- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Devious Maids (Lifetime)
Devious Maids (Lifetime)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes

De nieuwe serie van Marc Cherry dus, de man achter Desperate Housewives. Dat zie je ook aan alles. Wat uiteraard een heel positief iets is, nergens ook een been there done that gevoel.
Van de wanhopige huisvrouwen i nde suburbs gaan we nu dus naar ploeterende Latijnse dienstmeiden. Weer met de nodige satire, stereotypering en aanklacht tegen diezelfde stereotypering en vooroordelen. Dit is wat Cherry zo goed doet. Allemaal gepaard met zwarte humor, situatiehumor, herkenbaarheden, een mysterie dat centraal staat (en nu net wat gedurfder dan bij DH), solide karakteruitdieping en de nodige soap elementen.
"remake" van Ellas son la Alegría del Hogar.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Lijkt me complete bagger met een hoop eyecandy.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ben inmiddels helemaal bij, en kan toch wel stellen dat Cherry het weer flikt. Weer een groep zeer scherpe en fijne groep actrices die hun personages van uitstekende TV show counterparts voorzien. Dania Ramirez en Roselyn Sanchez waren al "Latina's" waar ik al een zwak voor had dus hun aanwezigheid is mooi meegenomen maar Judy Reyes, Ana Ortiz en Edy Ganem (cuteness overload) zijn ook niet minder dan stellar.
Na vier episodes is Dania Ramirez (Rosie) toch wel uitgegroeid tot mijn favoriete housemaid. Heeft haar accent nog eens wat meer aangedikt en klinkt nu echt als een Sofia Vergara 2.0. wat bij de dialogen zelf al enorme lachsalvo's teweegbrengt. Ook qua personage erg solide, maar Cherry is er toch weer in geslaagd fijne uiteenlopende personages neer te zetten met zeer solide uitdieping.
Ook Zoila, Carmen, Valentina en Marisol zijn plaatjes, maar ook de supporting characters mogen er wezen waar Genevieve er toch wel uit springt. Het is niet alleen de main characters onderling die een sublieme chemie hebben maar ook met de supporting characters zit het heel erg lekker. Neem alleen al de wisselwerking tussen Carmen met Sam en Carmen met Odessa.
Situatiehumor is qua opzet ook weer briljant, zoals Cherry met DH al zovaak deed. Echt in vier episodes enorm veel gelachen, serie moest hun stride wel even vinden maar is nu toch weer zoals vanouds. Karl die even langs komt in de laatste episode en Rosie die eindelijk aanpapt met Mr. Spence. Verwacht vanaf nu dus wel wat lingeriescenes van Ramirez
(zoals we van Longoria in DH altijd gewend waren). Daar bovenop komt nog eens Ramirez' zwangerschap; cleavage upgraded!
Jammer dat ik bij ben overigens, want het verslavingsniveau is ook weer vanouds. Heerlijke show, en Cherry probeert echt niet simpel zijn Desperate Housewives model te recyclen, zit toch echt veel creativiteit in. Tel daarbij op mijn enorme zwak voor latina's ( plus in dit geval mijn zwak voor Ramirez en Sanchez in het bijzonder) en je hebt een hit te pakken. Die maandag mag weer aanbreken wat mij betreft.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lijkt me complete bagger met een hoop eyecandy.
Als je Desperate Housewives niks vindt kan je dit wel aan je voorbij laten gaan ja.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ik wist wel dat je het leuk zou vinden
Ik vind het tot nu toe ook een heerlijke serie! Lekker snel met hilarische dialogen. Cast is ook super en het heeft echt dat DH gevoel. Gelukkig gaan de kijkcijfers ook omhoog (volgens Longoria) dus ik hoop dat we nog veel afleveringen krijgen 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Gouden tip geweest. Na mijn tip van Byzantium staan we weer quitte
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mr. Spence!
.
Ramirez blijft goud waard, het accent en awkwardness blijft toch wel enorm krachtig en het trio Odessa-Carmen-Sam blijft toch wel heerlijk. Spence en zijn open marriage proposal en de daarop volgende reactie van Cody. Qua satire komt er weer wat leuks voorbij, vooral de Spence/Rosie en de Remi/Valentina zijn hilarisch, en de eerder genoemde driehoek blijft ook erg leuk, al zat er nu net iets te veel drama in. De rode draad rond de Powell's en de rol van Marisol pakt me nog niet helemaal maar het blijven toch wel meer hits dan misses. Drama blijft toch ook zeer solide, al kijk ik het meer voor de satire. O ja, en die mimiek van Wole Parks
. Blijft erg leuk hoor. Volgende week weer wat leuke Spence en Rosie momentjes
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Did you clean for Hitler? 
