• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.366 votes
Profile

Strike Back

Locutus

• 606 messages
  • 5883 votes

Bij Strike Back (2010):

Verenigd Koninkrijk

Actie / Oorlog

geregisseerd door Daniel Percival

met Richard Armitage, Shelley Conn en Laura Greenwood

Het is een verhaal van bedrog, verlossing en wraak. Dit alles speelt zich af in de aaneengeschakelde levens van twee voormalige soldaten: Major Hugh Collinson en John Porter. Hun paden hebben elkaar zeven jaar geleden voor het laatst gekruist. Nu, temidden van een nieuwe crisis in het Midden Oosten, staan hun levens op het punt elkaar weer te kruisen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Erg gave serie. Er komt ook een tweede seizoen. Deed me wel wat denken aan The Unit (ook een topserie).

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

De reeks begint vanavond op 2BE... Ik ga het zeker volgeen!

MyOwnStyle

• 536 messages
  • 1 votes

De serie aan het volgen op 2BE, echt leuke serie! Perfecte mix tussen actie, oorlog, drama, vrouwen en humor

valtalor

• 86 messages
  • 144 votes

top serie jammer van john porter in season 2

hatebreeder

• 1085 messages
  • 893 votes

enorm goede serie, word per aflevering ook steeds beter en spannender

4.5 ster

Mythikal

• 125 messages
  • 850 votes

Ik heb de serie pas ontdekt en het is zeer goed. Beetje James Bond meets The Unit achtig

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Sinds het derde seizoen van 'Banshee' ten einde is gekomen, was ik op zoek naar een serie die me van soortgelijke dikke actie kon voorzien. Dus een maand geleden op 'Strike Back' (eveneens Cinemax) gestuit en ondertussen ook alle vier de seizoenen afgekeken.

Het eerste seizoen is meer serieus van opzet en bestaat uit zes afleveringen waarin er steeds twee aan elkaar gelinkt zijn d.m.v. een cliffhanger. Het kijkt prima weg en de rode draad is er onderhoudend genoeg voor. Al blijft de focus uiteraard wel op de actie liggen. Overigens lachen om Andrew Lincoln hierin te zien.

Vanaf seizoen twee heeft Sky de handen ineen geslagen met Cinemax, wat min of meer voor een ommekeer heeft gezorgd. Richard Armitage heeft helaas plaats moeten maken voor het duo Philip Winchester en Sullivan Stapleton. De bromance tussen deze twee komt goed over, bovendien is de actie meer over-the-top te noemen. Eigenlijk tegen het ongeloofwaardige aan, maar het is gewoonweg genieten. Nog een pluspunt is het vrouwelijk schoon dat geregeld naakt gaat.

De overige twee seizoenen houden een soortgelijk niveau vast, hoewel de gevolgde rode draad soms vaag kan zijn door rare plotwendingen. Desondanks blijft het volop vermaak bieden. Daarbij is de gehanteerde formule van tien afleveringen per seizoen ruim voldoende.

Inmiddels heb ik gelezen dat het aankomende vijfde seizoen - dat van start gaat in de zomer - tevens het laatste zal zijn. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere ook weer begrijpelijk; stoppen op het hoogtepunt.

Al met al een heerlijke serie voor mensen die van ongecompliceerde actie houden.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Inmiddels het vijfde en laatste seizoen gezien.

Ditmaal moeten de heren het tegen wat Noord-Koreaanse dissidenten opnemen die van plan zijn om een atoombom te maken. Het is wederom alles wat je kan verwachten van deze serie, al valt het qua naaktheid reuze mee. De iets meer serieuzere inslag helpt het geheel en brengt een aantal dramatische wendingen met zich mee.

De makers hebben zichzelf overtroffen; ze zijn er echt voor gegaan om met een knaller te eindigen. Het is zowat non-stop actie in de vorm van geweldige vuurgevechten en dikke explosies. Als kijker word je helemaal meegenomen in de penibele situaties van Stonebridge en Scott, mede door vrijwel elke aflevering met een cliffhanger te laten eindigen.

Ik moet zeggen dat het best bevredigend eindigt, alleen jammer dat de animo zo klein is voor zo een heerlijke actieserie. 'Strike Back' is namelijk met 'Banshee' te ondergewaardeerd voor wat het biedt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.