• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.347 votes
Profile

Tru Calling

Smallprint84

• 219 messages
  • 1740 votes

De kortlopende serie Tru Calling met Eliza Dushku, (de serie waar Eliza de potentiele Faith-spinoff voor liet schieten ). Het is een aardige serie en Eliza vind ik altijd goed, maar gezien de korte duur was misschien de Faith-spinoff toch beter geweest.

De serie kun je een beetje zien als Groundhog Day als serie met een assistent lijkschouwer ipv weerman/journalist als de protagonist.

Met: Eliza Dushku, Shawn Reaves, Zach Galifianakis, Jessica Collins, A.J. Cook, Matthew Bomer en Jason Priestley.

In t kort gaat de serie over Tru Davies (Dushku) die als assistent lijkschouwer nieuw wordt aangenomen.

Ze ontdekt dat ze de gave heeft om met de doden te communiceren en de ''dag terug te nemen''.

Dus is haar missie om de overledene te behoeden van de dood door de dag opnieuw te beleven en in zijn/haar leven te komen.

Tru Calling - Wikipedia - nl.wikipedia.org

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Deze Tru Calling net de afgelopen twee weken zitten kijken.

Heel erg goede serie, die werkelijk verslavend werkt. Zat er vaak drie of vier afleveringen achter elkaar van te bekijken.

Eliza Dushku is dankzij Buffy the Vampire Slayer, Dollhouse en nu deze Tru Calling in korte tijd zo'n beetje mijn favoriete actrice geworden.
Ik vind haar echt fantastisch en ze weet met haar aanwezigheid zo'n show echt een meerwaarde te geven.
Deze serie vind ik overigens stukken beter dan bv Dollhouse, die het halve eerste seizoen nodig had om eindelijk echt op gang te komen en interessant te gaan worden.
Deze Tru Calling is meteen vanaf de pilot (proefaflevering) goed en ik heb er na werkelijk geen enkele zwakke, laat staan slechte, aflevering gezien.

De cast is ook formidabel:

naast Dushku hebben we allereerst een nog relatief jonge en magere Zach Galifianakis als haar baas en goede vriend. Hij weet de show wat meer gevoel en ook humor mee te geven.

Dan heb je haar broer Harrison, gespeeld door Shawn Reaves, een chageraar en iemand die aan het begin van de serie liever lui is dan moe, geen baan heeft en zich iedere keer in de nesten werkt door te gokken en aan kaartspelen mee te doen. In de loop van de serie verandert dat en probeert hij wat meer verantwoording voor zijn daden te nemen en gaat hij steeds meer Tru helpen.

Hij en Galifianakis zijn de enigen van Tru's bekenden en familie, die van haar speciale gave op de hoogte zijn en haar er bij helpen.

A.J. Cook (bekend van oa Criminal Minds) speelt Lindsay, de beste vriendin van Tru.

Er is ook nog een zus, gespeeld door Jessica Collins, maar dat is eigenlijk het enige personage wat niet interessant is, zij verdwijnt na een aantal afleveringen dan ook volledig uit de serie.

De serie heeft een hoge productie value en wordt eigenlijk steeds beter.
Zeker wanneer in seizoen twee het personage van Jack Harper mee gaat doen. Deze wordt gespeeld door oud tiener idool Jason Priestley. Eerst lijkt hij een ok guy, maar wanneer zijn rol groter wordt blijkt hij de tegenpool van Tru te zijn en dezelfde gave te bezitten. Echter hij gaat haar tegenwerken en proberen te beletten dat ze levens red. Ook haar vader blijkt een dubbele agenda te hebben.

Het is erg jammer dat de serie halverwege het tweede seizoen gestopt is. Er had nog zoveel meer in gezeten en het niet afgeronde verhaal laat je toch met een behoorlijke kater achter.

Smallprint84

• 219 messages
  • 1740 votes

Het is erg jammer dat de serie halverwege het tweede seizoen gestopt is. Er had nog zoveel meer in gezeten en het niet afgeronde verhaal laat je toch met een behoorlijke kater achter
.

Ja, ben ik t ook mee eens, jammer dat de serie zo abrupt gestopt is, met een open einde.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.