- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Hollands Hoop
Hollands Hoop
Lavrot
-
- 900 messages
- 0 votes
Toch weet ook dit seizoen niet toe te werken naar een bevredigend slotstuk, want de vele verwikkelingen en dramatische conflicten leiden wederom vooral tot zwartkomische lolligheid.
Heb ik iets gemist? Is het "slotstuk" al geweest?
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Van het tweede seizoen, want er is alweer een derde aangekondigd.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Wel een erg open einde, al belooft het wel veel voor derde seizoen.
atropine
-
- 347 messages
- 225 votes
Onlangs heb ik met veel genoegen alle 24 afleveringen HH bekeken. De link met BB is snel gelegd maar toch is er een essentieel verschil met deze Netflix-serie en dat is de relativerende HH-humor. Bij het hoofdpersonage Walter White en zijn daden werd ik als kijker steeds voor een dilemma gesteld; kan ik me nog identificeren met Walt als hij de ene moord na de andere pleegt? In HH helpt de relativerende Groningse humor dit dilemma finaal om zeep zodat Fokke gedurende de drie seizoenen de sympathieke held is en blijft.
HH kenmerkt zich door on-Nederlands goed acteerwerk, verrassende verhaallijnen en wendingen zodat ik als kijker geboeid blijf. Ondanks dat er enkele zwaktes in de serie zitten, bijvoorbeeld Nikola Đuričko speelt zowel de rol van Sasa maar komt minder goed uit de verf als zijn vader Milos, is het een feest om naar deze serie te kijken.