• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.057 actors
  • 9.371.620 votes
Profile

Originals, The (The CW)

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

http://www.vampire-diaries.net/wp-content/uploads/originalsofficialposter.jpg

Van start gegaan op 3 oktober, 2013

Spin-off van The Vampire Diaries. De serie speelt zich af in New Orleans en richt zich op de Mikaelson familie, de originele vampieren, Klaus (Joseph Morgan), Elijah (Daniel Gillies), en Rebekah (Claire Holt). De weerwolf Hayley (Phoebe Tonkin) is zwanger van Klaus. Nadat de Mikaelson broers en zussen de stad waren ontvlucht door hun vader die hen achtervolgde, heeft Marcel (Charles Michael Davis) de leiding over de stad genomen. Klaus is erop gefixeerd zijn protege Marcel, neer te halen en zelf weer te regeren.

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Toch wel een erg fijne serie die niet onderdoet voor The Vampire Diaries. Erg fijne pilot met wat al in VD verschenen footage met deels ook wat nieuwe wat voor een goede introductie zorgt. Gebruikt gelukkig de interessantere characters uit de familie. Elijah blijft geweldig als nobele broer en Klaus is iemand die ik toen hij pas verschenen was in The VD echt niet uit kon staan maar gaandeweg, en zeker in deze serie, erg ben gaan waarderen. Ben wel beniewd hoe lang de serie door zal gaan en hoe het zich verder zal ontwikkelen. Met de dingen die zich nu afspelen zie ik ze niet veel meer seizoenen vullen, zelfs met de toevoeging van Tyler en wat zijlijntjes als Davina en Camille waar nog wat mee gedaan kan worden / die nog afgewerkt moeten worden. Maar daar zullen we snel genoeg achter komen, sta in ieder geval niet te springen om andere originals als Kol en Finn te zien.

Afgelopen episode ( episode 8 ) was overigens gruwelijk goed, veruit de beste uit de serie. Heerlijk om Klaus zo los te zien gaan, nog wat diepte en sympathie uit zijn karakter mee te krijgen en wat backstory/gevoelens van Elijah te zien. En niet op de laatste plaats Marcel die inziet/erkent dat hij niet tegen Klaus op kan. Dikke 11/10 die aflevering, erg benieuwd naar de volgende over een dagje

Wilfred Genee

• 1173 messages
  • 669 votes

Die van vorige week alweer die ik vandaag pas zag was inderdaad geweldig!
Schrok even toen Klaus al gepakt leek te worden, maar werd zeer aangenaam verrast uiteindelijk.

Wel zou ik Marcel gewoon even vermoorden en die handlanger van hem met die afro ook..
Maar goed.

Wat ik er overigens van heb begrepen is dat Klaus nog altijd terug kan keren naar The Vampire Diaries indien deze serie niet aanslaat, maar hem als leidend hoofdpersoon gaat tot nu toe wat mij betreft meer dan goed

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Vermakelijke aflevering. Verhaal lijkt wat weg te shiften van - of iig minder de nadruk te leggen op - het empire-gebeuren en met de weerwolven en klaus z'n natuurlijke vader zijn er wat nieuwe gronden om te verkennen. Ben benieuwd.

Wilfred Genee

• 1173 messages
  • 669 votes

Kill a demon today, face the devil tomorrow

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Wilfred Genee wrote:
Kill a demon today, face the devil tomorrow
Niklaus be in trouble

1x13 Niveau is de afgelopen episodes helaas weer wat lager, waar ik die van The Vampire Diaries juist wat sterker vindt. Opvallend verschil tussen de series hoe de heksen worden afgeschilderd, zijn hier toch echt de baddies. Ik kijk in ieder geval wel erg uit naar de volgend episode en de Elijah-power die ongetwijfeld gaat volgen

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.