• 178.093 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.591 votes
Profile

Little House on the Prairie (1974, tv-pilot)

Verenigde Staten

Drama / Western

96 minuten

geregisseerd door Michael Landon

met Michael Landon, Melissa Gilbert en Karen Grassle

Kort na de Amerikaanse burgeroorlog probeert een familie weer zoals vroeger te leven, zoals de kinderen het gewend zijn. Ze verhuizen met hoge verwachtingen naar Minnesota maar het blijkt er helemaal niet zo leuk te zijn. De familie krijgt onder andere te maken met bloeddorstige Indianen.

Ik heb de dvd's van seizoen 1 en 2 ik kan nu al niet wachten tot 3 uitkomt in maart

aad22

• 9 messages
  • 0 votes

Echt een leuke film

Esteban

• 3606 messages
  • 1826 votes

Mijn moeder, als kind al helemaal weg van de serie, kreeg de eerste 3 seizoenen kado van me. Zelf is de volgorde me niet zo bekend. Is deze 'film' gewoon de pilootaflevering? En staat die op het eerste seizoen dan?

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ik heb begrepen dat dit een meisjesserie was, maar ik was er ook fan van. Vond het echt leuk om naar te kijken...jammer dat de DVD's zo verschrikkelijk duur zijn. Heb deze film trouwens nooit gezien.

Bonemans

• 56 messages
  • 411 votes

Esteban wrote:

Mijn moeder, als kind al helemaal weg van de serie, kreeg de eerste 3 seizoenen kado van me. Zelf is de volgorde me niet zo bekend. Is deze 'film' gewoon de pilootaflevering? En staat die op het eerste seizoen dan?

Is idd de pilot, maar tevens een televisiefilm. Deze is apart op dvd uitgebracht en staat dus niet op dvd-box van het eerste seizoen.

Is trouwens ook te verkrijgen (bij bol.com bijv. voor 18,99). Kadotip !

Totale serie:

- Little House On The Prairie - Pilot (1974)

- Little House On The Prairie - seizoen 1 (1974/1975)

- Little House On The Prairie - seizoen 2 (1975/1976)

- Little House On The Prairie - seizoen 3 (1976/1977)

- Little House On The Prairie - seizoen 4 (1977/1978)

- Little House On The Prairie - seizoen 5 (1978/1979)

- Little House On The Prairie - seizoen 6 (1979/1980)

- Little House On The Prairie - seizoen 7 (1980/1981)

- Little House On The Prairie - seizoen 8 (1981/1982)

- Little House On The Prairie - seizoen 9 (1982/1983)

- Little House On The Prairie - Look Back To Yesterday (1983)

- Little House On The Prairie - The Last Farewell (1984)

- Little House On The Prairie - Bless All The Dear Children (1984)

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Negen seizoenen? Dat is heel veel! Geen idee of ik seizoen 9 ook heb gezien, maar om nou al die DVD boxen te kopen...

gotti

• 14075 messages
  • 5885 votes

EO-troep, die serie...

gotti wrote:

EO-troep, die serie...

Tuurlijk

Er zijn mensen die dit toevallig een hele goeie serie vinden!

Dat jij dat nou toevallig niet zo vind is echt jou probleem

gotti

• 14075 messages
  • 5885 votes

jeffreylover wrote:

(quote)

Er zijn mensen die dit toevallig een hele goeie serie vinden!

Dat moeten ze zelf weten...

Dat jij dat nou toevallig niet zo vind is echt jou probleem

Weet niet of het probleem hier geheel bij mij ligt...

Bonemans

• 56 messages
  • 411 votes

gotti wrote:

EO-troep, die serie...

Ach, het is natuurlijk allemaal mierzoet. Maar het is een serie die meerdere Emmy's won en vele mensen ontroerde.

Het hechte-gemeenschap aspect is iets dat veel mensen (inclusief mij) aanspreekt.

Toen ik jonger was irriteerde ik me ook aan de constante bijbelse verwijzingen en het braafheidgehalte, maar ik heb nu de eerste drie seizoenen op dvd en geniet enorm van "het kleine huis" zonder dat ik nou bepaald jaarlijks loop de headbangen op de EO-jongerendag

On topic: Deze tv-film is gewoon een iets te lange aflevering. Een leuke inleiding van de serie omdat je de karakters al kent en daardoor benieuwd bent naar de inleiding. Opzichzelfstaand is dit een erg matige film!

