• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.282 votes
Profile

Kinema Junpo's Jaarlijkse Top 10

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

PM

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

De gene die deze Wakamatsu kan toevoegen zou me heel blij maken.

Netorare Sosuke IMDb

Poster is hier.

PS: Als deze er opstaat zijn alle KJ top10s van 1990 - 2012 alvast compleet.

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

http://www.moviemeter.nl/film/rejection/117318

Iemand die dit even kan fixen?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Senses of Cinema – Kon Ichikawa - sensesofcinema.com: with Actress (1987), recreated the Golden Age of the Japanese cinema in a biopic of its greatest actress, Kinuyo Tanaka.

Lijkt me een gedramtiseerde biopic, die gebruik maakt van historisch filmmateriaal. Er is dan toch wel genoeg te vinden over de inhoud van de film: Eiga joyû (1987) - imdb.com

Ik zal zo even op zolder ook nog even de papieren bibliotheek van Mochizuki-san raadplegen.

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

Ok, nice

Ik kan niet bij m'n rejections, heb er 10 in de wachtrij namelijk.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Staat in de Nederlandstalige Film encylopedie "Biografie van Kinuyo Tanaka (1910-1977), één van de grote vrouwelijk artiesten van de Japanse film. Goede vertolking en fotografie, maar de fim is buitensporig lang" én 'A Critical Handbook of Japanese Film Directors: "recreating the old-time Japanese FIlm Industry in Actress in a biopic about Kinuyo Tanaka".

Drama/Biografie dus.

edit: Biografie bestaat hier niet, dat vergeet ik altijd. Een gemis.

#2: ingediend

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

#2: ingediend

Thanks!

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ik zal zo even op zolder ook nog even de papieren bibliotheek van Mochizuki-san raadplegen.

Klinkt trouwens indrukwekkend dit, wat heb je daar allemaal?

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ik heb wel eens door Rokuro's bieb mogen gelopen, magisch!!

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

Imouto (1974) IMDb

Mss dat iemand hier iets over kan vinden. Waarschijnlijk wel, aangezien de film op Mr. Skin staat, haha.

(US DVD Release: May 7th, 2004)

Mss is dat kleine beetje info al wel genoeg voor een toevoeging trouwens... Iemand zin om m toe te voegen?

DVD-hoes hier.

alternatieve titel: "Younger Sister" (staat niet op IMDb aangegeven)

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

Anyone? Moet alleen een poster/still bij.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik zie telkens dit

Er is een onbekende fout opgetreden, excuses voor het ongemak.

als ik op de link klik dus...

(volgens mij is er iemand mee bezig dan???)

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

(volgens mij is er iemand mee bezig dan???)

Ja sorry, ik heb inmiddels een betere still gevonden Hopelijk wordt ie goedgekeurd

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

kinjutsu wrote:

(quote)

Ja sorry, ik heb inmiddels een betere still gevonden Hopelijk wordt ie goedgekeurd

Yes staat er op

Osoresan no Onna (1965)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ik zal deze overzichtjes in elk geval gebruiken om mijn reeds drie jaar lopende Japanse-filmlijst-project eens af te maken...

Gisteren dan eindelijk eens hieraan begonnen. Volgens mij ligt het niet drie, maar al acht jaar. Deze lijstjes dankbaar gebruikt.

Ik ben inmiddels na twee dagen werk aangekomen bij 1969. Voorlopig resultaat een lijst van ongeveer 600 (iets meer) relevante (eigenlijk: de 600+ meest relevante filmtitels) van de Japanse cinema uit de periode 1918-1969.

Wordt vervolgd... (met 1970-2014)

Zal tzt de resultaten eens met jullie delen. kinjutsu. Ga jij nog eens verder met dit topic (en toevoegen?)?

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Zal tzt de resultaten eens met jullie delen. kinjutsu. Ga jij nog eens verder met dit topic (en toevoegen?)?

Ja heb er inmiddels al een tijdje geen 1 meer toegevoegd, wil nog wel doorgaan maar inmiddels zijn de regels voor stills/poster ook veranderd. Heb jij er nog een paar toegevoegd? Heb ook weinig tijd laatste tijd.

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

heb deze toegevoegd, iemand nog iets toegevoegd laatste tijd? Mochizuki Rokuro danuz McSavah Baggerman?

Aka Chôchin (1974)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik heb voor mijn doen redelijk wat Japanse toevoegingen gedaan, gisteren nog drie, maar volgens mij waren dat geen KJ titels.

Misschien dat enkele opduiken in de lijst van 2015, hoewel ik bar weinig van de recente jaren gezien heb. De overlap met het programma van Camera Japan (bijvoorbeeld) lijkt redelijk beperkt.

