- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Hemlock Grove (Netflix)
Hemlock Grove (Netflix)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hemlock Grove werd bedolven onder vernietigende kritieken. Al valt er echt wat voor te zeggen toch ben ik het er niet mee eens. Wat mij betreft is de campiness zeker wel bewust gedaan. Ook is Eli Roth daarvoor te kundig om zijn 'kunnen' zo te kort te doen.
Dat werkt ook gewoon erg goed, maar aangezien ik flink wat pulp gewend ben kan ik er ook veel makkelijker doorheen prikken. Horrorliefhebbers zullen vooral van een koude kermis thuis komen, ook al doen de posters anders vermoeden horror is het niet echt. Eerder vergelijkbaar met Twin Peaks, het is toch vooral het mystieke stadje die de meal ticket is van de film. Ook het verhalende element is bijna nihil. Letha
.
Niet voor iedereen, dat is duidelijk.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Je bent me voor met het openen van dit topic.
Anyway, ik ben er zelf vorige week mee begonnen en vind het niet echt denderend tot nu toe. Er zitten wel wat leuke horrormomenten in, maar die zijn vrij spaarzaam te noemen. De transformatie van Peter naar weerwolf is wel erg dope. 
Ik hoef nog maar twee afleveringen te kijken en het wordt gelukkig wel iets interessanter nu.
Overigens wel grappig om Famke Jansen hierin te zien, alleen what up met haar vage wannabe Brits accent? 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Inderdaad. Groots is het niet maar ik zie het toch wel graag. Beste transformatie in film/serie ooit. Zwaar impressive.
Inmiddels 3 afleveringen onderweg en vind het toch vrij vermakelijke pulp, met mooie mensen en holy shit, die weerwolf transformatie
.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Qua campiness heb je wel gelijk, de serie zal dan ook niet bij iedereen in de smaak vallen. Desondanks blijf ik er op de één of andere manier wel naar kijken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Die zwangerschap van Letha alleen al
. Dat er serieus recensisten zijn die er van overtuigt zijn dat dit slecht schrijfwerk is ipv bewuste campiness.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Vannacht afgekeken en de laatste paar afleveringen zijn wel sterk moet ik zeggen. Ook wordt er wat meer achtergrondinformatie gegeven over de Godfrey's. En er wordt bevestigd wat ik al vanaf het begin dacht: Roman is gewoon een vampier.
Sowieso de weerwolf transformatie van Christina mag er ook wel zijn, blijkt zij gewoon de hele tijd de Vargulf te zijn.
Het einde laat wel de deur open voor een mogelijk tweede seizoen. Persoonlijk hoef ik die niet te zien en vind ik één seizoen meer dan voldoende.
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2933 votes
Ben zelf inmiddels wel aan seizoen 2 begonnen, en deze begint iets vlotter dan het eerste seizoen. Moet natuurlijk ook wel, want de padvinderij van de eerste paar episodes is natuurlijk niet zo interessant wanneer het mysterie al uit de spreekwoordelijke kast is.
5 episodes gekeken, en vermaakt dus gewoon weer uitstekend. Netflix blijft een fantastische uitgever. 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Net twee afleveringen gezien maar nu al hooked. Geweldige sfeer en setting. De twee hoofdrolspelers pakken mij helemaal in en Bill als Roman is gewoon geniaal. De weerwolf transformatie was echt een wtf moment, maar wel heel goed gedaan! Ben benieuwd wat deze show nog meer in petto heeft 
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2933 votes
Een hele boel, dus maak je borst maar nat. 
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Er snel even doorheen gejaagd, Peter is een vrij ambigu karakter, soms een absoluut mietje, terwijl hij als aggressor op zijn sterkst is. Het broertje van Eric de vampier heeft veel dezelfde trekken, leuk om te zien, maar ook daar wat twijfels over, maar vermakelijke serie, tot de slotscene, dat kan echt niet, nieuw dieptepunt van dit jaar, hoewel ze bij Mad men ook al erg hun best hadden gedaan.
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik ben er sinds aflevering 1 van seizoen 2 achter dat Roman vampier is, alhoewel ik wel vermoedens had dat er meer was met Roman en zijn moeder.