- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- De Fractie
De Fractie
FilmMuziekFanaat
-
- 70 messages
- 32 votes
De fractie is een serie dat de Nederlandse Borgen had moeten worden, een serie die een serieuze inkijk geeft op hoe het er in de achterkamertjes van de politiek aan toe gaat.
Na de eerste aflevering is het enige wat ik heb gezien afschuwelijk acteerwerk, waar Tommy Wiseau nog een punt aan kan zuigen. Verder wordt op een geforceerde en ergerlijke wijze fictie en actualiteit met elkaar gecombineerd. Maar waar de serie voornamelijk onder lijdt is een uiterst slecht script en tenenkrommende dialogen.
Het is werkelijk beschamend als je bedenkt dat deze serie de Nederlandse Borgen had moeten worden. Wat voor een waanideeën hebben de filmmakers in hun hoofd gehad, vraag je je af.
Uiteraard schrijf ik deze recensie naar aanleiding van de eerste aflevering en natuurlijk heb ik nog geen totaal beeld van de serie. Maar na wat tijdens aflevering 1 heb gezien verwacht ik dat er op het gebied van kwaliteit niet veel verandering in zal komen.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Ik ben minder heftig over de serie, maar de eerste aflevering wist mij nog niet helemaal te overtuigen. Teveel saai politiek gewauwel en te weinig spanning en amusement. Voor een serie die een realistische beeld wil schetsen is het dan weer net te gemaakt en te onwaarschijnlijk.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Afgehaakt na drie afleveringen. Het is gemaakt vanuit een ontzettend interessant uitgangspunt waar feit en fictie door elkaar gaan lopen om een up-to-date beeld te schetsen van politiek Den Haag. In werkelijkheid is het helaas niet meer dan een gimmick waar bekende politici en politieke verslaggevers af en toe door het beeld lopen. Of heel af en toe zijn er niet relevante shots doorheen gemonteerd waar een politieke kwestie wordt besproken. Niet erg, maar om nou te zeggen dat de verhaallijnen zelf boeiend zijn?
Met afleveringen van nog geen half uur weet het verrassend saai en oninteressant te worden. Veel 'politiek' gewauwel en weinig emotie. Misschien leuk voor de enkele fanaticus die opgewonden raakt van alle facetten van het politieke spel. Had hier een moord of overkoepelend thema overheen gegooid en je had wellicht mijn interesse gehouden. Ik hou het wel bij de reguliere verslaggeving boven deze middelmatige poging om in te haken op succesvollere politieke series.
femma
-
- 1 messages
- 0 votes
In Overigen > Televisie > VPRO serie De Fractie zoekt stagiairs:
Voor de twintig-delige serie ‘DE FRACTIE’ (seizoen 2 en 3) van Column Film Nederland en de VPRO zijn wij op zoek naar een aantal enthousiaste stagiaires die mee willen helpen als productie-assistent. Wij zoeken leergierige stagiaires die niet bang zijn om de handen uit de mouwen te steken. Je bent stressbestendig en vindt het leuk om bij alle verschillende aspecten van productie betrokken te zijn.
Voor de functie PA is het van groot belang dat je in het bezit bent van een rijbewijs.
Er staan nog een aantal andere open stage plaatsen die beschikbaar mocht je meer willen weten stuur dan een mailtje naar [email protected]