- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Rick and Morty
Rick and Morty
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
"Rick and Morty is an American adult animated television series created by Justin Roiland and Dan Harmon for Adult Swim. The series follows the misadventures of alcoholic scientist Rick and his easily influenced grandson Morty, who split their time between domestic family life and interdimensional travel. (...) Rick is an eccentric, middle-aged, alcoholic scientist who has moved in with his veterinary surgeon daughter Beth's family. He spends most of his time taking his young grandson Morty (and later other family members) on dangerous, outlandish adventures throughout the cosmos and alternate universes. Compounded with Morty's already unstable family life, these events cause Morty much distress at home and school." (Bron)
Is er hier niemand anders die deze serie kent? Het voelt een beetje aan als een mengsel van Futurama (absurde science-fiction avonturen) en The Simpsons (satirisch familiedrama). Maar Rick and Morty is wel een stuk harder dan die series: het zit boordevol zwarte (soms ook nogal puberale) humor, geweld en obsceniteit. In die zin doet het ook een beetje denken aan South Park en Family Guy (ook omdat de humor soms nogal random aanvoelt). De humor moet je liggen, maar ik vind het wel een vermakelijke guilty pleasure, die vooralsnog een behoorlijk hoog niveau van creativiteit weet te behouden.
(Iedere aflevering heeft trouwens nog een scène na de aftiteling. Niet voortijdig wegklikken dus!)
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Waardering op IMDB is enorm hoog met een 9,2. Binnenkort maar eens een paar episodes de kans geven.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Al direct kunnen lachen met de pilot. Smaakt absoluut naar meer!
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Episode twee, met de 'Inception'-dromen en Snuffy, is echt fantastisch.
Lv92
-
- 278 messages
- 0 votes
Erg grappig deze serie. Wat vind jij, Hakunamatafaka?
Hakunamatafaka
-
- 629 messages
- 1716 votes
Briljant in alle vormen. Dat dergelijke kwaliteit nog uitgebracht wordt tegenwoordig doet hopen voor een goede toekomst.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Tweede seizoen stelt geenszins teleur. Rick is een nóg grotere klootzak dan voorheen.
Lv92
-
- 278 messages
- 0 votes
Haha, de voice-over van Herzog. Die stem herken je uit duizenden. 
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Een erg sterk einde van het tweede seizoen, met een bruiloft die door George R.R. Martin geschreven had kunnen worden, een compleet ander perspectief op Rick en een ware cliffhanger. Het is alleen jammer dat het vervolg nog zo lang op zich laat wachten. Wat ze er na de credits nog inwrijven ook!
Het eerste seizoen vond ik uiteindelijk wel iets beter denk ik - frisser, en met minder kwaliteitsverschillen. Maar ook dit seizoen beviel me prima, met als uitschieters de zesde en laatste afleveringen.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Briljante laatste aflevering. Nog nooit zo heen en weer geslingerd in emoties in 20 minuten. Community's Dan Harmon is geniaal en gestoord, een erg fijne combinatie voor een serie als deze.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Tweede seizoen stelt geenszins teleur. Rick is een nóg grotere klootzak dan voorheen.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Volgens mij moet de meeste eer overigens niet naar Dan Harmon gaan maar naar Justin Roiland!
Perre
-
- 14 messages
- 199 votes
Afgezien van de verschrikkelijke tekenstijl is het best nog een grappige serie. Het multiverse sciencefictionverhaal laat ze toe om echt de gekste dingen te doen en daar maken ze dan ook veelvoudig gebruik van. Een degelijke ongecensureerde vervanger voor het spijtig beëindigde Futurama 
depri83
-
- 6802 messages
- 1490 votes
Kwam bij toeval dit topic tegen en toen de pilot gekeken. Geweldige serie, heb er meteen maar 6 aflveringen doorgeknald.
Top! Bedankt voor de tips.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Seizoen 1 op Netflix. Zal het eens een kans geven.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Toch wel een erg geestige serie. De verhaaltjes zijn leuk, maar de afleveringenen waar een plot ontbreekt zijn het leukste. Dat stemmetje van Morty is een gouden vondst.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
De trailer van seizoen 3 is uit:
Ik heb er wel weer zin in! Het nieuwe seizoen begint dus op 30 juli (31 juli in Nederland). We worden maar verwend deze zomer, met Twin Peaks, Game of Thrones én Rick and Morty op tv.