- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The 100
The 100
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Iemand bekend met deze serie en of deze serie het kijken waard is?
Het verhaal, volgens wikipedia: "De serie speelt zich 97 jaar na een nucleaire oorlog af. De enige overlevenden zijn de circa 4000 inwoners van ruimtestations die rondcirkelen boven de Aarde. De ruimtestations hebben zich gebundeld tot een geheel; "De Ark". Hulpmiddelen zijn schaars en op elk misdrijf staat de doodstraf, tenzij de dader de leeftijd van achttien nog niet heeft bereikt. 100 jeugdige bewoners, veroordeeld voor wat op de vooroorlogse Aarde relatief kleine misdaden en misdrijven zouden zijn geweest, worden nu beschouwd als "overtollig" en worden op een missie gestuurd om te testen of het aardoppervlak weer bewoonbaar is geworden."
So far, season 1 heeft 13 episodes. En season 2 is sinds 22 oktober begonnen.
Dus is er iemand die dit volgt en hier zijn/haar mening over kan geven? Zo niet dan zal ik zelf de pilot binnen kort bekijken.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik heb het op mijn lijstje staan om eens te gaan zien 
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Heb de eerste 2 afleveringen inmiddels gezien en vond het vrij aardig, setting deed me een beetje denken aan Lost (haald het qua niveau verder niet naar mijn mening).
Ga 'm wel verder volgen denk ik, ben benieuwd of het boeiend blijft.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4257 votes
Ik vond het vooral beter worden na de eerste paar afleveringen. (die vond ik niet heel bijzonder) Aantal personages kregen meer diepte en het verhaal werd een stuk spannender. Tweede seizoen vind ik vooralsnog wat minder, maar ook nog maar de eerste twee afleveringen gezien. (die beiden duidelijk nog als introductie na de season 1 finale werken)
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Ik ben inmiddels halverwege seizoen 1 en ben het met je eens: het word al beter/spannender en er zitten een aantal aardige plotwendingen in.
Ik vond de uitgebreide flashback over de opvoeding van Octavia wel een beetje lomp.
Het is best plausibel dat ze haar hele jeugd in het geheim is opgevoed in hun eigen hut, maar er word wel érg makkelijk over het feit heen gestapt dat je geen dokter hoeft te zijn om te zien wanneer een slanke vrouw zwanger is...
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Seizoen 1 inmiddels helemaal gezien, aflevering 10 vond ik erg vergezocht. Een brug op blazen is leuk bij een oorlog met tanks en zware artillerie of een langdurige strijd waarbij een leger afhankelijk word van de distributie van voedsel/munitie, maar kom op... een leger te voet met speren loopt zo door die rivier heen.
Laatste aflevering vond ik erg goed, ben benieuwd hoe het verder gaat.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Ik ben inmiddels helemaal bij ook met seizoen 2 en nog steeds erg geboeid.
Bijzonder verrast ook door de laatste aflevering: zowel de leider van de 'Grounders' als van de 'Arc' dood in dezelfde aflevering en dat zo aan het begin van het seizoen (dat zag ik niet aan komen in ieder geval).
Ik was er aanvankelijk nog bang voor dat Jaha met die raket in de buurt van de rest zou landen en met zijn volk herenigd zou worden. Dat cliché is gelukkig uitgebleven, het blijft een sterk verhaal die veilige landing met die raket maar dat maakt me niet zoveel uit.
Voor mij de beste nieuwe serie van 2014 maar ik moet daarbij wel zeggen dat ik buiten 'Helix' en 'The Last Ship' verder geen nieuwe series heb gezien dit jaar 
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Zojuist seizoen 2 afgekeken. Afgelopen weken volledig verslaafd geweest aan deze serie. De serie begon met een beetje een te hoog ''teen'' gehalte, maar ruilde dat al snel in voor spanning, actie, lugubere praktijken en heerlijke cliffhangers. Uitstekend tempo ook, waardoor de gebruikelijke ''fillers'' hier vrijwel niet aanwezig zijn. Goede cast en toffe characters ook.
