• 177.901 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.024 votes
Profile

Zelf detectivje spelen,moord en doodslag en suspence

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Hallo Iedereen,

Soms houd een film (meestal op waargebeurde feiten) me zó bezig dat ik op zoek ga naar méér achtergrondinformatie .

Een van die films was "The Zodiac Killer'.

In die film stuurt de moordenaar ná de moord brieven met een deels zelfverzonnen wiskundig alfabet naar een krant en claimt middels details dat hij de moordenaar is. Hoewel er een aantal brieven met die code zijn ontcijferd,zijn de laatsten,en waarschijnlijk belangrijksten- níét ontcijferd

De moordenaar is niet gepakt,en loopt,mits levend, nog steeds rond.

(https://en.wikipedia.org/wiki/Zodiac_Killer) en verleden maand stonden er nog afbeeldingen van de code zelf en van de diverse brieven waarvan de code niet ontcijferd was.

Ik denk dan "goh interessant,eens kijken of t mij lukt" en tevens vraag ik me af hoe iemand zó idioot kan worden en kan gaan denken en handelen.

Ik denk óók: : iemand die zó moord,wil niet "vergeten" worden,dus de code móét gekraakt kunnen worden...en het mysterie opgelost..

.

Een andere film die me interesseerde om méér informatie te gaan zoeken was "de Heineken Ontvoering"

Wat was waar,en wat niet,en wat was de achtergrond?

Nazoeken leert dat de vader van Willem de chauffeur van Heineken was,maar ontslagen werd.

Je hebt nu eenmaal mensen,kinderen die zoiets als z'n groot onrecht ervaren dat er consequenties volgen .

(Juiste karakter,juiste omstandigheden,juiste tijd,plaats)

Willem deed dienst in knokploegjes die krakers hun huis uit bonjourden,had invloed en succes en het ging (ruwweg) van kwaad tot erger..

Ik ben erg benieuwd welke (waargebeurde) film jou heeft geinspireerd méér informatie te gaan zoeken,en al dan niet zelf "detectivje"heeft doen gaan "spelen"

En óf daar dan zinnige of mider zinnige bevindingen uit zijn gekomen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.