• 178.061 movies
  • 12.206 shows
  • 33.977 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.774 votes
Profile

Hard Knocks

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ik ben door de serie Friday night lights geïnteresseerd geraakt in American football. Het is alweer bijna twee jaar geleden dat ik de laatste aflevering van die serie zag, maar hoewel ik sindsdien verscheidene films heb gezien met een prominente rol voor American football (Invincible, North Dallas forty, Go tigers!, …), heb ik nog maar weinig van de sport in het echt gezien. Flarden van de afgelopen Super Bowl en dat was het eigenlijk wel. Daar moet maar ’s verandering in komen. Het nieuwe seizoen staat voor de deur en ik ben voornemens dat actief te gaan volgen. In afwachting daarvan heb ik vast de nieuwste aflevering van Hard knocks gekeken. In deze serie van HBO wordt elk jaar een ander team tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen gevolgd. In het eerste jaar, 2001, de Baltimore Ravens, in 2002 de Dallas Cowboys, in 2007 de Kansas City Chiefs, in 2008 opnieuw de Dallas Cowboys, in 2009 de Cincinnati Bengals, in 2010 de New York Jets, vorig jaar de Miami Dolphins en dit jaar wederom de Cincinnati Bengals.

De serie gaat dus al een tijd mee en dat is er vanaf te zien. Het is uiterst professionele tv en de betrokkenen lijken het de normaalste zaak van de wereld te vinden dat een camera zo op hun lip zit (en beter wennen ze daar ook aan gezien deze plannen). Dat levert sfeervolle (van Cincinnati), grappige (tijdens de training een beetje zitten keuvelen over onzichtbaarheid) maar ook emotionele (een kerel van ruim 140 kilo die als een baby zit te janken nadat hij wegens een beenbreuk z’n seizoen en wellicht carrière in duigen ziet vallen) beelden op.

Aanrader dus, en zeker niet alleen voor fans van de Bengals. Ik denk dat de meeste sportliefhebbers dit wel interessant vinden.

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

(American) Football

New Orleans Saints

Thx voor de tip.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Al wat van gezien, gillie24?

Op pagina's 24 en 25 van het nieuwste nummer van SportAmerika Magazine is hier trouwens een leuk stuk aan gewijd:

(afbeelding)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.