- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Ik denk dat Parasite gaat winnen.
Ik heb hem niet erin gezet, omdat 1917 het tot nu toe goed doet en vermoedelijk ook geschikt is voor die manier bij de Oscars omdat deze film bij de meesten goed ligt, maar dit is wel een goede outsider. Zou wat zijn, een Gouden Palm en de Oscar.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Ik denk dat Parasite gaat winnen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Blij mee. Meest verrassend is nog wel dat Parasite niet Best Editing heeft gewonnen, een categorie vakantie gekoppeld aan Best Picture.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Blij mee. Meest verrassend is nog wel dat Parasite niet Best Editing heeft gewonnen, een categorie vakantie gekoppeld aan Best Picture.
martijn011
-
- 2034 messages
- 1309 votes
Hmm, aan de ene kant jammer dat mijn favoriet 1917 niet de Oscar voor beste film heeft weten te winnen.
Aan de andere kant is dit natuurlijk wel een leuke verrassing, de film binnenkort maar eens bekijken.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Serieus? Dan had ik dat echt in m’n hoofd verkeerd zitten.
Corran
-
- 368 messages
- 388 votes
Ik vind de erkenning voor niet-Engelstalige films eigenlijk veel relevanter dan het klassieke gezeur over gebrek aan representatie voor een bepaald geslacht of kleurtje.
SergioMalick
-
- 1232 messages
- 1833 votes
Fijn dat er een niet-Amerikaanse film heeft gewonnen, al is Parasite bij lange na niet mijn favoriet.
Allergrootste misser is die voor beste original score voor Joker. Hoe is dit toch mogelijk?
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Ik vond Joker over de hele breedte een verschrikkelijke film, maar de muziek (los geluisterd) vond ik geweldig.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Een historische zege voor Parasite, de eerste niet-engelstalige film die in 92 jaar wint. (Nee, The Artist telt niet mee).
Dit is een enorme prestatie in het Hollywood landschap, en zoals hierboven al gezegd, hoop ik dat dit eens goed en positief in de spot-light wordt gezet ipv. die oneindigheid over “te weinig diversiteit/kleur/geslacht” bij de Oscars.
Buiten dat ben ik gewoon zo blij dat een originele film dit eens heeft gewonnen, over het klassieke/veilige 1917. Dat kan alleen maar positieve gevolgen hebben voor toekomstige hollywood films met iets meer durf.
Ik begrijp wel echt niet waar Eminem plots vandaan kwam. Zo random.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Serieus? Dan had ik dat echt in m’n hoofd verkeerd zitten.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Eigenlijk nadat Bong beste regie won, had je het al kunnen raden aangezien het ook al orginal scenario had. 1917 had geen enkele andere belangrijke oscar (directing, scenario, acting of editing)
De trend gaat gewoon door dit jaar. Je kan geen Best Picture winnen zonder minstens een scenario win of editing nominatie. Birdman is inderdaad de enige film in 40 jaar geloof ik die won zonder een editing nominatie, maar won wel beste scenario.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat een ongelofelijke verrassing dat Parasite won. Heel bijzonder. Ik moet de film binnenkort maar eens gaan kijken. Ik kon me niet voorstellen dat 1917 deze prijs mis zou lopen. Wel leuk dat dit ook eens een keer voor komt.
Ook mooi dat hiermee gelogenstraft is dat alleen altijd dezelfde mensen winnen. Ik word namelijk erg moe over de discussie dat een donkere regisseur of een vrouwelijke regisseur maar niks wint. Ja, dan moet je gewoon kwaliteit leveren. Schijnbaar waren anderen dan beter.
En ik ben ook blij voor Brad Pitt. Die heeft er al zo vaak recht op gehad.
Graaf Machine
-
- 9792 messages
- 1412 votes
Ja, ik wilde vorige week met mijn vriendin naar Parasite, maar dacht dat het misschien niet haar soort film was. Jammer.
Als ik zeg dat die film een Oscar gewonnen heeft, nee, ik moet zeggen dat deze film dè Oscar gewonnen heeft, is het zeker haar soort film, (gelukkig leest vriendin hier niet mee).
Dus over twee weken eens zien, deze film. Volgend weekend staat er al een toneel op de planning.
