• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.563 votes
Profile

Sleepy Hollow (Fox)

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

(afbeelding)

After Ichabod Crane "dies" during a mission for General George Washington in 1781, he awakens in 2013 Sleepy Hollow, New York. But so does the Headless Horseman, whose head Ichabod chopped off before his perceived death. The horseman begins his nightly killing spree, and Ichabod must partner with newly appointed Sheriff Abbie Mills.

Abbie is made the new sheriff after the horseman killed the previous sheriff (Clancy Brown) upon awakening. While hunting the horseman, Abbie looks into the old case files her old partner (the former sheriff) was investigating and learns of two types of occult groups—one for good, the other evil—which may have summoned the horseman again. If the horseman is not stopped, dark supernatural forces will affect the Earth. This becomes more difficult as the Horseman discovers modern weaponry, which he assimilates into his ritualistic hunt. Ichabod must also adjust to the societal and technological differences of the 21st century.

As Abbie is a black woman, Crane's worldview from 18th century Colonial America may cause some friction with her, and also the people he must now work with. Given the fact that he is, and states he is from, the time of the American Revolution, local law enforcement see him as a madman but reliable in hunting the horseman.

Cast:

Tom Mison as Ichabod Crane

Nicole Beharie as Abbie Mills

Orlando Jones as Captain Frank Irving

Katia Winter as Katrina Crane

Trailer:

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Vanmorgen de pilot gekeken en wat was het tof

Ik had er zo mijn twijfels over, omdat de setting mij in eerste instantie niet echt aansprak, maar na het zien van de pilot ben ik helemaal om. Vond het verhaal sowieso altijd al geweldig, dus dat kon bijna niet mis gaan, maar de uitwerking is spot on. Lekker duister sfeertje, een goede cast, de juiste hoeveelheid humor en horror. Ook het feit dat het verhaal zich in een klein dorp afspeelt is voor mij een grote plus. Het zorgt voor de nodige suspense en claustrofobische sfeer.

Tom Mison is perfect als Ichabod Crane. Hij ziet er niet alleen sexy uit, maar heeft ook nog eens de juiste dosis humor en een perfect accent en mimiek. Samen met Abbie Mills speelt hij de leading role en dat doen ze samen geweldig. Chemie is dik aanwezig en Abbie word uitstekend vertolkt door Nicole Beharie. Ik hoop overigens wel dat we ook meer te zien krijgen van Katie Winter, want ze was erg mooi als Katrina.

Het plot moet nog wat op gang komen, maar de uitwerking in de eerste aflevering was al goed. Persoonlijk vind ik het super dat ze de kant op gaan van witchcraft. Dat religieuze geneuzel hoeft van mij niet zo, maar het past er wel bij.

Ja ik ben fan! Laat de volgende aflevering maar komen

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Klinkt goed. Van het weekend maar eens de pilot kijken.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik zag deze 'Sleepy Hollow' de afgelopen dagen plots ook veel voorbij komen op Twitter en followmy.tv. Klinkt inderdaad goed, ik ga er een dezer ook eens aan beginnen.

Haha Clancy Brown heeft exact dezelfde en even lange rol als Jeff Fahey in Under The Dome.

Verder vond ik het een goede pilot, gelukkig niet al te serieus gebracht en het lijkt veelbelovend.

Delarss

• 50 messages
  • 80 votes

Heerlijke pilot zeg! Lekker verfrissende serie. Ben benieuwd naar de tweede aflevering vanavond.

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

Veelbelovende pilot. I liked it. A lot. Blijf ik zeker volgen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ook de tweede episode was geweldig. Wel een stuk donkerder en enger dan de vorige episode, maar dat is alleen maar een plus is in mijn ogen. Heerlijk snel tempo, het verveeld geen moment, en de humor blijft heerlijk, perfecte delivery ook van Tom Mison.

"A ten percent levy on baked goods? The revolution was started because of a levy of two percent" En dan met zijn accent, heerlijk

De witch zag er overigens erg tof uit. net zoals het nek moment van Andy (bah) En nu dat ook de zus van Abbie in beeld verschijnt, ben ik erg benieuwd waar de storyline heen gaat.

Is het al volgende week?!