Blijft wel erg leuk. Satire blijft goed werken, ast komt ook steeds beter in hun rol, de chemie wordt ook beter maar je merkt ook dat het qua schrijfwerk al beter op gang komt. Zelfde geldt ook voor de rode draad. Favoriete segmenten blijven toch wel de storylines van Rosie en Carmen, die hebben toch wel lekkere hilarische momenten, en Sanchez en Ramirez zijn hier ook erg goed in. Heel zelfbewust ook. Helaas bijna geen Valentina, dat is die andere gevatte van de 3 latina's. Ramirez ook in lingerie, o wat een vrouw is het toch
. Nu Klaveno nog wat meer ammunitie geven, kwam deze ep toch ook wel erg leuk uit de hoek.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Erg leuke aflevering weer. Heeft vooral te maken met de terugkomst van Genevieve, zo heerlijk naïef en dommig. Komt even vrolijk met een blinde billionair aanzetten
. Ook Reyes die hier eindelijk eens goed uit de verf komt. Nu Rosie betrokken is geraakt bij het rode draad verhaal ook daar veel ontwikkeling. Evelyn wordt eigenlijk ook steeds een fijner character. Volgende week de suggestie m.b.t. Valentina's eitjes
.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Kon ook niet anders na de geweldige kijkcijfers, maar toch
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Scrambling the Eggs
Leuke ep, vooral Alejandro steelt de show. Vooral zijn reactie op Odessa met zijn "Is it serious?" was om in te lijsten. Al heeft ie rond deze thematiek nog meer fijne bijdrages, ook op drama vlak zijn momenten. Al mis ik Sam wel in deze dynamics. Al had de ep hier buitenom weinig enerverends te bieden.
Hanging the Drapes
Heerlijke episode, en goede aanloop naar de finale over een paar weekjes. Het etentje bij Valentina's pa was het absolute hoogtepunt
. Heerlijke off the cuff humor. Rosie als bemiddelaar was in het begin ook best leuk, al was daar op het eind van de ep weinig van over. Rode draad krijgt op het einde toch wel een erg lekkere turn en een dood die er aan zat te komen, al blijft het toch een steek. Adrian begint ook steeds meer in de smaak te vallen. Zin in over twee weken.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Waaaarom ken ik dit niet?
Dit lijkt me echt geweldig. Snel kijken.
Na DH was het gemis groot. Begonnen aan Mistresses, best oké maar niet herzelfde.
Hopelijk gaat dit even verslavend worden als DH.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik vond het al zo raar dat je als #1 DH fan dit nog niet keek. Het is anders maar ook weer veel raakvlakken, duidelijk van de hand van Cherry. Weer op en top satire, dat enorm speelt met stereotypering en telemundo elementen.
Nog even een addition aan bovenstaand bericht. Spence, wat een held op sokken
. Heerlijk personage.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik wist niet van het bestaan af. Ik heb Cherry altijd een warm hart toegedragen. Ik heb de eerste 9 episodes inmiddels binnen. Morgen zal er niks van komen door werk e.d., maar woensdag heb ik vrij en dan kan ik er eens lekker voor gaan zitten. Ben heel benieuwd, maar als ik jouw posts zo doorlees dan komt het helemaal goed.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Twee afleveringen gezien en het bevalt goed. Ik zou het niet echt grappig durven noemen, maar het kijkt zeker lekker weg en het is boeiend. Leuk om een PLL bekende te zien. Zijn storyline met de maid is toch wel het leukst. Ben benieuwd naar meer.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik hou van Rosie en Mr Spence.
Op naar episode 5!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Goede seizoensopener. Allemaal wat scherper, grappiger, viezer en sexier, en de minpunten zijn flink bijgescherpt. Alleen Rem, what's up with the beard? De fun van de vroegere Desperate Housewives seizoenen, voordat het over the top ging. Meer graag. Geen beter alternatief om mijn Latina honger te stillen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
N.a.v. jouw bericht heb ik de eerste episode van seizoen 2 ook binnengehaald, maar zie bij followmy.tv dat ik 11, 12 en 13 nog niet eens gezien heb van seizoen 1. Herinner 't me ook totaal niet meer, of ik nou afgehaakt was of vergeten af te kijken. Denk dat ik 't vanaf daar nog een kans geef en dan verder ga met seizoen 2.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Grappig, ik was op dat punt ook vergeten te kijken. Zat toen een week hiatus tussen, ik denk dat het 'm daar in zit. Ik dacht ook alles gezien te hebben, afgelopen week ook ingehaald.