• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.299 votes
Profile

Da Vinci's Demons (Starz)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

(afbeelding)

In a world where thought and faith are controlled, one man fights to set knowledge free.

The secret history of Leonardo da Vinci's tantalizing life reveals a portrait of a young man tortured by a gift of superhuman genius. He is a heretic intent on exposing the lies of religion. An insurgent seeking to subvert an elitist society. A bastard son who yearns for legitimacy with his father.

He finds himself in the midst of a storm that has been brewing for centuries. A conflict between truth and lies, religion and reason, past and future. His aspirations are used against him by the opposing forces of the time—luring him into a game of seduction where those who despise his intellect need him most.

Leonardo must take up the fight against foes who use history to suppress the truth. A hero armed only with genius, da Vinci stands alone against the darkness within, and the darkness without.

Facing an uncertain future, his quest for knowledge nearly becomes his undoing as he explores the fringes of his own sanity. Da Vinci throws himself into his genius and emerges as an unstoppable force that lifts an entire era out of darkness and propels it into light.

His story becomes a mirror into our own world, calling us all to join his fight to Free the Future

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sterke eerste episode. Goyer neemt de tijd en weet in één episode de kijker al vertrouwd te maken met de serie. Riley heeft echt een uitstekende presence voor een eigenaardig personage als Leonardo Da Vinci, Chillin en Vlahos geven flink wat tegengas als zijn sidekicks. Allemaal karakteristieke acteurs en actrices als opposers (Haddock, Faulkner, Ritson en Cowan ). Haddock is ook wel erg easy on the eyes, een jonge Angelina Jolie als het even mag. Zeer boeiende thema's ook die de serie aanhaalt. Da Vinci vs the Pope .

Er worden vooral lijntjes uitgezet en geïntroduceerd maar wat ik begreep komt het al op het eind van episode 2 los. Al vind ik het nu al geweldig. Visueel sterk, mooi design, naakt en overall high production values. Alles wat je gewend bent van Starz. Tel daarbij nog op dat je Goyer als schrijver hebt en dit kan alleen maar vuurwerk betekenen. Ik ben fan.

mrdig

• 499 messages
  • 2687 votes

Episode 1 vond ik maar mwao, waarschijnlijk omdat ik me Da Vinci heel anders voorstel dan in deze serie. In deze serie zie je een arrogante kwal als Da Vinci. De acteur die Da Vinci speelt pakte me ook niet meteen, vond het maar een miscast. Daarnaast stoorde ik me aan het Engels in het middeleeuws Florence en bekroop me de hele tijd een Assassin's Creed gevoel.

Echter nu na 4 episodes moet ik bekennen dat ik me er stiekum wel mee vermaak, ik stoor me nu minder aan de eerder genoemde zaken en wordt het zowaar best wel interessant en boeiend allemaal. Nog geen topserie maar wel leuk voor tussendoor. Overigens is deze serie al na 1 episode 'renewed' voor een 2e seizoen. Starz heeft er dus zeker vertrouwen in.

En sluit me aan bij Naomi, die Angelina Jolie kloon mag er wezen

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik loop weer achter, hopelijk snel even een inhaalslagje maken. Bedankt voor de reminder.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Afgelopen week ook aan begonen en kan me er goed mee vermaken. Als historisch document is het heel erg dubieus allemaal, maar het is natuurlijk ook maar ter vermaak, en vermaken doet het me tot nu toe zeker wel!

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Vermakelijke serie. Ben nu ongeveer op de helft en het heeft inderdaad wel veel weg van de AC games. Ritson is voor mij de uitblinker.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

eppo349

• 874 messages
  • 4063 votes

Eerste seizoen vond ik een prettige verassing. Vanavond begint seizoen 2, ben benieuwd!

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Begonnen met de eerste paar aflevering. Aangenaam kostuumdrama dat erg makkelijk wegkijkt. Verder ook fijn dat er niet geschuwd wordt met zaken als naaktheid (lelijk woord... nudity klinkt mooier) en geweld.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Opvallend weinig berichten bij deze meer dan uitstekende serie. Seizoen in ca. één week afgekeken en een 8,3 gegeven op WIW. Inmiddels alweer halverwege seizoen 2 wegens een hoge mate van verslaving.

De reis naar (én aankomst) Zuid-Amerika was leuk, maar ben benieuwd of het nu niet te ver verwijderd wordt van het oorspronkelijke verhaal.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

En ondertussen wachtend op seizoen 3... schijnt alweer uitgesteld te zijn naar dit najaar.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.