• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.495 votes
Profile

Hemlock Grove (Netflix)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

(afbeelding)

The body of a young girl is found mangled and murdered in the woods of Hemlock Grove, Pennsylvania, in the shadow of the abandoned Godfrey Steel mill. A manhunt ensues—though the authorities aren’t sure if it’s a man they should be looking for. Some suspect an escapee from the White Tower, a foreboding biotech facility owned by the Godfrey family—their personal fortune and the local economy having moved on from Pittsburgh steel—where, if rumors are true, biological experiments of the most unethical kind take place. Others turn to Peter Rumancek, a Gypsy trailer-trash kid who has told impressionable high school classmates that he’s a werewolf. Or perhaps it’s Roman, the son of the late JR Godfrey, who rules the adolescent social scene with the casual arrogance of a cold-blooded aristocrat, his superior status unquestioned despite his decidedly freakish sister, Shelley, whose monstrous medical conditions belie a sweet intelligence, and his otherworldly control freak of a mother, Olivia.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Hemlock Grove werd bedolven onder vernietigende kritieken. Al valt er echt wat voor te zeggen toch ben ik het er niet mee eens. Wat mij betreft is de campiness zeker wel bewust gedaan. Ook is Eli Roth daarvoor te kundig om zijn 'kunnen' zo te kort te doen.

Dat werkt ook gewoon erg goed, maar aangezien ik flink wat pulp gewend ben kan ik er ook veel makkelijker doorheen prikken. Horrorliefhebbers zullen vooral van een koude kermis thuis komen, ook al doen de posters anders vermoeden horror is het niet echt. Eerder vergelijkbaar met Twin Peaks, het is toch vooral het mystieke stadje die de meal ticket is van de film. Ook het verhalende element is bijna nihil. Letha .

Niet voor iedereen, dat is duidelijk.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Je bent me voor met het openen van dit topic.

Anyway, ik ben er zelf vorige week mee begonnen en vind het niet echt denderend tot nu toe. Er zitten wel wat leuke horrormomenten in, maar die zijn vrij spaarzaam te noemen. De transformatie van Peter naar weerwolf is wel erg dope.

Ik hoef nog maar twee afleveringen te kijken en het wordt gelukkig wel iets interessanter nu.

Overigens wel grappig om Famke Jansen hierin te zien, alleen what up met haar vage wannabe Brits accent?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Inderdaad. Groots is het niet maar ik zie het toch wel graag. Beste transformatie in film/serie ooit. Zwaar impressive.

Inmiddels 3 afleveringen onderweg en vind het toch vrij vermakelijke pulp, met mooie mensen en holy shit, die weerwolf transformatie .

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Qua campiness heb je wel gelijk, de serie zal dan ook niet bij iedereen in de smaak vallen. Desondanks blijf ik er op de één of andere manier wel naar kijken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Die zwangerschap van Letha alleen al . Dat er serieus recensisten zijn die er van overtuigt zijn dat dit slecht schrijfwerk is ipv bewuste campiness.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Vannacht afgekeken en de laatste paar afleveringen zijn wel sterk moet ik zeggen. Ook wordt er wat meer achtergrondinformatie gegeven over de Godfrey's. En er wordt bevestigd wat ik al vanaf het begin dacht: Roman is gewoon een vampier.

Sowieso de weerwolf transformatie van Christina mag er ook wel zijn, blijkt zij gewoon de hele tijd de Vargulf te zijn.

Het einde laat wel de deur open voor een mogelijk tweede seizoen. Persoonlijk hoef ik die niet te zien en vind ik één seizoen meer dan voldoende.

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2933 votes

Ben zelf inmiddels wel aan seizoen 2 begonnen, en deze begint iets vlotter dan het eerste seizoen. Moet natuurlijk ook wel, want de padvinderij van de eerste paar episodes is natuurlijk niet zo interessant wanneer het mysterie al uit de spreekwoordelijke kast is.

5 episodes gekeken, en vermaakt dus gewoon weer uitstekend. Netflix blijft een fantastische uitgever.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Net twee afleveringen gezien maar nu al hooked. Geweldige sfeer en setting. De twee hoofdrolspelers pakken mij helemaal in en Bill als Roman is gewoon geniaal. De weerwolf transformatie was echt een wtf moment, maar wel heel goed gedaan! Ben benieuwd wat deze show nog meer in petto heeft

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2933 votes

Een hele boel, dus maak je borst maar nat.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Er snel even doorheen gejaagd, Peter is een vrij ambigu karakter, soms een absoluut mietje, terwijl hij als aggressor op zijn sterkst is. Het broertje van Eric de vampier heeft veel dezelfde trekken, leuk om te zien, maar ook daar wat twijfels over, maar vermakelijke serie, tot de slotscene, dat kan echt niet, nieuw dieptepunt van dit jaar, hoewel ze bij Mad men ook al erg hun best hadden gedaan.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Mij bevalt het heel goed, lekker mysterieus en soms duister. Peter en vooral Roman en zijn moeder vind ik tof. Ben nu bijna bij het einde van 1.

en (Willie) wie s Eric ?

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

606 wrote:

Mij bevalt het heel goed, lekker mysterieus en soms duister. Peter en vooral Roman en zijn moeder vind ik tof. Ben nu bijna bij het einde van 1.

en (Willie) wie s Eric ?

Uit True blood, gespeeld door Alexander Skarsgard, broertje van Bill die dus Roman speelt

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ik ben er sinds aflevering 1 van seizoen 2 achter dat Roman vampier is, alhoewel ik wel vermoedens had dat er meer was met Roman en zijn moeder.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.