• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.950 actors
  • 9.370.968 votes
Profile

Halt and Catch Fire (AMC)

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

http://i60.tinypic.com/2na79k2.jpg

Van schrijvers Christopher Cantwell en Christopher C. Rogers, geproduceerd en uitgezonden door AMC. In de hoofdrollen o.a. Lee Pace (Guardians of the Galaxy), Scoot McNairy (Argo), Mackenzie Davis (What If) en Kerry Bishé (Red State).

't Verhaal speelt zich af in begin jaren '80 in Texas, Dallas. Joe MacMilan (Pace) besluit zijn baan te verlaten bij computerfabrikant IBM omdat hij zijn visionaire ideeën daar niet kan realiseren. Zijn technische kennis is echter té gelimiteerd om er zelf mee aan de slag te gaan. Hij neemt een baan aan bij computerbedrijf Cardiff Electric, en d.m.v. enkele sluwe stappen wordt 't bedrijf geforceerd om Joe's 'revolutionaire' computerontwerp te realiseren.

Samen met behulp van computertechneut Gordon Clark (McNairy), zijn briljante vrouw Donna Clark (Bishé) en computerhacker Cameron Howe (Davis) gaan ze uitdaging aan om een definitieve indruk achter te laten in de alsmaar groeiende computerindustrie.

Met het geweldige nieuws dat AMC tóch besloten heeft Halt and Catch Fire te vernieuwen voor een tweede seizoen (de kijkcijfers waren namelijk behoorlijk depressief) toch maar even een topic aangemaakt om deze fantastische serie onder aandacht te brengen.

Uitstekend acteer- en schrijfwerk maken dit één van beste nieuwe series van het jaar. 't Eerste seizoen - dat inmiddels volledig uitgezonden is - bestaat uit 10 afleveringen en 't tweede seizoen zal hoogstwaarschijnlijk weer de volgende zomer worden uitgezonden.

martijnk

• 774 messages
  • 310 votes

Ik heb S1 net gezien en het is wel een aardige serie maar niet echt geloofwaardig zeker niet als je zelf in het vak zit. Al die lekkere wijven die alles van computers afweten dat gaat helemaal nergens over. Ik loop al heel wat jaartjes mee en ben nog nooit een vrouw tegengekomen die diepgaande kennis van computers had en minder dan 100 kilo woog.

Als je dan Cameron een BIOS ziet schrijven (waarschijnlijk weet ze niet eens waar de afkorting voor staat) en later Donna Clark over een File Allocation Tabel begint (waarschijnlijk moest ze die woorden 20x voor de spiegel herhalen) haal ik zuchtend mijn schouders op.

Ik wil niet sekistisch zijn, maar vrouwen zoals zij doen zulk werk nou eenmaal niet. Als je een realistische serie weg wilt zetten zorg dan iig ook voor realistische karakters.

Buiten dat is het verhaal erg zwak, iemand die al 22 jaar een bedrijf heeft en zomaar een paard van Troje binnenhaalt zonder enige background check die vervolgens even heel het beleid daar gaat bepalen en eigenlijk heel het bedrijf overneemt, dat ging er bij mij echt niet in.

Joe MacMillan redt eigenlijk de show in zijn eentje, samen met af en toe nog John Bosworth wat ook een geweldig personage is maar het verbaast mij enigzins dat deze serie verlengt is met een tweede seizoen.

Ik ga denk ik nog wel S2 kijken, maar dan moet ik me echt doodvervelen en echt niks anders te doen hebben.

Biosguru

• 1557 messages
  • 5096 votes

Tja het is wel voor TV he, met acteurs. En mensen moeten er graag naar kijken. De verhaallijn wordt er wat mij betreft niet minder op, omdat het niet door real life nerds gespeeld wordt. Uhm, ze mogen er dan mooi uitzien maar kunnen wel acteren? Als compromis?

Ik heb verder de ballen verstand van computers. Maar dit is miz wel een erg fijne serie.

Biosguru

• 1557 messages
  • 5096 votes

Zo uit, erg mooi. Erg de moeite waard. Maar geen serie om met een half oog te kijken. Daar is het veel te subtiel voor en lopen er teveel bogen en lijnen door elkaar heen. Ik was zelf zeer gecharmeerd van Het totaal ontbreken van lensflare, overmatig tegenlicht en het tegenwoordig alles overheersende oranje blauwe kleurenschema. Dan maar een aartsconservatieve golden age Hollywood Fanboy, lensflare is fout en reden voor paniek, er is iets mis! Er wordt in deze serie 1 keer lensflare gebruikt. Als er iets echt heel erg WTF verkeerd gaat. Fijn om te zien, dat er nog mensen over zijn, die lensflare ook als een WTF er is iets heel erg verkeerd effect zien. Indrukwekkende serie, waarvan de personages beklijven. En de psychologie nu eens niet te vlak is, om je in te kunnen leven.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.