Pepino
-
- 473 messages
- 826 votes
Alle respect voor Toy Story 4 hoor, maar Klaus had de Oscar moeten krijgen. Beetje typisch dat Pixar er weer mee gaat lopen.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Waarom mag een Koreaanse film plots meedoen voor de 'gewone' Oscars? Daar is toch de categorie 'beste buitenlandse film' voor? Omdat hij zo goed is volgens de Academy, of Amerikaans geld? Wat zijn de regels nu eigenlijk?
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
God wat mooi gezongen. Billie scheurt de Amerikaanse power-voice cultuur eventjes aan flarden. Jammer van die idioten die er ad random doorheen gaan klappen (en dan Anna Karina, Doris Day en Bibi Andersson negeren, je verzint het niet).
Corran
-
- 368 messages
- 388 votes
Zat er wel aan te komen dat Parasite regie of film ging winnen, beetje verrassend dat ze allebei werden gewonnen, maar het waren dan ook de enige 2 grotere oscars waar er een beetje speling was, in zowat alle andere categorieën won gewoon de grote favoriet.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Alle respect voor Toy Story 4 hoor, maar Klaus had de Oscar moeten krijgen. Beetje typisch dat Pixar er weer mee gaat lopen.
Eens. TS4 is best leuk, maar ik vond het een teleurstellende film in die franchise, waar Klaus een hele fijne, sympathieke wind was. Prachtig geanimeerd en het raakte de juiste snaar. Die had ik het ook meer gegund.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Waarom mag een Koreaanse film plots meedoen voor de 'gewone' Oscars? Daar is toch de categorie 'beste buitenlandse film' voor? Omdat hij zo goed is volgens de Academy, of Amerikaans geld? Wat zijn de regels nu eigenlijk?
Waarom zou een buitenlandse film nooit de beste film van het gehele jaar mogen worden dan? Volgens mij kan elke film bij dat selecte rijtje beste film van het jaar komen, alleen komt er zelden een niet-Engelstalige film zo ver.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Volgens mij kan elke film bij dat selecte rijtje beste film van het jaar komen, alleen komt er zelden een niet-Engelstalige film zo ver.
Kan je nagaan waar je eigenlijk naar zit te kijken.
Corran
-
- 368 messages
- 388 votes
Het zijn de oscars, dat blijven de prijzen van Hollywood, het is niet het WK film of zo.
Leuk dat ze eens buiten hun grenzen gaan kijken en hopelijk zorgt dit er vooral voor dat de doorsnee Amerikaan misschien eens wat meer moeite doet, maar dit gaat geen gewoonte worden, de eerstkomende 10 jaar zie ik het niet opnieuw gebeuren.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Als je kijkt naar films dan is het inderdaad een Engelstalig feestje. Als je kijkt naar beste regisseur dan zijn de Oscars toch aardig divers.
2002 - Roman Polanski (Polen Frankrijk)
2003 - Peter Jackson (Nieuw-Zeeland)
2005 - Ang Lee (Taiwan)
2008 - Danny Boyle (Engeland)
2010 - Tom Hooper (Engeland Australie)
2011 - Hazanavicius (Frankrijk)
2012 - Ang Lee (Taiwan)
2013 - Cuaron (Mexico)
2014 - Inarritu (Mexico)
2015 - Inarittu (Mexico)
2017 - Del Toro (Mexico)
2018 - Cuaron (Mexico)
2019 - Bong Joo-ho (Zuid-Korea)
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Basto
-
- 11938 messages
- 7406 votes
Als je kijkt naar films dan is het inderdaad een Engelstalig feestje. Als je kijkt naar beste regisseur dan zijn de Oscars toch aardig divers.
2005 - Ang Lee (Taiwan)
2012 - Ang Lee (Taiwan)
2013 - Cuaron (Mexico)
2014 - Inarritu (Mexico)
2015 - Inarittu (Mexico)
2017 - Del Toro (Mexico)
2018 - Cuaron (Mexico)
2019 - Bong Joo-ho (Zuid-Korea)
Al bijna 20 jaar geen Amerikaan meer...
Basto
-
- 11938 messages
- 7406 votes
2005 - Ang Lee (Taiwan)
2012 - Ang Lee (Taiwan)
2013 - Cuaron (Mexico)
2014 - Inarritu (Mexico)
2015 - Inarittu (Mexico)
2017 - Del Toro (Mexico)
2018 - Cuaron (Mexico)