• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.006 votes
Profile

Marvel's Agents of SHIELD

Timothyvdmeer

• 1540 messages
  • 2391 votes

ja nog niet echt top. Wel grappig maar soms te flauw.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ik kan het wel waarderen, leuke personages ook

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Zo, Deathlok ziet er ongeïnspireerd uit..

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Seizoen 1 inmiddels afgerond. Richting het einde toe wordt het steeds vermakelijker, en dat hebben we vooral te danken aan Captain America: The Winter Soldier. De tie-in met die film weet Shield naar een hoger niveau te tillen, want tot die tijd was het nog niet veel. De turn van Ward slaat nog steeds nergens op, en komt enkel en alleen omdat Cap 2 is gebeurd, denk ik. Tot die tijd waren er nog geen sporen van te bekennen. Vooral in de finale merk je weer de hand van Whedon, denk ik, want alleen hij komt weg met de manier waarop Bill Paxton aan z'n eind komt .

Ik kijk uit naar seizoen 2. Fijn ook dat Smulders en Jackson niet te beroerd zijn om de serie af en toe te komen bezoeken. Hoop dat meer lieden uit het Cinematic Universe een keer de overstap maken.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Heb nu 4 delen gezien maar ik vind het bizar dat er zo weinig gebruik gemaakt wordt van superheroes en supervillains uit de comics... dat is toch juist de aantrekkingskracht van een serie als dit? Leuk een verwijzing naar Graviton, maar komop zeg, al die onbekende nietszeggende figuren mogen wel achterwege blijven. Op dit moment niets dat het onderscheid van soortgelijke series en niet dat Marvel benadrukt.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Seizoen 2 is vannacht weer verdergegaan. Straks maar eens 211 checken.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Seizoen gaat verder waar het is gebleven. Het is op zich vermakelijk en kijkt prima weg, maar het grootste manco voor mij is dat de personages redelijk vlak blijven. Coulson deed het in Avengers prima als bijrolletje, maar komt nu hij de serie moet dragen een beetje te kort. En qua acteerwerk vind ik het ook niet fantastisch. Maar wellicht komt het omdat ik vaak in slaap val tijdens de afleveringen omdat ik ze kijk na een lange werkdag. Dan moet ik ze vaak deels opnieuw kijken en vallen de tekortkomingen meer op of zo.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

AHWA wrote:

Seizoen gaat verder waar het is gebleven. Het is op zich vermakelijk en kijkt prima weg, maar het grootste manco voor mij is dat de personages redelijk vlak blijven. Coulson deed het in Avengers prima als bijrolletje, maar komt nu hij de serie moet dragen een beetje te kort. En qua acteerwerk vind ik het ook niet fantastisch. Maar wellicht komt het omdat ik vaak in slaap val tijdens de afleveringen omdat ik ze kijk na een lange werkdag. Dan moet ik ze vaak deels opnieuw kijken en vallen de tekortkomingen meer op of zo.

Komen er wat meer marvel superheroes, supervillains, locaties en power items van de comics in voor of? Ik snap namelijk niet waarom dat in seizoen 1 zo achterwege blijft. Weggegooide potentie wat mij betreft. Het had net zo goed niet van Marvel kunnen zijn.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Superpowers komen vanaf midden seizoen 2 wat meer op de voorgrond. (en tot nog toe best aardig, rustige introductie met het onderwerp)

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Glacius wrote:

(quote)

Komen er wat meer marvel superheroes, supervillains, locaties en power items van de comics in voor of? Ik snap namelijk niet waarom dat in seizoen 1 zo achterwege blijft. Weggegooide potentie wat mij betreft. Het had net zo goed niet van Marvel kunnen zijn.

Ik meen dat ze de serie bewust 'klein' wilden houden omdat de serie moet draaien om de kleinere zaken waar de Avengers etc zich niet mee bezig hoeven houden. Toen dat niet echt aansloeg, hebben ze het verhaal geprobeerd meer te laten aansluiten op de films. Ook dat werkt niet echt, omdat ze bijv moesten wachten tot Cap 2 voor een serieuze plottwist.