Lees dat veel fans bang zijn dat seizoen 3 het laatste seizoen wordt. Als ze dit niveau vol houden mag ik toch hopen dat dat niet het geval is. Ondertussen zit bijvoorbeeld een The Walking Dead, wat al enkele seizoenen niet meer voorruit te branden is, al aan zijn zesde seizoen. Benieuwd wat seizoen 3 (begin 2016) in petto heeft.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
The Walking Dead heeft dan ook heel wat hogere kijkcijfers dan The 100.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Daarom vind ik het ook zo jammer dat The 100 zo tamelijk onderbelicht blijft, terwijl het qua niveau beter is dan vele series die wel veel bekeken worden. Jammer ook dat een Nederlandse zender dit nog niet heeft opgepikt... Had mooi op de plek gekunt van dat matige Under The Dome bijvoorbeeld.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Daarom vind ik het ook zo jammer dat The 100 zo tamelijk onderbelicht blijft, terwijl het qua niveau beter is dan vele series die wel veel bekeken worden. Jammer ook dat een Nederlandse zender dit nog niet heeft opgepikt... Had mooi op de plek gekunt van dat matige Under The Dome bijvoorbeeld.
UTD begon niet slecht maar hadden het probleem dat ze van de eerste cast is bijna niets meer over. De subplotjes werden lager kwa niveau en ben na 6 afleveringen (S3) afgehaakt omdat de kast die erbij kwam het niveau deed dalen naar CSI/Stargate gehalte.
The 100 vind ik ook tof en denk dat de reden van minder bekendheid is doordat veel deze serie niet kennen. In het begin dacht ik dat dit een tiener serie was maar bleek totaal niet waar te zijn.
Ik kijk uit naar het volgende seizoen maar klopt het wel dat deze pas begint in het voorjaar 2016 want dat was voorgaande jaren niet zo. Net als TWD een winter break.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Seizoen 2 eindigde in maart van 2015, dus dat is inderdaad een break van een jaar. Vreemd, maar het schijnt gedaan te zijn zodat nieuwe kijkers de kans hebben de serie vanaf seizoen 1 te volgen op Netflix en zo vanaf seizoen 3 weer kunnen aansluiten bij de TV uitzendingen.
Dat tienerstempel die deze serie, onterecht, heeft zou inderdaad wel eens de boosdoener kunnen zijn voor de mindere kijkcijfers. Jammer... Als meer mensen het een kans zouden geven ben je binnen enkele episodes verslaafd.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Echt troep dit. Mateloos infantiel. Euforisch huppelende tieners door een bos, was het gekir na circa anderhalve episode zo beu als koude pap.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Zo slecht als dat mijn voorganger het wil doen geloven is het zeker niet, kwestie van smaak zullen we maar zeggen. 
Toen ik deze serie begon te kijken had ik in het begin (vooral bij sommige cgi) ook zoiets van, dat was niet goed. Maar schijnbaar hebben de makers dat ook gevonden, want de afleveringen daarna waren al stukken beter.
Ben een liefhebber van (post) apocalyptische verhalen, en er is genoeg spanning en avontuur in deze serie. Nogmaals kwestie van smaak, maar ikzelf vind het een aardige serie.
RoFFeL
-
- 265 messages
- 301 votes
Best grappige serie en dan heb ik nog maar 2 afleveringen gekeken. Als het dan ook nog beter wordt.. ik ben heel benieuwd.
De 40 minuten zijn zo voorbij, dus onderhoudend en spannend genoeg. Boeiend verhaal ook.
voor nu 3,5****
firepotatoe
-
- 104 messages
- 198 votes
Ik ben nu bezig met de laatste aflevering van seizoen 3. Binnen 2 weken 3 seizoenen gezien.
Zo verslavende serie is het. Zoals velen voor mij al aangeven.De 1e 3 afleveringen zijn niet al te best.
Maar daarna echt TOP TOP TOP.Geweldige plotwendingen, goede acteurs, goed verhaal.
Je moet uiteraard wel van science fiction houden als je dit wil gaan zien.
