- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Gunslingers (2014)
Gunslingers (2014)
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Nieuwe TV-Western: docu-drama 'Gunslingers' (2014)
http://i61.tinypic.com/2ms2efa.jpg
- IMDb: "Gunslingers" (2014) - imdb.com
- Synopsis: American Heroes Channel?s ‘Gunslingers’ Premieres July 20 - Ratings | TVbytheNumbers.Zap2it.com - tinyurl.com en
GUNSLINGERS : Programs : American Heroes Channel : Discovery Press Web - press.discovery.com
- Trailer: Gunslingers – Trailer on Vimeo
http://i60.tinypic.com/8vs1f4.jpg
http://i60.tinypic.com/2rgyjc4.jpg
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
@Madmax1, nog bedankt voor deze tip:
De serie 'Hell on Wheels' komt na 3 afleveringen van serie 4 goed op dreef .
Inmiddels de serie 'Gunslinger' ook al op 5 afleveringen .
Gunslingers (2014) - History, Anthropology & Archaeology - DailyFlix - board.dailyflix.net
Promo's:
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes

De commentatoren van die TV serie zien er allemaal uit alsof ze zó uit de tijd van "the old West" komen.
Beter dan de acteurs zelf, haha.
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Ha, rake opmerking, wat die commentatoren en acteurs betreft.
Op acteergebied is het niet altijd even hoogstaand, maar de historici en biografieschrijvers die hier en daar hun toelichting geven, hebben zeker verstand van zaken. Drew Gomber is bijvoorbeeld zo iemand die ik al eens in andere documentaires ben tegengekomen (Jesse James: Legend, Outlaw, Terrorist (2005) bijvoorbeeld) en ik graag mag horen praten.
Gunslingers is daarmee een heel aardige docuserie op informatief gebied, maar de echte Wild West-fanaten zullen niet van hun stoel vallen om de nieuwe feiten en ongelooflijk unieke invalshoeken. Toch zijn er altijd wel een paar leuke zaken die je bij blijven. Kurt Russell had het bijvoorbeeld over de manier waarop Wyatt Earp als een standbeeld stil bleef staan tijdens het 'hoogtepunt' van zijn carrière, terwijl iedereen om hem heen op alles schoot wat bewoog. Iets dat ik voor het eerst hoorde, maar waar ik me goed een voorstelling bij kan maken.
Iets anders leuks is de wijze waarop in sommige afleveringen de baan van de kogel wordt belicht. Met de wetenschap van de plaatsen waarop sommige slachtoffers met een kogel doorboort zijn, worden shootouts zo bijvoorbeeld mooi in beeld gebracht. Door in slowmotion de kogel te volgen krijgen de shootouts als het ware een extra dimensie.
Gezegd werd dat de verhalen nog nooit zo waren verteld, maar nieuwe verhalen waren het zeker niet. Toch zijn de levensverhalen van het zestal belichte gunslingers (respectievelijk Wyatt Earp, Billy the Kid, Jesse James, Wild Bill Hickock, John Wesley Hardin en Tom Horn) op een zeer aardige manier samengevat en prima in beeld gebracht.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Haha gelijkt gebukt kwam me toch een schroot hagel uit die buks.
Gelukkig niet in 3 D want dan schrik je echt wel.
Vervolgens kan ik het persoonlijk niet goed volgen zonder nl onder schrift.
Alles in docu stijl en sfeervol met opzwepende sound.
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Binnenkort warempel op Discovery: 
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Tweede seizoen zit er aan te komen (19 juli): Gunslingers : Programs : American Heroes Channel : Discovery Press Web - press.discovery.com
Enkele gunslingers die centraal zullen staan zijn Butch Cassidy, Seth Bullock, Bat Masterson en Bass Reeves. Robin Weigert gaat in de aflevering over Bullock weer op in haar rol als Calamity Jane, zoals ze dat in Deadwood deed en David Milch (de man achter Deadwood) laat zijn licht schijnen op Bullock's avonturen.
Lijkt me zeker weer interessant te gaan worden.