En het zal ook budgettaire redenen hebben dat er niet veel superhelden in voorkomen. Acteurs te duur, special effects te duur, et cetera.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Ze hebben zoveel keus in comic characters, budget is echt geen reden. Ze hoeven niet perse uit de films te komen. En de special effects hebben ze wel alleen zijn ze nu afkomstig van nietszeggende personages en items. Slappe reden dus. Gewoon gebrekkig schrijfwerk en angst om risico's te nemen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Veel Inhuman stuff deze week, en dat is op zich wel prettig, want ik wist er zelf niet zo heel veel van af. Misschien tijd om eens wat meer Inhumans te gaan lezen. Goede aflevering weer. Hoop dat de verwikkelingen in de serie z'n weerslag krijgen op het MCU zodat de serie iets belangrijker wordt. Ik hoop ook nog steeds dat de Avengers Coulson weer eens gaan terugzien. Of dat in ieder geval genoemd wordt dat hij nog leeft in AoU of Cap3.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Redelijke tie-in met AoU. Grappig dat Ward van een van de saaiste naar een van de leukste personages is gegroeid. Clark Gregg en Ming-na Wen zijn wel een beetje op de monotone toer. Bijna elke regel wordt hetzelfde gebracht. Weinig overtuigend meer. Skye die haar krachten mag gebruiken, is wel awesome.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Goede season finale. De dialogen en gevechten zijn nog wel een beetje clunky af en toe, maar er zitten toch wel wat mooie momentjes tussen. Genoeg verrassingen ook deze keer en een interessante cliffhanger voor volgend seizoen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Weinig animo precies terwijl ik de indruk had dat de serie toch wel leefde onder de Marvel fans. Vind het zelf wel goed en kijk op zich wel uit naar het derde seizoen, maar het vlot niet altijd even goed naar mijn gevoel. Coulson is wat te weinig om de gehele serie te draaien en May wordt een beetje een karikatuur van zichzelf. Gelukkig is er nog altijd Skye (die bovendien wel erg interessant begint te worden met het Inhumans gedoe) en Fitz-Simmons die gewoon een leuke vibe hebben.

Plus, het nieuw bloed dit seizoen was wel erg geslaagd. Mack is zo'n heerlijk imposante kerel en Cal (glansrol voor Kyle MacLachlan) weet gaandeweg ook te evolueren naar een dieper personage. Altijd fijn ook om wat Whedon regulars te zien passeren zoals Dichen Lachman en Ron Glass.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Seizoen 3 is begonnen met een te gekke aflevering. Misschien wel een van de beste eps tot nu toe.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Seizoen blijft goed, ook 305 was een gedurfde, maar wel heel mooie aflevering.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Was inderdaad een leuke aflevering, al had ik het zeker geen minpunt gevonden als Henstridge de gehele aflevering alleen doorbracht. Blijf het wel graag zien, deze Agent's of S.H.I.E.L.D. Leuke knipoog trouwens naar Terry Austin en Ed Brubaker

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Hmmm, ik weet nog niet wat ik van die twist moet vinden. Ik denk dat ze er iets te snel mee zijn gekomen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ook 307 was toch wel weer een sterke aflevering. Lijntjes komen mooi bij elkaar en serie blijft genoeg spanning houden om door te willen kijken. Hoop wel dat al deze gebeurtenissen uiteindelijk ook invloed op het MCU krijgen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Vond de twist waar Andrew Lash blijkt te zijn niet goed, maar ik moet zeggen dat het in aflevering 7 net iets beter tot zijn recht komt. Ben benieuwd hoe dit verder ontwikkeld in ieder geval.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

8 is opnieuw een uitstekende aflevering. Seizoen 3 is toch verreweg het beste tot nu toe.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ben er op zich ook wel over te vinden, al ligt dat ATCU me niet helemaal als ik eerlijk moet zijn. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Bobbi met haar batons trouwens... Damn! Vraag me af of ze haar ooit nog haar comic alter ego gaan tevoorschijn halen.

Oh ja, Fitz-Simmons

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ben na vijf afleveringen afgehaakt, ook al heb ik de blu-ray gekocht. Echt vreselijk saai en nikserig, en dat terwijl ik een groot Marvel-liefhebber ben. Van de vijf afleveringen kan ik me nu al geen enkele opvallende scène meer herinneren.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Van een vriend had ik begrepen dat je door de eerste 12 à 13 afleveringen moet komen voor het echt interessant wordt. Maar mij niet gezien, er zijn betere series die wel de tijd en moeite waard zijn.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Shinobi wrote:

Van een vriend had ik begrepen dat je door de eerste 12 à 13 afleveringen moet komen voor het echt interessant wordt. Maar mij niet gezien, er zijn betere series die wel de tijd en moeite waard zijn.

Dan ben ik 40 voordat het interessant wordt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Hype AF. Spoiler alert: Marvel's villain probleem opgelost.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.