• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.006 votes
Profile

The Shannara Chronicles

Thorongil

• 1619 messages
  • 690 votes

http://cdn1-www.comingsoon.net/assets/uploads/gallery/the-shannara-chronicles/shannara-chronicles-700x467.jpg

Vandaag kwam er een eerste foto uit van deze aankomende MTV serie. Deze nieuwe Fanatasy reeks is gebaseerd op de boeken van Terry Brooks en zal 10 aflveringen bevatten.

Kijk er naar uit. Game Of Thrones is leuk, maar hou wel van wat luchtigere Fantasy zoals Legend Of The Seeker.

Link

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ik hou van fantasy maar dit zal wel typisch een jeugd serie worden. Heb MTV nooit serieus genomen op het gebied van tv programma's. Ze hadden bij muziek moeten blijven maar dat staat los van deze serie.

We zullen zien wat het wordt maar ben er bang voor.

Thorongil

• 1619 messages
  • 690 votes

Trailer is uitgekomen op SDCC. ZIet er goed uit

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

De Trailer ziet er puik uit en het lijkt erop dat ze groot gaan uitpakken. Het duurt nog ff maar kijk er wel naar uit.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Had het ook minder grootschaliger verwacht. Toch wel een klein beetje zin in.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ben halverwege de pilot gekomen en tot nu toe vind ik het best aardig. Manu Bennett en John Rhys-Davies geven de serie uiteraard wat gravitas, en ook Austin Butler doet het tot nu toe prima. De twee stoere meiden die een hoofdrol lijken te gaan vertolken, mogen er ook zeker zijn. Benieuwd wat er in de tweede helft gaat gebeuren, en ik zag dat ep 3 en 4 ook al beschikbaar zijn.

Bauer

• 16 messages
  • 490 votes

Ik heb de boeken allemaal gelezen en wat ik jammer vind van dit soort series is dat ze daarbij teveel hun eigen weg gaan. In de eerste plaats qua setting; in de boeken is het veel meer een fantasy wereld op zich, terwijl in de tv-serie veel meer wordt uitgegaan van onze wereld net na dat deze is vergaan. In de boeken komen maar heel sporadisch elementen van onze wereld voor terwijl de serie beladen is met attributen en gebouwen van nu. Vind dat de serie ook veel meer uit gaat van een soort Mad Max-achtige wereld, terwijl dit in de boeken helemaal niet het geval is.

Verder vind ik het jammer dat de setting inderdaad een hoog MTV-gehalte heeft, het lijkt meer op een zoetsappige fantasy á lá True Blood waarbij de teenage hoofdpersonen vroeg of laat verliefd op elkaar worden. In de boeken speelt dat allemaal niet.

Qua verhaal lijn volgt de eerste aflevering het boek nog redelijk, maar naarmate de afleveringen oplopen wijkt deze steeds verder af van het originele verhaal. Ik heb net net aflevering 8 gezien waarbij ze in een postapocalyptische stad Utopia staan te dansen in een discotheek. Sorry hoor, maar hier draait mijn maag toch echt van om, want dit heeft helemaal niks meer met de boeken te maken.

Tot slot de karakters. Ook hierbij een hoog teenage/MTV gehalte. Vind de hoofdpersonen allemaal net wat te knap en netjes opgemaakt (Sweet Sixteen). Amberle Elessedil vind ik gewoon een tuttebel en/of modepopje en hetzelfde geld voor Eretria. Wil Ohmsford doet wel zijn best, maar later in de serie wordt dat ook steeds meer een popiejopie ventje, die meer vanwege zijn looks dan vanwege zijn acteertalent is geselecteerd. De druide, de Elvenkoning en Ander Elessedil zijn wel redelijk gecast, maar wat de persoon Bandon in de serie doet is mij een raadsel, want dit persoon komt in de boeken geen eens voor. Hetzelfde geld overigens ook voor de elvenjagers.

De Dagda Mor wordt in de serie getoond als een soort opper-orc uit Lord of The Rings terwijl deze in de boeken meer een angstaanjagende grimreaper zou moeten zijn.

Kort samen gevat denk ik dat degene die de boeken hebben gelezen zwaar teleurgesteld zullen zijn in de serie. Ik vind het prima dat MTV zo'n soort teenage-fanatasy wil maken voor zijn publiek, maar baseer het dan niet op zo'n boek en bedenk dan zelf een verhaal, want dit doet de boeken echt te kort.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.