Voor mij 4,5e *
Ed Kroket
-
- 62 messages
- 20 votes
Ik heb deze serie nu t/m seizoen 3 in ongeveer een maand gekeken en vind het echt een top serie. Seizoen 2 vond ik het beste met de creepy Mount Weather mensen en het tempo was zeker de eerste 4 afleveringen hoog! Het mooie aan deze serie vind ik dat het echte alle kanten uit kan. Niet met Bellamy en Clarke. Die overleven het wel maar de rest van de cast kan gewoon ineens dood gaan. In seizoen 1 toch een redelijke grote rol voor Finn: dood. Lincoln: dood. Lexa: dood.
Het begrip "Teen" serie werd eerder genoemd. Begrijpelijk maar is misplaatst. Dit is geen happy end serie.
rinusman
-
- 16 messages
- 132 votes
Huppelende bostieners uit de Bouquet reeks, met overdreven veel bloedspatters op hun te knappe gezichtjes nemen het vanuit hun rap uit de grond gestampte 'Utopia' op tegen stoere Mad-Max-achtige vechtmachines. Je moet maar durven...
Ondertussen wordt er in moederschip Ark getracht ongeloofwaardig spannend te doen.
Seizoen 1 met moeite uitgekeken.
Hoewel ik een liefhebber ben van apocalyptische science fiction is dit geenszins mijn peace of cake.
Een sterretje voor Clarke.
Katniss
-
- 75 messages
- 13 votes
Volg de serie nu, leuke serie en spannend. Maar apart dat ze het net zoals met de gaskamers mensen laten dood gaan. Vrijwilligers? Mensen zijn gemaakt om te overleven.. en dan de schip als titanic te benoemen omdat er maar 700 vervoert kunnen worden.. en natuurlijk van de 100 mensen, of 90.. maar een paar wat te zeggen hebben. En niemand van hun behoefte heeft hun ouders te willen spreken, of ouders niet hun best doen hun kinderen willen spreken. Of had alleen clarke een moeder over? Beetje apart. Als je het over 100 hebt, moet je het ook over de 100 heben en niet slechts 5 mensen daarvan ofzo
philtuper
-
- 73 messages
- 104 votes
Na een tip toch maar eens opgesnord maar nog voordat het einde van de pilootaflevering in zicht was al uitgezet. Wát een clichématige bagger!
Begrijp niet, in het licht van het huidige niveau van series, dat iemand dit vrijwillig wil kijken. Overduidelijk geproduceerd voor de massa. Totaal ongeloofwaardige cast vol mooie maar nietszeggende gezichtjes. Een script op Mickey Mouse niveau met tergend clichématige scenes en dito dialogen.
Skip.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Na een tip toch maar eens opgesnord maar nog voordat het einde van de pilootaflevering in zicht was al uitgezet. Wát een clichématige bagger!
Begrijp niet, in het licht van het huidige niveau van series, dat iemand dit vrijwillig wil kijken. Overduidelijk geproduceerd voor de massa. Totaal ongeloofwaardige cast vol mooie maar nietszeggende gezichtjes. Een script op Mickey Mouse niveau met tergend clichématige scenes en dito dialogen.
Skip.
Daarom wordt vaak de tip gegeven om je door de eerste paar afleveringen heen te bijten. Nu vind ik die zelf wel meevallen, maar de serie zelf is heel goed. Verre van clichematig als je mij vraagt.
Tom013
-
- 4 messages
- 232 votes
Skip.
Ik weet niet welke leeftijd je bent maar daar zal het ook mee te maken hebben. Ik snap ook niet dat mensen naar nietszeggende shows als ik hou van holland kijken. Maar dat doen ook miljoenen debielen.
Deze serie is gewoon ontzettend goed voor een normale seriekijker, niet voor iemand die zichzelf heel kritisch vind en dit niveau wellicht overstijgt.
Voor mij de beste serie die ik dan ook gekeken heb, blijft me boeien. Soms vaak van hetzelfde maar iedere maandag lekker weg kijken.
Groetjes
plumke
-
- 102 messages
- 139 votes
Seizoen 1 en 2 waren echt ! Vanaf seizoen 3 word het allemaal heel bizar en slaat het nergens meer op