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

Fox’s ‘Sleepy Hollow’ Renewed For Second Season - imdb.com

1.2 en 1.3 inmiddels gezien en blijft heerlijk kijkvoer.

Delarss

• 50 messages
  • 80 votes

Inderdaad, lekker hoog niveau tot nu toe! Mooi dat er een seizoen 2 komt

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Klopt het dat seizoen 1 maar uit 5 episodes bestaat??:s

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

Nee, het zijn 13 afleveringen. In november gaan ze verder met aflevering 6.

Volgend seizoen ook 13.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Aha, oke.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Eerste aflevering was best leuk, dus dit ga ik volgen, maar wel op de backburner. Leuke hoofdrolspeler. Brits accent helpt toch wel met delivery van droge lines.

moviemike

• 1309 messages
  • 5762 votes

Behoud niet het tempo en niveau van de pilootaflevering, maar is aardig genoeg om het seizoen uit te kijken.

Smallprint84

• 219 messages
  • 1740 votes

Nu iedere do. av. op rtl5 een marathonav.

Spannende serie met een mooie leading lady: Nicole Beharie.

Griezel en gore level zijn ook prima.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Tjah, in eerste instantie denk je "Wtf, are they serious??" Nou nee dus, niet echt....

1 van de sterke punten van de serie is hoe verbaasd de hoofdrolspelers op de situaties reageren, met de nodige sarcasme als afweermechanisme. Dit kan toch niet echt gebeuren?; wij zijn rationeel denkende mensen, wat moeten we nou met een fucking Headless Horseman?! Een benadering die werkt, zeker als je daarbij Ichabod's relativerende humor optelt.

De serie was constant zelfs zo luchtig, dat pogingen tot drama compleet doodsloegen.Het was een wisselwerking van komedie/drama dat niet goed werkte. Naarmate er meer aan character development kwam, werd ook het drama steeds geloofwaardiger. Bijvoorbeeld;Irvin als bezorgde family man kwam totaal niet over in eerste instantie, maar dat trok later goed recht...

Een serie die expres clichés gebruikt om er wat leuks van te maken: donkere plekken + zaklampen, een "monster of the week" principe, cheesy puns, een totale verkrachting van de geschiedenis om in te passen in de story-arc en foute "politie-gimmicks" en designs die uit een jaren '90 serie lijken te komen.. Bovendien pretendeert de story-arc zelf extreem gecompliceerd te zijn, maar waar het op neer komt is onzin. Wij weten dat, maar de makers weten dit ook gelukkig en maken er een potje van. Serieus genomen wordt het niet.

Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat dit de nieuwe serie van David Greenwalt is. De co-creator van Angel balanceerde zijn actie/drama/komedie destijds ook op het randje van horror en zelfbewuste "onzin". Was het maar zo, want Sleepy Hollow is beter dan Grimm ooit zal worden. Maargoed, met de mede-schrijvers van Xena/Hercules en Alias als creators van Sleepy Hollow zit het met die campy funfactor dus ook wel goed.

Jep, leuke fun, die ik eigenlijk veel beter waardeer dan ik misschien zou moeten....

Oh en Ichabod die zich verbaasd over de huidige maatschappij is altijd geweldig....
Over social media -
Ichabod: You have 500 friends? I had 7 close ones and 4 died
Abbi: Friend is a bit of a loose term these days....

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Meh, helemaal niet. Heb me ook uitstekend vermaakt met het eerste seizoen. Inderdaad gewoon hele leuke fun.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Deze serie

Seizoen 2 is begonnen en we gaan gelijk alweer als een Formule 1 wagen door een aantal plots heen en gelijk is er weer een "nieuwe" storyline. Ichabod en zijn problemen met moderne techniek blijven hilarisch;

MEMORY FULL! oh great, so it didn't even record...

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Seizoen 2 is al een tijdje wat richtingloos. Katrina is een zeurwijf, The Headless Horseman is niet dreigend meer. Bovendien is er met de toevoeging van Hawley een karakter bijgekomen die 0,0 toevoegt aan de storyline. De focus is weg.......nog 7 afleveringen om het enigszins recht te trekken, jongens! Vermakelijk is het nog steeds, maar als de serie zelfs binnen haar eigen, onlogische universum al niet meer logisch is...tsjah... in een mogelijk seizoen 3 moet er toch weer veel veranderen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.