- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Marco Polo (Netflix)
Marco Polo (Netflix)
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
http://comingsoon.net/nextraimages/marco-big.jpg
Na het vierde seizoen van Arrested Development, House of Cards en Orange Is the New Black komt Netflix wederom met een serie uit 'eigen stal'. Deze keer gaat over Marco Polo's jonge jaren onder het bewind van Kublai Khan en zoals de trailer ons laat zien schuwen ze het naakt allesbehalve. Een soort van Game in Thrones in Mongolië/China dus. Laten we hopen dat de serie het niveau van een serie als Game of Thrones weet te behalen.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
In het kader van 'beter goed gejat dan slecht bedacht' zeker?
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Nou ja, de vergelijkingen ontgaan zelfs een blinde niet toch?
Nijmegen
-
- 323 messages
- 692 votes
Ja ik snap wat je bedoeld, en de serie wordt zeker geproduceerd met de populariteit van GoT in het achterhoofd, maar het hoeft niet per se zoveel gelijkenissen te hebben.
Thorongil
-
- 1619 messages
- 690 votes
Dit wordt weer genieten, denk ik. Ziet er een geweldige historische serie uit. Hoe meer van deze shows à la Borgias, Tudors, Vikings, te beter.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Ben benieuwd of de nieuwe serie het kan opnemen tegen de top-serie uit 1982.
In de trailer zie ik in ieder geval al teveel kung fu (of hoe het dan ook mag heten) vechtpartijen naar mijn smaak.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Ben benieuwd of de nieuwe serie het kan opnemen tegen de top-serie uit 1982.
In de trailer zie ik in ieder geval al teveel kung fu (of hoe het dan ook mag heten) vechtpartijen naar mijn smaak.
Ik vind in de trailer juist deze Kungfu gevechten er enorm vet uitzien. Het speelt zich immers ook af in Aziatische landen waar deze gevechtstechniek enorm groot is. En als ze er dan nog een zwaard(je) bij vasthouden zit ik helemaal op het puntje van m'n stoel. De setting ziet er trouwens enorm mooi uit in de trailer, hopelijk zien we dat ook terug in de eerste episode. Ik sta te popelen voor deze serie!
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Ik vond de eerste aflevering niet om aan te zien. Om de simpele reden dat het me niet pakte!
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Dat is geen reden eppo, meer een gevolg.
Het is geen game of thrones, absoluut niet, meer vergelijkbaar met Spartacus. Seks en actie hebben de prioriteit maar het politieke spel wordt toch ook goed gespeeld. Ik vermaak me prima.
schumacher
-
- 4554 messages
- 4257 votes
De 1ste afl was slecht, de afl nadien worden wel beter vind ik.
Er zit potentieel in en er zijn een aantal goeie afleveringen maar het echte potentieel moet er voor mij dan toch nog uitkomen, dat zal toch in het 2de seizoen moeten komen dan (ik veronderstel er een 2de seizoen zal komen, ik heb afl10 nog nie gezien).
Ook hier blijf ik het zeker volgen.
Deze serie kan voor de moment belange nie tippen aan game of thrones of aan spartacus ze maar het is er wel qua genre iets tussen in.
Marco polo veel aktie? Bij vlagen maar zeker niet vergelijkbaar met spartacus.
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Dat zeg ik ook niet. Spartacus was vermakelijk maar zeker niet goed. Het draait daar om gore en seks, soms tegelijk. Ik vind de balans tussen deze kenmerken en het verhaal bij Marco Polo veel beter. De politiek wordt goed weergegeven hoewel niet elke keuze begrijpelijk is. De seks en actie is bij Marco Polo een stuk beter te begrijpen dan bij Spartacus. Laat ik het anders zeggen: Spartacus is voor mannen gemaakt, Marco Polo voor mannen en vrouwen.
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Dat zeg ik ook niet. Spartacus was vermakelijk maar zeker niet goed. Het draait daar om gore en seks, soms tegelijk. Ik vind de balans tussen deze kenmerken en het verhaal bij Marco Polo veel beter. De politiek wordt goed weergegeven hoewel niet elke keuze begrijpelijk is. De seks en actie is bij Marco Polo een stuk beter te begrijpen dan bij Spartacus. Laat ik het anders zeggen: Spartacus is voor mannen gemaakt, Marco Polo voor mannen en vrouwen.
Dus geen slowmotion geneuk hier?
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Ik vond de eerste aflevering niet om aan te zien. Om de simpele reden dat het me niet pakte!
Vooruit.. Vanaf aflevering 5 begon het me te boeien en aflevering 10 was zonder meer heel goed.
Hoogtepunt: Het keelgezang bij het kampvuur!
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Geen slowmotion geneuk, of minder.
Aflevering 10 was fantastisch. Het zal vrij makkelijk zijn om aan figuranten te komen daar. Heb in een serie nog niet zo'n groot gevecht gezien zonder cgi (is wel gebruikt natuurlijk, maar vele scènes zijn groots met echte figuranten).
Ik moet concluderen dat ik het een erg goede serie vind, een aanrader.
Dat keelgezang was prachtig inderdaad, bizar geluid uit een mens.
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
[quote]the new guy wrote:
Geen slowmotion geneuk, of minder.
Gelukkig, ik vindt dat altijd zo storend! Gaat nergens over.
Maar ik ben over en ga kijken. Thanks!
Delarss
-
- 50 messages
- 80 votes
Hele goede serie! Prachtige beelden en een sterk opbouwend verhaal. Met aflevering 10 als absoluut hoogtepunt 
sjeuvel
-
- 1 messages
- 0 votes
Wat betekent de uitspraak: ''the true sweetness of wine is one flavour?'' Dat zei Marco in reactie op de vraag waar de mooiste vrouwen wonen. Hij zei toen dat hij alle vrouwen mooi vindt en toen zei hij de uitspraak.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
D'r komt een tweede seizoen!
Netflix Reveals 'Daredevil' Debut Date, Renews 'Marco Pol | The Playlist - blogs.indiewire.com
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Vorige week afgerond, maar echt boeiend vond ik het helaas nergens worden. Deze serie probeert gewoonweg te veel dingen tegelijk te doen, maar faalt zowat in elk aspect. De hoge productiewaarde is uiteraard te zien, maar qua personages, plot en ontwikkeling valt hier weinig uit te halen.
Wat rest is een slaapverwekkende serie met hier en daar interessante gebeurtenissen. Alleen de finale vind ik de moeite waard; jammer dat er eerst negen saaie afleveringen aan vooraf gaan. En Hundred Eyes is uiteraard een baas van jewelste.
Meh, seizoen twee sla ik denk ik over. Tenzij er een hoop grootse veldslagen in zitten.
donmarko22
-
- 84 messages
- 117 votes
Ik ben afgehaakt bij afl. 6.
Ik vond de openings shot veelbelovend, maar helaas kan het me nergens boeien.
Ben ik trouwens de enige die het storend vind dat er een Italiaan naar Mongolie reist in de 13e eeuw, en dat werkelijk IEDEREEN Engels spreekt??
Ik haak weer lekker in bij House of cards vanavond. Dat wordt zeker geen teleurstelling.
centurion81
-
- 2066 messages
- 1987 votes
Michelle Yeoh in seizoen 2! En de trailer vind ik ERG veelbelovend:
Marco Polo - Seizoen 2 - Officiële trailer - Netflix [HD] - YouTube
Op tvmeter.nl: Marco Polo - Seizoen 2 (2016) - TvMeter.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Netflix stopt met serie Marco Polo | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl