• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Boss (Starz)

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

(afbeelding)

Nieuwe serie met Kelsey (Frasier) Grammer als keiharde burgemeester van Chigaco. Erg intrigerende serie in de lijn van, durf ik het te zeggen, "The Wire" Die nog niet veel is opgemerkt hier. Ook een erg opvallende rol van ex 90210er Kathleen Robertson.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Heb de pilot gedownload, dus zal die van de week eens bekijken. Kathleen Robertson uit 90210 is al zeker reden genoeg om te gaan kijken.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ja, ik zag hem vorige week toevallig staan ja. Ben benieuwd.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Starz altijd goed en Royko's boek was ook erg goed. Komt op de lijst.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Naomi Watts wrote:

en Royko's boek was ook erg goed.

A Starz spokesman said the series is not based on Mike Royko’s 1971 book, “Boss: Richard J. Daley of Chicago,” about the rise of the first Mayor Daley and his use of the Chicago Democratic political machine.

Bron.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Pilot overigens geregisseerd door Gus van Sant en dat merkte je wel in de eerste paar minuten.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wou dat er ook niet mee zeggen hoor, maar wel vergelijkbaar materiaal.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

AHWA wrote:

Pilot overigens geregisseerd door Gus van Sant en dat merkte je wel in de eerste paar minuten.

Toch? Dacht dat hij de ex. producent was alleen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik zag toch echt 'directed by Gus van Sant' staan vanochtend. Heb de eerste tien minuten of zo gezien, vanmiddag de rest kijken. Grammer heeft nog steeds charisma te over, of het nou in het echte leven een kwal is of niet.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Is idd geregisseerd door Gus.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ik zie het nu ook op IMDb, dacht dat het er eerst niet stond. Maar eens eens nieuwe bril kopen. De stijl wordt wel doorgetrokken door Mario van Peebles gelukkig. Die close shots zijn erg sterk en mooi geschoten. Inhoudelijk ook echt sterk. Hopelijk kijken met het ook wat langer dan 10 minuten Want kunnen wat meer mensen roepen dat het de shit is.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Visueel is de pilot 101 Listen erg sterk, maar het verhaal boeide me nog niet zo heel erg. Er worden een boel plotlijntjes uitgezet, dus de serie zal een paar afleveringen op gang moeten komen, maar als het zo mooi geregisseerd blijft en toch ook wel sterk geacteerd blijft, blijf ik wel kijken, denk ik. Grammer speelt bij vlagen goed, maar soms draaft hij een beetje door, maar ik denk dat het bij z'n personage hoort. Hopelijk blijft het niet alleen bij 'charmante man naar het publiek toe', maar brute burgemeester die over lijken gaat binnenskamers, maar we zullen zien.

En Robertson

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Jammer dat je verhaal "nog" niet boeiend vindt. Als je naar de Amerikaanse politiek kijkt, nu ook met die Cain. En dan dit. Er sterk toch wel. Is het voor mij ook wel weer een tijdje dat ik zo een politieke serie kijk. Hoewel deze toch wel ongekend hard lijkt. Zie je niet veel.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Qua politieke serie staat The West Wing nog altijd op eenzame hoogte voor mij, maar daarom zeg ik, dit kan nog wel wat worden. Maar ik ben niet zo van machtsmisbruik gecharmeerd eerlijk gezegd. Wat ik wel weer leuk vind, zijn politieke spelletjes en daar had dit ook wel wat weg van. Dus ik ga ep 2 ook zeker kijken.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Tweede aflevering gezien. Iets minder mooi geregisseerd dan de pilot, maar wel wat minder verhaallijnen in een uur gepropt en daardoor beter te volgen en ook de personages worden steeds interessanter. Vooral die journalist. Het einde bij die oude burgemeester snapte ik niet helemaal, of lette ik niet goed op, want volgens mij zat daar wat informatie in, maar dat komt nog wel goed.

Boss is wel een aanradertje voor fans van politieke steekspelletjes.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Toevoeging: ook voor non-functional nudity zit je bij Boss wel goed.

Die verpleegster van die oud-burgemeester.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Zes eps in en Boss begint steeds beter te worden. Vooral het politieke steekspel is uiteraard de kracht van de serie.

blisteringdude

• 457 messages
  • 1567 votes

Heb ze in de afgelopen dagen allemaal gezien, erg sterke serie. Kan niet wachten op seizoen 2!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Aflevering zeven is toch wel de heftigste Boss tot nu toe. Boss begint altijd wat traagjes en moet op gang komen, maar in 107 worden flinke klappen uitgedeeld.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Aflevering 8 kende een goed, zij het wellicht een wat voorspelbare wending. Toch blijft de serie mooi geschoten, en het muzikale einde met voice-over duurde wellicht wat lang, maar ik vond het toch wel origineel en boeiend.

Je moet even wennen aan de stijl van Boss, maar uiteindelijk toch een prima serie geworden, en ik zal er ook bij zijn voor het tweede seizoen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Boss is weer begonnen. Sterke aflevering, visueel goed, mooi acteerwerk van Grammer. En Robertson trapt het seizoen goed af

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Seizoen 2 is inmiddels bij 204 en Boss blijft een sterke show. Ik vind seizoen 2 tot nu beter dan seizoen 1. Het schrijfwerk is net even wat beter dan seizoen 1, en iedereen is gegroeid in z´n rol. Machtig mooie rol van Grammer, maar ook van Robertson.

blisteringdude

• 457 messages
  • 1567 votes

Kijk nu alweer uit naar seizoen 3, laatste aflevering was erg sterk.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Kijk de serie (nog) niet maar de kansen op een derde seizoen schijnen erg minimum te zijn...

blisteringdude

• 457 messages
  • 1567 votes

De serie is gecanceld. Kutzooi.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Jammer. Maar te verwachten. Kijkcijfers zouden zelfs in Nederland als slecht worden bestempeld. Voor de mensen die het nu maar laten zitten. Elk seizoen is nog redelijk afgerond dus zeker niet onzinnig om toch nog eens te kijken...is echt een ijzersterke serie.

Zandkuiken

• 1744 messages
  • 1429 votes

Eerste seizoen achter de rug en inderdaad wel een zeer sterke serie. Doet me eerder aan een hedendaagse Boardwalk Empire denken dan aan een Borgen. Grammer in de rol van z'n leven, wat het des te jammer maakt dat de zaak na het tweede seizoen werd stopgezet. Deze jongen gaat er in ieder geval zo snel mogelijk achteraan. Nou ja, misschien eerst nog True Detective.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.