- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Man in the High Castle (Amazon)
The Man in the High Castle (Amazon)
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
http://i65.tinypic.com/28we9w4.jpg
The Man in the High Castle is een nieuwe serie van opkomende (web)zender Amazon, gecreëerd door Frank Spotnitz (X-Files) en gebaseerd op de gelijknamige roman geschreven door gerenommeerde scifi auteur Philip K. Dick (Blade Runner). De hoofdrollen zijn o.a. weggelegd voor Alexa Davalos (Defiance; TNT's Mob City), Rupert Evans (Hellboy), Rufus Sewell (Dark City) en Cary-Hiroyuki Tagawa (Hachiko).
De serie is afgelopen vrijdag 20 november in première gegaan exclusief op Amazon Prime en heeft op dit moment nog geen internationale releasedatum. 't Eerste seizoen bestaat uit 10 afleveringen en bekroonde regisseur Ridley Scott (Gladiator; The Martian) treedt op als uitvoerend producent van de serie.
Joy4ever
-
- 4609 messages
- 1832 votes
Ik was al eerder aan de pilot begonnen omdat het verhaal me intrigeerde. Maar datzelfde verhaal zorgde ervoor dat ik vroegtijdig de pilot voor gezien hield. Het is dermate onwerkelijk allemaal dat het mij niet wist te pakken. Het enige wat me enigszins triggerde was de tape die Juliana te zien krijgt. Maar dat is voor mij toch te karig. Tenzij iemand hier straks wel roept dat het echt de moeite waard is om te blijven kijken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Idem. Pilot lang geleden gekeken, vond er geen reet aan, terwijl het idee achter de serie juist geweldig boeiend kan zijn. Zie de Wolfenstein games....
Mochten er hier positieve verhalen over de rest van de serie komen, dan geef ik het wel een kans.
Cellulord
-
- 597 messages
- 2382 votes
Heb (gisteren/eergisteren) het volledige eerst seizoen gezien en vond het wel goed (3 a 3.5*). De pilot is misschien de zwakste aflevering. Maar ik had nog enkelle afleveringen gepindakaasd en ben er toch goed ingekomen.
Moet wel zeggen dat het niet echt SF is en alhoel Ridley Scott een van de producenten is moet men zich niet op een Blade Runner sfeertje verheugen. Het is eerder een bad guy's vs. good guy's verhaal.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Vond de pilot anders best veelbelovend. Vooral de Pacific States of America (de door Japan bezette westkust) zijn interessant vormgegeven. Vrij veel CGI wel (kwestie van budget lijkt me), maar dat geeft ook wel weer wat eigenheid.
knusse stoel
-
- 3284 messages
- 4307 votes
Idem. Pilot lang geleden gekeken, vond er geen reet aan, terwijl het idee achter de serie juist geweldig boeiend kan zijn. Zie de Wolfenstein games....
Mochten er hier positieve verhalen over de rest van de serie komen, dan geef ik het wel een kans.
Hier is dan mogelijk voor jou een positief verhaal om tot de conclusie te komen dat je deze serie toch een kans moet geven?
Ik heb alle tien afleveringen gezien en vond deze erg boeiend met een mooi verhaal. Ook de acteurs die het verhaal spelen, zijn goed gekozen en doen hun werk ook prima. Over het verhaal zelf wil ik niets prijs geven, omdat je een eigen kijk hierop moet krijgen. Een onthulling die mijzelf betreft, ik weet door de eindscene met de Japanse minister van Handel, nog niet wat de werkelijkheid is.Was het een droom?
Naast "Breaking Bad", "Prison Break", "House of cards", "The Amercans" en "Sons of Anarchy", was dit een prima gelijkwaardige serie erbij. Ik volg namelijk meestal verschillende series naast elkaar.
Dus "Ajax&Litmanen1", in mijn ogen heb je nog 10 maal ruim 50 minuten fijne serie te gaan.
Lees ook nog even de recensie van "Cellulord".
knusse stoel
-
- 3284 messages
- 4307 votes
Ik was al eerder aan de pilot begonnen omdat het verhaal me intrigeerde. Maar datzelfde verhaal zorgde ervoor dat ik vroegtijdig de pilot voor gezien hield. Het is dermate onwerkelijk allemaal dat het mij niet wist te pakken. Het enige wat me enigszins triggerde was de tape die Juliana te zien krijgt. Maar dat is voor mij toch te karig. Tenzij iemand hier straks wel roept dat het echt de moeite waard is om te blijven kijken.
Zie mijn mening hier beneden gericht aan "Ajax&Litmanen1". Even doorzetten, had ik ook bij sommige andere series zoals "sons of anarchy" en "House", terwijl ik dat nu fantastische series vind!
Je moet een klik uiteindelijk met de spelers van een film/serie krijgen.
Lees ook nog even de recensie van "Cellulord".
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Fijn geheel (minus de redelijke anti-climax), met een redelijk hoge productiewaarde, goed acteerwerk, maar bovendien een fascinerend verhaal (naar het boek van Phillik K. "Blade Runner" Dick).
Captain Pervert
-
- 4643 messages
- 2099 votes
Nazi fictie! Prachtig. Kan ik geen genoeg van krijgen. Nazi's zijn, hoe erg en wreed ze ook waren, in films altijd de leukste badguys omdat ze super georganiseerd zijn, binnen no-time een gigantische oorlogsmachine hadden opgebouwd en stiekem nog wat geheimen hadden met allerlei uitvindingen zoals de atoombom, straaljager, maar ook waren ze niet vies van occultisme. Een verhaal met een nazi-basis op de maan (Iron Sky) is dan ook geweldig.
The Man in the High Castle is makkelijk in te komen als je eerder iets heb gezien (of gespeeld in een game) over een alternate reality. Neem na 10 minuten gewoon aan dat het is zoals het is en je hebt een prachtige serie met veel sfeer.
Er zitten wel wat domme dingen in zoals het feit dat nazi's zichzelf nooit nazi's noemden enzo, maar terzijde. Het is spannend, hier en daar aangrijpend en er zitten een aantal goede wendingen in.
Ik heb me er mee vermaakt en kijk uit naar seizoen 2.