MTV
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ze noemen zichzelf Music Television en jaren geleden was dat ook terrecht maar nu bestaat de zender voor minstens de helft uit programma's als Room Raiders, Pimp My Ride en Made. Ik vind die programma's wel heel leuk maar qua muziek prefereer ik zeker TMF.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dan kijk je er niet meer naar, simpel.
Ik vind de programma's op MTV soms wel vermakelijk.
Waarom maak je trouwens 2 aparte topics hiervoor aan, had gemakkelijk in één gekund.
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
Die programma's zijn echt extreem dom en over dat beetje muziek dat ze nog draaien zal ik al helemaal niet beginnen. Ooit was het dus van grote invloed op de popcultuur maar nu is het gewoon een aanfluiting van stomiteiten.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Rush Hour-regisseur Brett Ratner gaat een film maken over het ontstaan en de opkomst van de muziekzender MTV.
Film in de maak over de opkomst van MTV - Internet & Media - VK - volkskrant.nl
badfans69
-
- 3959 messages
- 6126 votes
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik ben helemaal opgegroeid met MTV. In België (en ook NL veronderstel ik) kwam MTV pas op eind jaren '80. In de 90's keek ik er regelmatig naar. De zender stond regelmatig op als achtergrond in cafés, jeugdhuizen, snookerhals, ... En aangezien de zender 24u op 24u draaide, was dat soms de enige tv-zender waarop nog iets te zien was als de rest al had afgesloten. Eind jaren '90 begon de neergang met meer aandacht voor reality programma's en zeker in de jaren '00 met de concurrentie van YouTube (bestaat nog maar van 2005), verloor MTV alle relevantie als muziekzender.
Graaf Machine
-
- 9790 messages
- 1412 votes
MTV, ik ken dat ook van vooral begin jaren '90. Had toen van de vader van een vriendin voor honderd gulden een oude videorecorder over gekocht, en nam allemaal clips op. Enkele jaren later keek ik het vooral nog voor Beavis en Butthead. Vanaf ongeveer 1996 nooit meer gezien.
badfans69
-
- 3959 messages
- 6126 votes
badfans69
-
- 3959 messages
- 6126 votes
MTV, ik ken dat ook van vooral begin jaren '90. Had toen van de vader van een vriendin voor honderd gulden een oude videorecorder over gekocht, en nam allemaal clips op. Enkele jaren later keek ik het vooral nog voor Beavis en Butthead. Vanaf ongeveer 1996 nooit meer gezien.
Toen Freddie Mercury in 1991 overleed, was het bijna Queen Mtv.