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

Ok, weer eentje er bij:

Gassan (1978)

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

https://www.icheckmovies.com/lists/kinema+junpo+top+japanese+films/

Ben op de Kinema Junpo top-lijst van 2010 op ICM onlangs doorgedrongen tot de top 10!!

En dat terwijl ik de volgende titels uit de lijst nog ongezien op DVD in de kast heb staan:

Boiling Point

Fall Guy

Fighting Elegy

kao (face)

The Lower Depths

The Thirteen Assassins

... en er daarnaast nog veel meer titels met Engelse subs te vinden zijn die ik nog zou kunnen zien

Kan in principe dus nog redelijk snel wat stijgen in deze nummer 1 lijst voor me

Maar ik doe het rustig aan. Wil de komende tijd nog wel veel Japans zien, maar niet perse allemaal Junpo dingen, eerder nog wat meer werk van Gosha en Fukasaku.

Hopelijk wordt die jaarlijkse top10 lijst ook eens officieel op ICM, want de junpo lijst zoals hij nu is heeft voor mij toch wel wat vraagtekens (waarom 199 films in een top 100? waarom geen update meer na 2010?)

Mochizuki Rokuro jij hebt blijkbaar nog een Fukasaku check op die lijst die nog niet op MM staat, wellicht ook iets om toe te voegen? Hito-kiri Yota: Kyoken San-kyodai (1972)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik kan nu niet checken welke dat is, maar er zijn geen Fukasaku titels die ik geb gezien, die niet op MovieMeter staan. Er is alleen een Taiwanese IFFR titel die hier ontbreekt. Dus daar oog iets niet. Wat kan ik niet uitzoeken, heb alleen een mobiel apparaat en geen eigen archief voorhanden.

edit: Three Mad Dog Brothers heet die film, die heb ik in mijn eigen versie van de lijst niet aangevinkt en ook niet in mijn archieven, want die heb ik niet gezien. Ik moet even kijken of ik die verwisseld heb met een andere of er een onterecht vinkje staat.

Maar er is sowieso iets geks aan de hand, omdat de nummering op iCM afwijkt dan die van mijn 'eigen' versie van de lijst. Ik heb bijvoorbeeld The Human Vapor op 65 en die staat bij iCM op 67. Nog eens nagaan of mijn eigen gehanteerde bron klopt - of dat er toch een tussentijdse aanpassing is gedaan.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

De titel die ik had aangevinkt heb ik niet gezien, ik heb deze gezien, zelfde jaar, bijna zelfde titel...

https://www.icheckmovies.com/movies/gendai+yakuza+hito-kiri+yota/

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Dat idee had ik al, hoewel er altijd een kans was dat je die andere titel op het IFFR had gezien oid...

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

De enige film uit de jaarlijkse top-10 die ik heb toegevoegd is zo te zien Chi no Mure (1970). Vrij recent nog.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

beavis wrote:

Dat idee had ik al, hoewel er altijd een kans was dat je die andere titel op het IFFR had gezien oid...

Het viel me al op dat ik bij die Asian Cinema list pas Street Mobster heb aangevinkt, maar dat kwam dus om dat ik die twee vrij indentieke titels heb verwisseld. En zeker met dat soort titels in twee delen wisselt imdb nog wel eens van beleid en weergave.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

De lijst van afgelopen jaar:

01. Three Stories of Love (Hashiguchi)

02. Fires on the Plain (Tsukamoto)

03. Happy Hour (Hamaguchi)

04. Our Little Sister (Kore'Eda)

05. Journey to the Shore (Kurosawa)

06. Gonin Saga (Ishii)

07. This Country’s Sky (Arai) - nog niet op MovieMeter

08. Solomon’s Perjury (Narushima)

09. Nagasaki: Memories of My Son (Yamada)

10. Being Good (O) (tied)

10. Rolling (Tominaga) (tied) - nog niet op MovieMeter

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

De eerste zes hebben toch (even) in Nederland gedraaid. Maar ik loop achter want zag alleen nog de Tsuka en Kore'eda.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Is die nummer 10 Mai Tominaga? Dat zou geweldig nieuws zijn!

Edit: blijkbaar wel! Yay!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

McSavah wrote:

De eerste zes hebben toch (even) in Nederland gedraaid. Maar ik loop achter want zag alleen nog de Tsuka en Kore'eda.

Nummer 10 ook nog, dan heb ik er al 6 gezien. Was een sterk jaar, waarin een van de beste films, Soredake, nog lijkt te ontbreken. Ze hebben wel bekendere namen dan voorgaande jaren, inclusief de schijnbaar onontkoombare Yamada. En alle rest wil ik natuurlijk nog zien (ooit).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.