- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Derek
Derek
tomzorz
-
- 67 messages
- 322 votes
Na de naar mijn mening zeer teleurstellende Life's Too Short keek ik met gemengde nieuwsgierigheid uit naar Gervais' nieuwste serie. Met twee afleveringen achter de kiezen heb ik toch al een veel beter gevoel dan ik had bij eerstgenoemde.
Het vertoont meteen Gervais' karakteristieke docusoap-stijl die we kennen van zijn overige werk, maar de insteek van de mentaal zwakke Derek in een opvangtehuis is duidelijk niet zomaar een Office-replica, welk gevoel ik wel had bij Life's Too Short. Voorlopig kijk ik echt met plezier.
De rol van Karl Pilkington is overgins hilarisch, en lijkt hem echt op het lijf geschreven 
depri83
-
- 6802 messages
- 1490 votes
Heb ook de eerste 2 afleveringen nu gezien, en het bevalt me wel. Snap alleen de toevoeging van Kev (die niet in de pilot zat) niet. Platte grappen over sex en scheten, meer is het met zijn personage niet.
tomzorz
-
- 67 messages
- 322 votes
Seizoen 1 zit erop. Meer dan in zijn vorige series lijkt Gervais ditmaal naast zijn befaamde satire en spot ook op zoek te gaan naar drama. Het zou natuurlijk Gervais niet zijn moest het niet nog steeds een mix zijn van beiden, maar ik ervoer meer van het emotionele dan ik van hem gewend was. En ik kan enkel concluderen dat deze insteek meer dan gelukt is, ik was werkelijk ontroerd na het zien van de season finale.
De karakters worden briljant neergezet en uitgewerkt, en nemen stuk voor stuk een mooi uitgekiende plaats in. Vooral de rollen van Dougie en Kev (@depri83: ik vindt zijn karakter écht wel een meerwaarde) zijn ontzettend goed doordacht. Zij brengen een sublieme sfeer van neerslachtigheid, apathie en zelfs 'het gefaalde'. De daar pal tegenover staande Derek straalt niets dan levenszin en doorzetting uit. Deze twee tegenpolen zien samenkomen in een bejaardentehuis vol melancholie, dromen, gemiste kansen... vormen geniale tragikomedie.
Intussen blijkt dat er een tweede seizoen in de maak is, ik ben alvast uitkijkende.
tomzorz
-
- 67 messages
- 322 votes
Naar Gervais' goede gewoonte wordt er een tweede seizoen voorgeschoteld dat zal uitkomen op Channel 4 vanaf 23 april en op Netflix vanaf 30 mei.
Een jaar na het eerste seizoen ben ik eigenlijk nog steeds even hard onder de indruk van deze reeks, ik kijk uit naar 't vervolg! Ook hier kan ik elke dag opnieuw naar kijken
: YouTube - Derek Outtakes / Bloopers
centurion81
-
- 2066 messages
- 1987 votes
Ben de serie nu aan het kijken en vind het echt geweldig...Zelden zo'n exact letterlijk voorbeeld van een serie met een "lach en een traan" gezien! Derek, Doug, Hannah....Wat een fantastische personages!
lars-pixar
-
- 1460 messages
- 3940 votes
Komt de serie Derek ook nog uit op dvd, hier in Nederland?