- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Colbert Report (Comedy Central)
The Colbert Report (Comedy Central)
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Zijn er hier nog meer mensen die dit volgen?
Ben zelf een paar jaar geleden begonnen met The Daily Show, maar heb niet lang daarna de switch gemaakt naar The Colbert Report.
Hier een sterk staaltje hard hitting journalism:
Mysteries of the Ancient Un...
Schijnt een groot fantasy-fan te zijn:
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Vooral tijdens de verkiezingen was het echt heel erg leuk. Maar ik kijk nog steeds regelmatig.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Zijn er hier nog meer mensen die dit volgen?
Ben zelf een paar jaar geleden begonnen met The Daily Show, maar heb niet lang daarna de switch gemaakt naar The Colbert Report.
Hier een sterk staaltje hard hitting journalism:
Mysteries of the Ancient Un...
Schijnt een groot fantasy-fan te zijn:
(embed)
Heel vet!
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Dit zijn volgens mij echt shows die alleen maar in Amerika kunnen worden gemaakt. Ik weet dat die dropsleutel van een JJ van der Wal het eens heeft geprobeerd met zijn uitvoering van The Daily Show, maar dat was dus mooi kutje.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik kijk het meestal (net als Daily Show) 1x in de week achter elkaar. Zeker het eerste gedeelte dan, daarna ligt het aan de gasten. Het is idd een fantastische show, mijn favoriete onderdeel is Formidable Opponent, komt helaas niet al te vaak voor. Die Tolkien showdown was hilarisch idd 
Waar ik misschien wel het hardst om heb moeten lachen: Nonstop Libya-Gate Questions - The Colbert Report - 2012-24-10 - Video Clip | Comedy Central - colbertnation.com
Oh ja en deze: Alpha Dog of the Week - Cecilia Gimenez - The Colbert Report - 2012-20-09 - Video Clip | Comedy Central - colbertnation.com 
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Gisteren had hij een Game of Thrones reference.
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
Dit is niet echt aan mij besteed. Ik heb de shows van Conan, Jimmy, Colbert en Jon gekeken, ondanks dat ik het sarcasme wel oké vind is het voor de rest vrij middelmatig. Ik houd niet zo van dat geforceerde, daarnaast vind ik de relevantie voor ons Nederlanders te laag.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
De aflevering van de 11e is echt geweldig 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Geniaal stukje zelfspot: Barack Obama - The Word - President Barack Obama - To Health in a Handbasket - The Colbert Report - Video Clip | Comedy Central - thecolbertreport.cc.com
Volgende week de laatste Report
Colbert gaat in 2015 de Late Show (Letterman) overnemen, maar dan niet meer als typetje.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Haha ja. Zeg van Obama wat je wil, maar een gevoel voor humor - dat heeft 'ie.
Dat publiek is alleen wel érg makkelijk te bevredigen. Zeg iets negatiefs over Fox, en ze gaan los als wilde honden.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Jon Stewart stopt ermee. Zijn grappen zijn vaak flauw en voorspelbaar, maar hij was desondanks één van de weinige komieken waar ik soms wel mee kon lachen, vooral inzake buitenlands nieuws. En hij kon soms ook erg effectief uithalen naar hypocrisie en onverbloemde domheid. Erg jammer dus. Maar begrijpelijk.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Late Late Show, Daily Show, Colbert Report en Letterman die er allemaal mee stoppen tegenwoordig 
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Ik heb er nog pas twee afleveringen van gezien (over de tabaksindustrie en over het grote verschil in rijkdom in de VS), maar Last Week Tonight lijkt ook wel een leuke show met eenzelfde soort uitgangspunt.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik heb er ook een paar van gezien en ze zijn best goed (inhoudelijk zeker!) maar ik mis een beetje het tempo en de grapdichtheid. Oliver trek ik ook niet zo goed. Maar het is wel iets om in de gaten te houden.
Die over FIFA was ook goed... Last Week Tonight with John Oliver: FIFA and the World Cup (HBO) - YouTube
Oh ja en die van Miss America en hun claims: Last Week Tonight with John Oliver: Miss America Pageant (HBO) - YouTube
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Ik heb gisteren een heleboel afleveringen zitten binge-watchen, en het is inderdaad zeer informatief. Het belangrijkste verschil met The Daily Show is dat waar TDS vooral reageert op incidenten LWT zich meer richt op thema's, op structurele problemen. Het gevolg daarvan is dat de grapdichtheid inderdaad iets lager ligt, maar de afleveringen zijn gemiddeld wel interessanter. Een aantal favorieten:
1. Drones
2. Tobacco
Maar een hoop andere afleveringen zijn ook interessant. Over de FIFA, over de voedingsindustrie, over de farmaceutische industrie, over ongelijkheid in rijkdom en tussen mannen en vrouwen, over net neutrality, over klimaatverandering, over beauty contests ... best boeiend allemaal - en nog vermakelijk ook.