- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Rogue (DirecTV)
Rogue (DirecTV)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
In sneltreinvaart het eerste seizoen er doorheen gejaagd. Door veel critici met de grond gelijk gemaakt, maar zoals wel vaker is de intersubjectiviteit/objectiviteit bij de reviewende snobs ver te zoeken.
Wat gelijk al positief opvalt, is de overstilering waarmee de serie geschoten is. Vooral in de pilot is dit sterk aanwezig, de stilering wordt later ingetogen maar blijft altijd aanwezig. Vrij opvallend want Kieran McGuigan is nou niet zo'n mooifilmer, toch een aangename verrassing. Ook het audiodesign is verbluffend, audiovisueel en qua production value krijg je enorm waar voor je geld. Geen enkel moment het idee dat je een serie aan het kijken bent.
De typische aanklachten kan je afvinken. Het is weer een copper drama dus de nodige verwijte nen open deuren zijn aan mij niet besteed. Tuurlijk hebben we dit al vaker gezien maar goede uitwerking heeft altijd nog de voorkeur boven een niet origineel concept. Probleem blijft ook de bad bitch attitude van Grace in het begin maar dat is na de season opener gewoon verleden tijd en daar komt de protagoniste echt tot bloei.
Thandie Newton is geweldig als Grace. Ben nooit een liefhebber van haar geweest maar ben nu een instant fanaat. De wisselwerking tussen coolness en kwetsbaarheid gaat haar zo goed af, acteert op de nodige momenten echt de pannen van het dak. Csokas is ook een prima villain (?), goede karakteristieke kop. Daar kom je gelijk aan een element wat mij zo beviel en dat is niet dat het cops vs crime is, het criminele circuit dient eerder als tussenpersoon en is het een gevecht tegen corruptie.
Een enorm hoog tempo, behoorlijk spannend, solide drama en mooifilmerij. Ook de seksscenes die vooral in de eerste episodes te zien zijn zijn erg sterk uitgevoerd. Zo zie je zeer zelden op televisie. De twists vliegen je ook om de oren, en ongeloofwaardigheid moet geen probleem voor je zijn. Op momenten toch gedacht dat de schrijvers vast zaten maar waar ze zich weer prima uit redden. De story arc leek me zo goed als uitgespeeld maar ook daar wisten de schrijvers toch weer genoeg lijntjes uit te zetten in de finale. Ook wat upset deaths trouwens, ook altijd +1. De drama thematiek ook erg goed uitgespeeld, ook heel mooi op momenten en Newton schittert hier, al ben ik wel wat gereserveerd hoe ze hier een substitutie voor gaan vinden.
Ik ben zeer onder de indruk van deze eerste original van DirecTV en het is nu afwachten wat hun policy wat betreft series gaan worden. Ik sta in ieder geval lijnrecht tegenover de critici want vond het een heerlijk achtbaanrit, die eigenlijk op elk vlak enorm solide is. Ik ben in ieder geval al erg gehecht geraakt aan Newto nen haar supporting cast en hoop van harte dat het een renewal krijgt. Fingers crossed.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lekker. Nieuw seizoen is klaar, dus wordt weer genieten en renewed voor maar liefst 2 seizoenen!!