• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.299 votes
Profile

Smash (NBC)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

(afbeelding)

Smash gaat over een groep mensen die betrokken zijn bij een broadway musical gebaseerd op het leven van Marilyn Monroe. Hier staan zowel de cast als crew centraal. Zowel op creatief en persoonlijk vlak zullen we getuige zijn van de ups & downs van dit gezelschap. De muziek in Smash wordt gecomponeerd door Marc Shaiman en Scott Wittman. Ook worden er natuurlijk bestaande muziek gebruikt. Gaat maandag 6 februari in premiere.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Erg sterke pilot. Vooral een erg capabele cast, Hilty is goed en leuk (cleavage!), McPhee is zelfs indrukwekkend en natuurlijk mooi en Messing is Messing. Toch wel een dijk van een actrice maar eindelijk krijgt McPhee de ruimte om te laten zien wat ze in huis heeft. Sterk gedoseerd, magistrale pacing en een goede balans tussen drama en muziek. Hier bovenop komt het uitstekende acteerwerk, het sterke schrijfwerk en ook niet onbelangrijk een high production value.

Het is niet origineel, de routinier tegen de verassend goede en favoriete nieuwkomer maar de uitwerking is erg sterk. De tweestrijd binnen de crew en de overweging tussen looks of daadkracht in de performance. Dat het dan om Marilyn Monroe gaat maakt deze tweestrijd allemaal nog interessanter. O ja, en Beautiful . McPhee is toch wel de verrassing in de pilot, niet verwacht van haar dat ze zo talentvol was na al haar niemanddal rolletjes. Wat ik aan het concept ook zo sterk vind is dat je getuige bent van issues inzake verschillende facetten van de productie (schrijfwerk, castkeuze en andere creatieve achilleshielen). Fijne verrassing dit.

Zeer veelbelovende serie voor dit seizoen. Sterk concept met een idem uitvoering, sterke cast die enorm goed acteert, sterk schrijfwerk, een professioneel muzikaal team en ook de aankleding mag er wezen. Glee voor volwassenen maar dan met enorm sterk drama en dito acteerwerk. Ook prima te doen voor degene die niet van musicals houden of negatief tegenover Glee staan. Op muzikaal vlak na totaal tegenovergestelde series. NBC lijkt eindelijk dan een hit te pakken te hebben na de cancellation drama's van het afgelopen seizoen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Net de trailer bekeken en het ziet er goed uit, ga het zeker proberen

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Tip, pilot is al uit .

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Goede eerste aflevering. Katharine McPhee was echt geweldig Hele leuke vrouw ook, fijne uitstraling. En ook Messing was erg leuk (blijf het een leuke actrice vinden) Haar homo vriend vond ik ook geslaagd, hou altijd wel van die humor. Rest van de cast vond ik wel gaan, nog niet echt zo boeiend verder, maar dat kan natuurlijk nog komen. Maar McPhee sprong er echt bovenuit in deze pilot. Concept is echt geweldig, kan er niks anders van zeggen. Ben dan ook heel benieuwd hoe dit verder uitgewerkt gaat worden. Maar dit is zeker een serie waar ik zo verslaafd aan kan zijn, dus ik ga uiteraard verder kijken volgende week (?!)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

. McPhee is zwaar impressive, niet achter de hot tramp uit Shark Night gezocht.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ah Shark Night, ze kwam me al bekend voor.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Katharine McPhee .

McPhee as Marilyn sneak peek

Plus een 11.5 miljoen kijkers bij de pilot .

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Vanavond weer een nieuwe episode! Ben erg benieuwd, promo ziet er goed uit

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Heerlijke tweede aflevering. Wat is dit toch een geweldige show, net twee afleveringen gehad en ik ben nu al verslaafd. Katharine McPhee doet het echt super en haar personage is één van de leukste in de show. Helaas erg jammer dat Karen de rol niet heeft gekregen als Marilyn. Ivy is ook wel goed, maar ja die doet het toch weer op een achterbakse manier Beetje jammer wel. Maar er kan nog genoeg gebeuren natuurlijk. Het hele andere plot met Julia en Frank vind ik ook boeiend en geeft net weer wat afleiding aan heel het musical gebeuren. Oh en trouwens die liedjes zijn echt GE-WEL-DIG Die cd gaat er zeker komen haha.

Ja Smash is echt een serie die je moet zien, of het in ieder geval geprobeerd moet hebben! Ik ben in ieder geval al verkocht

catdog

• 1417 messages
  • 2023 votes

Is dit een aanrader om te volgen als liefhebber van Glee?

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Op het zingen na het deze serie verder weinig weg van Glee. Je kunt het ook totaal niet vergelijken. Maar deze serie is zeker aan te raden, ik ben er zelf helemaal weg van

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Tweede seizoen is aangekondigd, maar de showrunner moet wel vervangen worden. Heel goed en heel slecht nieuws.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Een tweede seizoen? Daar ben ik erg blij mee, vind het namelijk nog steeds een geweldige serie

Bubblez

• 2057 messages
  • 2497 votes

Ben van plan binnenkort seizoen 1 te herkijken. Komt vooral door het nieuws dat er een eenmalige benefiet-vertoning van Bombshell op Broadway (!) te zien is in juni. Dáár zou ik pas heen willen...

Seizoen 2 vond ik in alle opzichten verschrikkelijk; veel slechtere liedjes, oninteressante verhaallijnen en irritante personages.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.