• 177.923 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.308 votes
Profile

Dutch Comic Con

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

De comic con komt naar Nederland en zal op 28 en 29 maart 2015 worden gehouden in de jaarbeurs in Utrecht.

Veel gasten zijn er op dit moment nog niet bekend maar oa. Ernie Hudson (Ghost Busters) en Giancarlo Esposito (Breaking Bad). Verder zullen een aantal nationale en internationale tekenaars aanwezig zijn en kun je de 1966 Batmobiel, de General Lee en Ecto-1 bewonderen.

Meer informatie en prijzen voor de tickets kun je vinden op de site:

Home - Dutch Comic Con - dutchcomiccon.com

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Dat is wellicht een bezoekje waard.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Vond het al zo raar dat jullie in Nederland dit soort zaken precies niet hebben? In België heb je FACTS (Gent) en Sci-Fi Convention (Antwerpen), maar deze zit er mooi tussenin dus zal waarschijnlijk ook wel een bezoekje brengen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Hahaha mee willen liften op SDCC. Best sneu maar zegt alles over wat je hier van kan verwachten.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Vind de grootte (3 hallen) en line-up best interessant. Had ik niet verwacht voor een eerste editie. Heb een prijsvraag opgesteld:

Win een kaartje voor Dutch Comic Con! | It's Only a Movie - itsonlyamovie.nl

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

Leuk, leuk .

dutchtuga, moet je je antwoord invullen bij: Leave a comment?,

want ik zie nergens een contactformulier staan op de site.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Rechtsboven in de header. Zal het er voor de duidelijkheid wel bij zetten.

• 13470 messages
  • 1305 votes

Gespot, merci voor de terugkoppeling.

Antwoord is ingestuurd .

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Ik las het gisteren in onze TV gids en ga er zeker ook heen volgend weekend. Lijkt me wel geinig, voel ik me een beetje Sheldon.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Vandaag geweest naar de Jaarbeurshallen te Utrecht.

Het was best geinig, maar wanneer je zoals wij niet echt een stripfanaat en -adept bent, is het niet echt heel erg de moeite waard om er een hele dag rond te kunnen lopen.

We waren er tegen elven en rond half drie waren we al weer richting de uitgang aan het gaan.

Wat me mee viel en wat ik eigenlijk niet had verwacht was dat -net als in de V.S.- er mensen verkleed als hun favoriete stripfiguur rondliepen.

Je struikelde er over Batman, Gandalf, Star Wars figuren en vooral veel Jokers.

Verder heel veel lekkere wijv... eh... mooie dames verkleed als Wonderwoman, Batgirl, of Xena en zag er zelfs Harley Quinn en Malificent. Erg leuk al die moeite die velen hadden gedaan.

Verder staan kijken bij de twee Batmobiles, de ene van Keaton en de andere uit de TV-serie. Ook de DeLorean uit Back to the Future en de Ghostbusters mobile waren er te zien.

De foto's met handtekening met de "sterren" geloofde ik wel. Er stond aanvankelijk een gigantische rij om een kaartje te kopen en dan mocht je later de desbetreffende handtekening (en/of op de foto) gaan vragen, geloof ik dat het zo werkte.

Samantha Fox zag er trouwens nog steeds erg goed uit en Bondschurk Julian Glover had weinig te doen. De rest kende ik totaal niet.

Kortom: best leuk om een keer mee te maken, maar het was best kleinschalig ten opzichte van de Amerikaanse grotere broer.

Ben je echter helemaal bezeten van strips en dan vooral van Marvel en D.C. comics? Dan zou ik zeker morgen nog gaan.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Ik ben er gisteren ook geweest. Was wel grappig om te zien. Inderdaad behoorlijk veel mensen, die verkleed waren als hun favoriete superheld, ghostbuster of noem maar op. Veel uiteenlopende figuren en het was er ook lekker druk.

Wat me vooral meeviel was, dat de acteurs/acrices zo goed en dicht benaderbaar waren. Zo heb ik even kunnen praten met Michael Cudlidz (Walking Dead), lopen grappen met Giancarlo Esposito (Breaking Bad) over het idee van een "Los Pollos Hermanos keten" in Nederland , en heel lang en gezellig gepraat met Mark Ryan.

