij de specificaties

- Klik op de foto van de achterkant van de dvd

- Recensies van kopers lezen

- Soms zijn ze alleen te krijgen met Engelse ondertiteling

Jesse84

• 18 messages
  • 0 votes

Dank je wel voor jullie goede tips!

Mijn vader wil graag Nederlandse ondertiteling, maar dat is echt een uitdaging.

Voor Le Cercle Rouge heb ik in Nederland en Belgie maar één te koop gevonden in België.

Hij vindt met name de wat oudere films (1950-1980) leuk omdat ze uit zijn jonge(re) jaren komen.

Iemand tips waar deze films met NL subs te kopen?

Le Samouraï (1967)

Le Trou (1960)

Que la Bete Meure (1969)

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Jesse84 wrote:

Le Samouraï (1967)

Le Trou (1960)

Que la Bete Meure (1969)

Alleen van Le Clan des Siciliens bestaat een dvd met Nederlandse ondertiteling, de rest niet. bol.com | Le Clan Des Siciliens (Dvd), Philippe Baronnet | Dvd's

Jesse84

• 18 messages
  • 0 votes

Die heb ik net bij Amazon besteld, dank!

Ik las elders op het forum dat in België wel een aantal Franse films met Nederlandse subs is uitgebracht. Klopt dat? En zo ja, waar kun je die dan bestellen? Bij FNAC?

Jesse84

• 18 messages
  • 0 votes

Super bedankt voor de goede tips!

De Alain Delon box heb ik direct besteld!

Iemand nog tips waar de andere titels met NL subs te vinden zijn?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Jesse84 wrote:

Iemand nog tips waar de andere titels met NL subs te vinden zijn?

L'Instinct de Mort, L'Ennemi Public N° 1, 36 Quai des Orfèvres, Police Python 357, Maigret Tend un Piège, Maigret et l'Affaire Saint-Fiacre en La Bonne Année zijn allemaal met Nederlandse ondertiteling te koop.

Klik op de betreffende filmpagina op MM op de Kopen knop dan staan daar de links naar BOL.

Jesse84

• 18 messages
  • 0 votes

L'Instinct de Mort

L'Ennemi Public N° 1

36 Quai des Orfèvres

Police Python 357

Maigret Tend un Piège

Maigret et l'Affaire Saint-Fiacre

La Bonne Année

zal ik straks bestellen. Wordt een mooie lijst zo!

Jesse84

• 18 messages
  • 0 votes

Heb nu het volgende besteld:

- Le Cercle Rouge (Bol.com)

- Un Flic (Bol.com)

- Le Clan des Siciliens (Amazon)

- Le Samouraï (Marktplaats) (EN subs)

- La French /The Connection (Bol.com)

- Bonne Annee (Bol.com)

- Maigret - Et L’Affaire Saint Fiacre (Bol.com)

- Police Python 357 (Bol.com)

- Maigret - Tend Un Piege (Bol.com)

- Public Enemy #1 deel 1 en 2 (Bol.com)

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Vergeet ook een aantal Franse politiethrillers met Belmondo in de hoofdrol niet,

zoals La Classe tous Risques, Le Casse, La Scoumoune, Ho!, Peur sur la ville, L'Alpagueur, Le Professionel en Le Marginal. Tenslotte nog samen met Delon in Borsalino.

Jesse84

• 18 messages
  • 0 votes

Klinkt ook goed, maar zijn deze met NL ondertiteling te koop ergens?

En wat vinden jullie van deze?

Garde à vue (1981) - IMDb

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Dat is niet echt een misdaadfilm, tenminste niet wat je er normaal onder verstaat. Het is meer een psychologische thriller, bestaand volledig uit één lang politieverhoor, waarbij een rechercheur een verdachte de hele avond ondervraagt en hem probeert te breken. Erg goede film, een topper, maar misschien niet wat je bedoelt?

Jesse84

• 18 messages
  • 0 votes

Inderdaad niet precies wat ik bedoel, maar de film klinkt alsnog de moeite waard.

Geldt voor deze films ook dat ze voornamelijk met EN ondertitels te koop zijn?

La Classe tous Risques

Le Casse

La Scoumoune

Ho!

Peur sur la ville

L’Alpagueur

Le Professionel

Le Marginal.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

De laatste drie, plus La Scoumoune, zijn in ieder geval wel ooit op dvd in Nederland met Nederlandse ondertitels uitgebracht, maar al jaren out of print, ik heb ze zelf wel destijds aangeschaft, maar die zijn alleen tweede hands nog te krijgen op Marktplaats en bol.com.

Er is verder een Italiaanse dvd verschenen van Borsalino met Engelse subs en het vervolg Borsalino &co is in Frankrijk verschenen ook met Engelse subs.

De rest kun je als Duitse blu rays of dvd's krijgen, maar dan wel met Duitse ondertitels.

Jesse84

• 18 messages
  • 0 votes

Heb nu een soort Belmondo box met 6 films met NL ondertitels besteld via marktplaats.

Jesse84

• 18 messages
  • 0 votes

Breathless

A Woman is a Woman

Swords or Blood

The Pariah

Hunter will get you

The Guignolo

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Jesse84 wrote:

Breathless

A Woman is a Woman

Swords or Blood

The Pariah

Hunter will get you

The Guignolo

Breathless = A bout de souffle, beetje misdaad, maar vooral heel veel typisch Godard.

A woman is a woman = une femme est une feme, drama/romantische film, maar vooral veel Godard

Swords of blood = Cartouche, avonturen- en zwaard & degenfilm

The Pariah = La Scoumoune, Franse misdaadfilm, feitelijk een remake van Un nomme la Rocca met allebei Belmondo in zelfde hoofdrol. Vooral: Why?

Hunter will get you = L' Alpagueur, goede misdaadfilm

The Guignolo = Le Guignolo, typische onzinfilm annex avonturenfilm met Belmondo, die al zijn stunts zelf doet.

Jesse84

• 18 messages
  • 0 votes

Breathless heeft mijn moeder nog in de bios gezien! Allen veel dank voor jullie hulp!

Heb een mooie lijst aan DVD’s gevonden en gekocht, ben benieuwd wat mijn vader er van vindt!

Op termijn zoek ik nog verder naar Franse misdaad films met NL of EN subs.

Jesse84

• 18 messages
  • 0 votes

The Pariah = La Scoumoune, Franse misdaadfilm, feitelijk een remake van Un nomme la Rocca met allebei Belmondo in zelfde hoofdrol. Vooral: Why?

Is de eerste film Un nomme la Rocca beter?

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Het is jaren geleden dat ik ze nog zag, ze zaten bij mij in een Nederlandse Belmondo box met maar liefst 12 films erin (incl. de zes, die jij nu ook hebt).

Eerlijk gezegd had ik er voor nog nooit van deze twee films gehoord, laat staan gezien. Wat ik er nog van weet, was dat de eerste film niet echt bijzonder was en ietwat gedateerd, maar de tweede versie voegde niet echt veel toe, behalve dan dat hij wel wat moderner oogde en het einde ietsje anders was.

Waarom Belmondo bereidt was om in bijna hetzelfde verhaal nog een keer op te treden in exact dezelfde rol, is mij niet geheel duidelijk.

Jesse84

• 18 messages
  • 0 votes

Inderdaad apart dat Belmondo die film twee keer heeft gemaakt/ in heeft geacteerd.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.