25 oktober ligt seizoen 4 van deze serie in de winkels

Esteban

• 3606 messages
  • 1826 votes

Bonemans wrote:

Totale serie:

- Little House On The Prairie - Pilot (1974)

- Little House On The Prairie - seizoen 1 (1974/1975)

- Little House On The Prairie - seizoen 2 (1975/1976)

- Little House On The Prairie - seizoen 3 (1976/1977)

- Little House On The Prairie - seizoen 4 (1977/1978)

- Little House On The Prairie - seizoen 5 (1978/1979)

- Little House On The Prairie - seizoen 6 (1979/1980)

- Little House On The Prairie - seizoen 7 (1980/1981)

- Little House On The Prairie - seizoen 8 (1981/1982)

- Little House On The Prairie - seizoen 9 (1982/1983)

- Little House On The Prairie - Look Back To Yesterday (1983)

- Little House On The Prairie - The Last Farewell (1984)

- Little House On The Prairie - Bless All The Dear Children (1984)

Mijn moeder (and others) -ongezond zware kenners- beweren dat er afleveringen ontbreken op deze seizoensboxen. Voornamelijk van de eerste seizoenen en de periode wanneer de dochter van de Olesons haar restaurant heeft. Zelf kan ik het onmogelijk weten. Maar eveneens heb ik inderdaad ook opgemerkt dat er bij een bepaald seizoen iets niet klopt. Waar er tussen de laatste aflevering op de ene disc en de eerste op de volgende disc namelijk episodes ontbrekent.

IMDB is aangepast geweest bij de DVD-release. Iemand een idee hoe het precies zit?

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Had altijd een grote zwak voor de serie en vind het nog steeds ontzettend leuk, deze pilot kon me ook wel boeien, lekker avontuurlijk en inderdaad af en toe erg zoetsappig en veel bijbelverwijzingen maar als je net als ik de serie gewend bent neem je dat maar op de koop toe en heb je daar verder geen last van. Voor de rest gewoon een prima ''niets aan de hand'' familiefilmpje met een hoog feel good gehalte.

3,5 sterren

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Ik vind de serie zo ontzettend zoet! Echt niet normaal.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

jumpstylemovie wrote:

Ik vind de serie zo ontzettend zoet! Echt niet normaal.

Ik ook, daarom vond ik hem vroeger ook zo leuk...(toen ik zelf nog een zoet meisje was...)

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Ik vond hem vroeger niet leuk want ik ben nooit een zoet meisje geweest

stinissen (crew films & series)

• 23439 messages
  • 76925 votes

Ik ben weer bezig met de Watons een van mijn favoriete series , veel minder zoet.

Ik ben nu met seizoen 5 bezig en seizoen 6 en 7 heb ik ook al binnen (amazon.de) omdat wij weer hebben besloten alleen de eerste drie seizoenen op dvd te zetten om vervolgens weer te stoppen.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

stinissen wrote:

Ik ben weer bezig met de Watons een van mijn favoriete series , veel minder zoet.

Ik ben nu met seizoen 5 bezig en seizoen 6 en 7 heb ik ook al binnen (amazon.de) omdat wij weer hebben besloten alleen de eerste drie seizoenen op dvd te zetten om vervolgens weer te stoppen.

De waltons was toch ook erg zoet?

stinissen (crew films & series)

• 23439 messages
  • 76925 votes

Stukken minder en veel meer verhaal lijnen en minder tot bijna geen gepreek. Gewoon een top serie Ik ben een paar maanden geleden begonnen te kijken samen met de vrouw en kinderen die zijn nu ook verslaafd.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

stinissen wrote:

Stukken minder en veel meer verhaal lijnen en minder tot bijna geen gepreek. Gewoon een top serie Ik ben een paar maanden geleden begonnen te kijken samen met de vrouw en kinderen die zijn nu ook verslaafd.

Ik keek die serie ook vroeger. Heb laatst nog in de originele auto gezeten van de Waltons. Een transportbedrijf hier in het dorp heeft die ooit opgekocht en helemaal opgeknapt.

aerts007

• 1324 messages
  • 54 votes

rose wrote:

(quote)
De waltons was toch ook erg zoet?

The Waltons,is gewoon goed man, good night John Boy,..

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Film heb ik niet gezien (althans niet dat ik me herinner) maar de serie vond ik altijd uitstekend (ze zenden hem nu zelfs nog uit). Er wordt prima en realistisch in gespeeld en regelmatig valt er ook om te lachen. Uiteraard komt het geloof hier veel aan bod maar dat was gewoon realiteit destijds en ik vind het niet eens storend. Ondanks dat ik de film waarschijnlijk niet heb gezien stem ik toch uit eerbetoon aan de serie.

Phantasm

• 7587 messages
  • 7496 votes

Deze film is net zo goed als de hele serie, waarvan ik alles heb gezien. Gewoon klasse.

Esteban

• 3606 messages
  • 1826 votes

Ondertussen heb ik bijna alles compleet, van de seizoensboxen tot de 4 films.

Toch nog even deze vraag : Er is ook een "Kerst" DVD van 'Het Kleine Huis'. Iemand een idee wat hier precies op staat? In de winkel kunnen ze me geen antwoord bieden. Gaat dit gewoon om twee afleveringen die in de seizoenen zitten, of zijn dit specials die destijds appart gemaakt zijn?