Die laatste is een beetje een jeugheld van me. Toen ik klein was keek ik namelijk graag naar de Britse serie Robin of Sherwood, waarin hij Nasir speelde. Hij vond het geen probleem om op de foto te gaan, net als Giancarlo Esposito trouwens en was echt ontzettend aardig en "normaal" en tipte me, dat ik echt de serie Blacksails moet gaan kijken, waarin hij een rol speelt.

Kortom het was een geslaagde middag. Vrouwlief en dochterlief vonden het al net zo gezellig.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Leuk die twee stukjes te lezen. Jeee.... wat veel geld om op de foto te gaan en een handtekening te krijgen. Over twee weken op de Grote Verzamelbeurs kost dat 15 euro voor een handtekening en een tientje voor een zelfgemaakte foto.

Overigens merk ik wel dat ik niet veel TV-series kijk, ik heb echt nog nooit van al die namen gehoord, die kennelijk heel bekend zijn...

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Giancarlo en Mark vroegen ook slechts een tientje. Michael Cudlidz wilde dat niet.

Die "zombie" op de foto uit het nosartikel van kappeuter heb ik nog achter gestaan en gecomplimenteerd met zijn outfit. Zag er erg goed uit.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ik ben er gisteren ook geweest, samen met mijn overgelukkige dochter die zonder al die belachelijke bedragen te betalen selfies heeft staan maken met haar favoriete acteurs. De populaire jongen uit Supernatural heeft met haar telefoon zelfs een hele reeks selfies staan maken.

Ik vond het wel leuk, ik heb genoten van al die kostuums, de ene nog gekker dan de andere. Sommigen waren prachtig, sommigen hadden, subtiel gezegd, het postuur niet voor een bepaald kostuum.

Met drie tassen vol nieuwe strips en comics weer richting huis vertrokken.

Volgend jaar zeker weer!

Fueledable

• 231 messages
  • 3444 votes

Zijn hier mensen die mij strips kunnen aanbevelen? Ik wil graag strips gaan lezen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik wil alles wel proberen, maar ik hou het meest van fantasie.

• 13470 messages
  • 1305 votes

@ Fueledable

Misschien kan je in dit topic een beetje inspiratie opdoen: Overigen >> Algemeen >> Strips.

Fueledable

• 231 messages
  • 3444 votes

Dankjewel!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik ga zaterdag naar Comic Con in de RAI. Nog nooit op een grote beurs geweest, dus ik ben benieuwd. Ga niet voor de gasten of handtekeningen, maar leuke comic spulletjes.

Nog meer mensen die gaan?

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Gisteren geweest. Veel Funko-pops kunnen toevoegen aan de verzameling. Veel leuke kraampjes, veel verklede mensen, prima sfeertje. Volgend jaar weer.

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Vandaag en morgen is de Comic Con in de Rai in Amsterdam.

Comic Con Europe :: Amsterdam - comiccon-europe.com

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dutch Comic Con trekt 22.000 bezoekers naar Jaarbeurs | AD.nl

De winterse versie van de Dutch Comic Con in de Utrechtse Jaarbeurs heeft dit weekend ruim 22.000 bezoekers getrokken.

Op het evenement waren acteurs als Jared Gilmore uit Once Upon A Time en Lotte Verbeek uit The Fault in Our Stars aanwezig voor meet and greets met fans. Eigenlijk zou ook Game of Thrones-actrice Lena Headey, die de rol van Cersei Lannister speelt in de populaire serie, acte de présence geven, maar zij zegde op het laatste moment af.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Black Panther, drones en drukte op Dutch Comic Con | NOS

In Utrecht kun je vandaag zomaar Black Panther tegen het lijf lopen op de Dutch Comic Con.

De beurs voor liefhebbers van games, series en stripboeken strijkt voor de vierde keer neer in de Jaarbeurs en is populairder dan ooit.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.