• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

Cineville Filmquiz

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

Iemand meegedaan aan de voorronde van de Cineville Filmquiz gister in het compagnie theater in Amsterdam?

Ik deed zelf mee met de users Maikeru, Chuck Taylor en nog een niet-MM'er. We brachten het er helaas niet erg goed vanaf en werden 19e van de in totaal 25 participerende teams. 36 punten van de 125 (volgens mij).

Het mag dan wel de "Cineville" Filmquiz heten maar het leek meer op de Hollywood (of in iedergeval Engelstalige films) filmquiz. Er zat niet 1 Japanse/Koreaanse/Chinese film bij en ook Europese films waren heel erg schaars gerepresentateerd.

Erg jammer, maar desalniettemin toch een leuke avond gehad.

Ben benieuwd of er meerdere MM'ers bij waren gisteravond. Mocht je nog mee willen doen dan kan dat nog:

1) Amsterdam, Compagnietheater - 24 maart 2013

2) Rotterdam, LantarenVenster – 11 mei 2013

3) Den Haag, Nutshuis - september 2013, datum wordt nog bekendgemaakt

4) Utrecht, oktober 2013, locatie en datum worden nog bekendgemaakt

5) Landelijke finale in Amsterdam - locatie en datum worden nog bekendgemaakt

Nieuw: de grote Cineville Filmquiz | Cineville

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

Aangezien de vragen toch verschillen per voorronde kan ik wel vertellen waar de quiz uit bestond.

Om te beginnen kreeg je per team een formulier met ongeveer 20 stills van Nicolas Cage, het was de bedoeling deze van filmtitels te voorzien en voor de pauze in te leveren.

Ronde 1: Op een groot scherm werden een stuk of 50 stills getoond. 25 van lijken/doden en 25 afbeeldingen van geld. Het was de bedoeling de filmtitels te noemen.

Ronde 2: 25 korte scenes van onthoofdingen - met 2 vragen per scene. "noem de titel", "noem de acteur", "noem de naam van het personage", "noem de debut film van deze regisseur" etc.

PAUZE

Ronde 3: Soundtracks. 10 soundtracks van Ennio Morricone werden afgespeeld - noem de bijbehoordende film.

Ronde 4: Taglines. 10 taglines werden getoond van films uit de jaren '80 - noem de bijbehoordende filmtitel.

Ronde 5: 25 Soundbytes (dus zonder beeld) van films waarin mensen een pak rammel kregen - noem de film titel. Na afloop werden de scenes getoond.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Ik ga waarschijnlijk met oud-collega's in Rotterdam meedoen. Klinkt vrij pittig als ik het zo hoor

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Leuk, jammer genoeg inet in Nijmegen..

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

Ja het is echt pittig - en je hebt dus niets aan kennis van Fellini, Godard, Kurosawa etc.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Nee dat heb ik ook al gemerkt met een eerdere filmquiz. Weinig echte cinema-kennis buiten dan Hollywood(-classics), meer voor mensen met een fotografisch geheugen en die veel bekende films gezien hebben die elk screenshot of geluidsfragment kunnen thuisbrengen. Laat ik daar nou net niet goed in zijn.

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

De filmquiz in Kriterion bedoel je? Daar heb ik zelf jammer genoeg nooit aan meegedaan.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Nee was er eentje van de Erasmus Universiteit vorig jaar, Pubquiz Film-special of iets dergelijks.

Chuck Taylor

• 1269 messages
  • 1953 votes

Nog meegedaan in Rotterdam, Montorsi?

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Nee ik kon helaas niet die dag.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Met een goede eindspurt om nog 3 punten in te halen, de Cineville quiz Utrecht in the pocket!

Leuke quiz met pittige vragen, dus dank aan de organisatie en mijn van MovieMeter verstoken teamgenoten

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Gefeliciteerd!

Spiekercoen

• 326 messages
  • 1450 votes

Gefeliciteerd Peter. Wel hoog tijd dat jullie weer eens verslagen worden.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Dank

We gaan nog steeds erg lekker inderdaad. Team braindead had wel een slechte dag, maar het team van buiten Utrecht dat de hele quiz een aanzienlijke voorsprong had, maakte het ons zeker niet makkelijk! We eindigde uiteindelijk ook nog gelijk en een schattingsvraag was nodig om de winnaar te bepalen... Kwestie van geluk afdwingen dus

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Komt er dit jaar ook weer eentje?

Vorig jaar meegedaan in Den Haag en daarna ook de landelijke finale in de Balie in Amsterdam, was leuk!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.