Kleine Huis Op De Prairie-Kerst - - DVD - freerecordshop.be

Phantasm

• 7587 messages
  • 7496 votes

Deze 2 afleveringen zijn:Kerstmis in Plum Creek en Een onvergetelijke Kerst. Deze 2 afleveringen zijn ook door de serie heen verwerkt.

Esteban

• 3606 messages
  • 1826 votes

Ahzo, bedankt. Dan is bij deze de collectie volledig.

Juud

• 44 messages
  • 73 votes

De synopsis klopt niet helemaal; de Ingalls verhuizen in deze film niet naar Minnesota, maar naar Indian Territory, in Kansas. In de eerste aflevering van seizoen 1 zien we pas dat ze aankomen in Walnut Grove, Minnesota. Ook had hun vertrek uit het bos niets te maken met de Amerikaanse burgeroorlog of dat ze zoals vroeger wilden leven, maar het grote bos was te vol geworden waardoor Charles niet meer kon jagen. Toen bleek dat ze grond konden kopen in Indian Territory, besloten ze om die richting uit te trekken.

Ik vind deze film een leuke introductie van de serie. In tegenstelling tot de serie, volgt deze film het boek ook heel goed. Ik ben het wel eens met Bonemans dat dit eigenlijk een wat langere aflevering is. Er zijn afleveringen in de serie, zeker de dubbele) die een heel stuk langer duren dan deze film en de gewone afleveringen duren ook al ong. 45 minuten. Ik zag het zelf dan ook niet echt als een 'film', maar meer als een wat langere aflevering. Toen het was afgelopen had ik ook echt zoiets van: "nu al?"

Juud

• 44 messages
  • 73 votes

Overigens wel grappig dat ze voor deze dvd-hoes een foto hebben gekozen uit seizoen vier (dat vier jaar later werd gemaakt dan deze film). Je ziet duidelijk dat de kinderen op de afbeelding veel groter zijn dan in deze film en Mary draagt er een jurk die ze alleen tijdens seizoen vier draagt xD

juudz

• 6 messages
  • 8 votes

Fantastisch!

eugeen

• 13 messages
  • 15 votes

Gewoon 'n hele mooie film, de serie die ik volledig heb gezien is ronduit subliem.

Michael Landon (little Joe uit de destijds wereldberoemde westernserie Bonanza), schreef en regisseerde vele afleveringen zelf.

Later vertolkte hij opnieuw de hoofdrol in de eveneens aardige "Highway to heaven".

Bekende tv-films als "The loniest runner" en "where pigeons go to die" eveneens van Michael Landon , zijn zeker ook de moeite waard om te bekijken.

Van mij dus 'n dikke 5

LuukRamaker

• 2020 messages
  • 925 votes

Ik heb de serie wel eens voorbij zien komen op tv, maar heb nog nooit een hele aflevering gezien omdat ik bij een serie het liefst vooraan begin. En waar kun je dan beter beginnen dan bij deze pilot. Aan de ene kant een gewone film die op zichzelf staat en die prima eenmalig bekeken kan worden zonder de rest per se te moeten zien voor een goed einde. En aan de andere kant de eerste, lange aflevering van een bekende lange serie.

Op zich is het wel een leuk idee: een gezin gaat een nieuw leven beginnen in the middle of nowhere (prairie) en zal daar met van alles te maken (kunnen) krijgen. Het interessantst vond ik het begin, waarin de hele woonplaats nog moest worden ingericht en er nog druk gebouwd moest worden voor er in kon worden gewoond. Dat is iets dat je niet vaak ziet in films en het is dan ook jammer dat deze film er eveneens weinig tijd aan besteedt. Voor je het weet staat er een huis en als er wolven worden gesignaleerd zit er even later ook ineens een deur in het huis, zodat ook dat probleem eenvoudig en snel is opgelost.

Little House on the Prairie is een familiegerichte serie die het niet van de vele actie moet hebben, maar vrij rustig voortkabbelt. Natuurlijk gebeurt er van alles, maar toch straalt de film een bepaalde rust uit. Vanaf het begin heb ik niet het idee gehad dat er iets ergs stond te gebeuren en echt spannend wordt het nergens. Met de wetenschap dat er nog een hele serie achteraan komt, rekende ik er niet op dat ze in grote problemen zouden komen. Tot het einde. Ze hebben hun woning voor niets gebouwd en mogen vertrekken. Het mooie ervan is dat de eerste aflevering ongeveer hetzelfde zal beginnen als deze pilot, omdat ze weer terug bij af zijn. Deze pilot hoeft dus niet bekeken te worden voor men aan de serie begint, wat ikzelf, naar aanleiding van deze film, voorlopig nog niet van plan ben.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.