• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.587 votes
Profile

Ray Donovan (Showtime)

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

(afbeelding)

Ann Biderman, schrijver van o.a. films als Copycat, Primal Fear en Public Enemies komt na haar succesvolle serie Southland (TNT) met een nieuwe serie aan, Ray Donovan, ditmaal op zender Showtime.

Verhaal draait om ‘fixer’ Ray Donovan (Liev Schreiber), een gladde alleskunner die in en rondom Los Angeles de elitaire laag (beroemdheden; athleten; ondernemers) uit benauwde situaties haalt; no questions ask. Zijn onderneming komt in gevaar wanneer zijn vader, Mickey Donovan (Jon Voight), na jaren gevangenisstraf op vrije voeten komt en Ray’s stabiele leven uit balans dreigt te brengen.

De overige cast bestaat o.a. uit Ambyr Childers (Gangster Squad); Katherine Moennig (L Word), Frank Whaley (Pulp Fiction); Eddie Marsan (Jack the Giant Slayer); Dash Mihok (Kiss Kiss Bang Bang); Paula Malcomson (Deadwood) en Elliott Gould (Ocean’s Eleven).

Een aantal reacties;

Hitfix wrote:

... as a whole, "Ray Donovan" feels empty, like an attempt to reverse-engineer a new classic without actually having a story worth telling. …

The New York Times wrote:

... the first few episodes of “Ray Donovan” are disappointing — grandiose, predictable and painfully slow. …

The Los Angeles Times wrote:

... once it finds its rhythm, it works very well — something like "The Sweet Smell of Success" crossed with "The Long Goodbye," in terms of "dirty town" pictures, but with more family feeling. A few caricatures stick out among the characters, but the subtler conceptions, on the page and in performance, win out. …

The San Francisco Chronicle wrote:

... You won't be able to stop watching. …

The Washington Post wrote:

... Though I do not begrudge “Ray Donovan” its sense of momentum or tension, I was immediately struck by a desire to simply see more of Ray doing his job for a few episodes rather than seeing him deal with his brothers’ various problems. “Ray Donovan” offers us the same tantalizing Hollywood milieu of “Entourage,” minus the sunny bromanticism, a setting which is in and of itself a cliche. …

Serie is 30 juni van start gegaan en 't eerste seizoen zal 12 afleveringen omvatten.

Yann Samsa

• 52 messages
  • 0 votes

In Overigen > Televisie > Ray Donovan:

De nieuwe Showtime serie, en 'voorprogramma' van het laatste Dexter seizoen.

Ray Donovan (TV Series 2013? ) - IMDb

Eerste aflevering gezien: kan wel wat worden. Solide cast, script waar er genoeg speling op zit om zowel de commerciële kijker als de meerwaardezoeker wat te bieden, sterke sfeerzetting in de eerste aflevering. Soms echter wat te makkelijk en voor de hand liggend. Het kan vervallen in een dertien-in-een-dozijn. We zien wel.

Yann Samsa

• 52 messages
  • 0 votes

Yann Samsa wrote:

Het kan vervallen in een dertien-in-een-dozijn. We zien wel.

Na aflevering zes te hebben gezien, kan ik zeggen: dat is zeker niet het geval geworden. Ik zou zeggen 'het had wat tijd nodig om te groeien', maar uiteindelijk zou dat verkeerd zijn te zeggen over een serie die reeds zo vroeg bewijst hoe sterk je al in het verhaal zit en een band hebt met bepaalde personages.

Waar de serie in het begin nogal vlakjes was (kwalitatief en professioneel, maar kil), heeft ze na deze aflevering echt haar gezicht gevonden. Actie, drama en de subtiele, relativerende humor mooi in de blender. Soms heerlijk flirten met klassieke typetjes, soms verrassende elementen (niet als in plot, wel als in... Nou ja, kijken maar).

eppo349

• 874 messages
  • 4063 votes

Deze serie bevalt me prima. Ik heb nu vier afleveringen gezien en zit er helemaal in. Niet flauw of soapy en een handvol Holywood veteranen die hun gezicht laten zien.

Luppie00

• 92 messages
  • 347 votes

Nu ook aan Ray Donovan begonnen. Maar ligt dit aan mij of is het hele verhaal een beetje onduidelijk/vaag?

Mickey, de vader van Ray, gaat twintig jaar de cel in voor wat ie niet heeft gedaan door Ray. Ray deed dat omdat zijn zus van een flat is afgesprongen onder invloed van Mickeys drugs. Sean Walker schoot iemand dood en daar draait Mickey dus voor op.

Zit ik hier goed? Wat ik me dan afvraag is, wie is Sully?

eppo349

• 874 messages
  • 4063 votes

Ben nu bij aflevering 7 van seizoen 2. Ongelofelijk wat de schrijvers op ons kijkers loslaten. Wat een ellende, het begint nu echt GTST proporties te krijgen. Ik blijf kijken, vind het allemaal erg vermakelijk.

BananenMan1982

• 99 messages
  • 62 votes

Wat een heerlijk begin van seizoen 3. Mickey hangt weer de sympathieke opa uit, of toch niet?
Goede bijrol van Ian McShane. En zag ik daar zowaar Katie Holmes voorbij komen?

eppo349

• 874 messages
  • 4063 votes

Seizoen 3 was voor mij, tot nu toe, het beste seizoen. Goede verhaallijnen, behalve de dochter-leraar verhaal lijn dat sloeg als een tang op een varken.
Op naar seizoen 4 volgend jaar (is toegezegd).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.